توجه به حجاب و عفاف امری ضروری است

عضو شورای اسلامی شهر کاشان گفت: حفظ و رعایت حجاب و عفاف امری ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین باغشیخی امروز _بیست‌وهفتم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان، اظهار کرد: موضوع اخلاق در صنعت گردشگری حلقه گمشده‌ای است که باید به آن پرداخته شود، این موضوع اهمیت دارد و مقالات بسیاری در این خصوص نوشته شده است، لذا با همگرایی مسئولان و شهروندان باید زمینه ارتقای آن ایجاد شود.

وی اولین مؤلفه صنعت گردشگری را اخلاق دانست و افزود: موضوع اخلاق در صنعت و رعایت اصول اخلاقی باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر کاشان با اشاره به اهمیت رعایت و حفظ حجاب و عفاف، تصریح کرد: اگر رفتارهایمان ضریب محلی و منطقه‌ای یابد، بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد، همچنین بسیج کردن این نگاه و نهادینه کردن صیانت از فرهنگ حجاب رسالت مهم حوزه رسانه است و نفوذ فرهنگی و اجتماعی آن مربوط به حوزه فرهنگ‌شناسی است.

وی گفت: این دستورالعمل خوبی برای بازگشت فرهنگ درست حجاب است، گاهی لازم است موارد مختلف فرهنگی را بومی‌سازی کنیم تا بتوانیم به آرمان‌هایی که در نظر داریم، برسیم.

باغشیخی اضافه کرد: نباید نگاه تک‌رشته‌ای به موضوعات فرهنگی داشته باشیم، بنابراین موضوع عفاف نیز باید به ضرورت بین‌رشته‌ای تبدیل شود و در این راستا همکاری تمام دستگاه‌های ذی‌ربط نیاز است.

وی تاکید کرد: کاشان به طور رسمی حدود ۸۰۰ هیئت دارد که دستگیره‌های نجات فرهنگی هستند و لازم است برای ارتقای فرهنگ عفاف و حجاب به میدان آمده و شهر را از سقوط فرهنگی نجات دهند، جهاد تبیین فریضه‌ای واجب است و باید بدانیم تبیین تنها زبان‌های سخنگو و قلم‌های نویسنده نیست و برای روشنگری باید اتفاق‌های مهم‌تری بیفتد.

کد خبر 575648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.