۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
علائم غیرعادی بیماری کووید-۱۹ چیست؟

علائم غیرعادی بیماری کووید-۱۹ شامل راش پوستی، ناخن کوویدی، ریزش مو و وزوز گوش می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از زمان آغاز همه‌گیری کرونا تاکنون علائم و نشانه‌های بسیاری پدیدار شده‌اند. بعضی از این علائم مانند تب، سردرد و گلودرد شبیه به دیگر بیماری‌های رایج مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا بوده است؛ درحالی‌که علائم دیگر مانند از دست دادن حس بویایی و چشایی جزو علائم خاص بیماری کووید -۱۹ در نظر گرفته شده است. محققان با انجام دادن مطالعات جدید متوجه علائم غیرعادی بیماری کووید -۱۹ می‌شوند؛ آگاهی پیدا کردن نسبت به این علائم باعث می‌شود افراد زودتر متوجه بیماری خود شوند و مانع انتقال آن به دیگران شوند. در ادامه به معرفی و بررسی تعدادی از علائم غیرعادی بیماری کووید -۱۹ می‌پردازیم:

راش پوستی

بیماری کووید -۱۹ بر پوست نیز تأثیر می‌گذارد. نتایج یک مطالعه انجام شده نشان می‌دهد که از هر پنج فرد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ یک نفر دچار مشکلات پوستی ناشی از آن می‌شوند. برخی از بیماران ممکن است تغییر رنگ پوست را تجربه کنند، درحالی‌که این عارضه در بدن گروهی دیگر از افراد شبیه به کهیر خارش‌دار پدیدار می‌شود.

ناخن کوویدی

ناخن کوویدی یکی از علائم بیماری کووید -۱۹ است که بر اثر واکنش بدن به عفونت رخ می‌دهد. ناخن کوویدی با فرورفتگی به دلیل اختلال در رشد ناخن و تولید غیرطبیعی پروتئین در بستر آن همراه است. ناخن کوویدی معمولاً چند روز یا چند هفته پس از ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ رخ می‌دهد. این عارضه ممکن است گاهی اوقات دردناک نیز باشد؛ اما با گذشت چند هفته بهبود پیدا می‌کند.

ریزش مو

استرس، آلودگی هوا، رژیم غذایی ناسالم و استفاده از مواد شیمیایی خاص، خطر ریزش مو را افزایش می‌دهد. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که دلایل زیادی برای ریزش مو وجود دارد، اما متخصصان معتقدند که یکی از علائم بیماری کووید -۱۹ نیز ریزش مو است. نتایج یک مطالعه انجام شده نشان می‌دهد که تقریباً ۵۰ درصد افراد پس از بهبود یافتن از بیماری کووید -۱۹ درگیر ریزش مو شده‌اند. همچنین، افرادی که نوع شدید بیماری کووید -۱۹ را تجربه کرده‌اند بیشتر از دیگران دچار ریزش مو شده‌اند.

وزوز گوش

متخصصان معتقدند که کاهش شنوایی و وزوز گوش نیز جز علائم غیرعادی بیماری کووید -۱۹ در نظر گرفته شده است. البته تعداد بیمارانی که درگیر این علائم می‌شوند بسیار کم است، اما ممکن است حتی افرادی که پیش از ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ مشکلات شنوایی نداشته‌اند نیز دچار کاهش شنوایی یا وزوز گوش شوند.

کد خبر 575597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.