از اعتراف به قتل همسر با شلیک به سر تا انتشار تصاویر خصوصی برای انتقام

اعتراف به قتل همسر با شلیک به سر، مجروح شدن چند شهروند با قمه اوباش، بازداشت زن و مرد شیاد، حمله قاچاقچیان ذغال به جنگلبانان، کشف چهار تن روغن احتکار شده، کشف ۳۰ کیلوگرم موادمخدر، انتشار تصاویر خصوصی برای انتقام را در بسته خبری حوادث بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ کارآگاه محمدعلی آدینه‌لو رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان، اظهار کرد: در اوایل ماه مبارک رمضان جسد مردی میانسال در زنجان شناسایی شد که بلافاصله کارآگاهان وارد عمل شدند و موارد را مورد بررسی قرار دادند. در این حادثه مرد میانسال به ضرب گلوله به سر، جان خود را از دست داده بود که بررسی شواهد نشان می‌داد قتل مرد میانسال از سمت فردی آشنا اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به پیچیدگی این پرونده، افزود: در بررسی موارد به زنی آشنا مشکوک شدیم که بعد از بازجویی از این فرد، وی به قتل این مرد اعتراف کرد و قرار بازداشت برای وی صادر شد. این زن علت قتل را اختلافات خانوادگی اعلام کرد و بررسی‌های بیشتر نیز درحال انجام است.

مجروح شدن چند شهروند با قمه اوباش

اوایل هفته گذشته، درپی وقوع یک فقره نزاع دسته‌جمعی در بلوار اندرزگو که منجر به مجروح شدن چند نفر به وسیله سلاح سرد (قمه) شده بود، رسیدگی به موضوع در دستور کار تیمی از مأموران مرکز عملیات پلیس امنیت تهران بزرگ قرار گرفت.

مأموران پلیس با اشراف و کار گسترده اطلاعاتی، مخفیگاه این افراد شرور را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی، در سه عملیات غافلگیرانه و جداگانه هر شش عامل اصلی این درگیری را در مخفیگاه خود در نقاط مختلف شهر تهران دستگیر کردند.

متهمان دستگیر شده که همگی دارای سابقه شرارت هستند، در همان بازجویی‌های اولیه به بزه ارتکابی اعتراف و انگیزه خود را از این اقدام شرورانه، اختلاف حساب قبلی و قدرت‌نمایی اعلام کردند.

سرگرد محمد زیدی معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس امنیت عمومی پایتخت با تأیید این خبر، اظهار کرد: هر شش متهم دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند. همچنین شناسایی و دستگیری سایر مرتبطان با این پرونده ادامه دارد.

بازداشت زن و مرد شیاد

سردار احمد طاهری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت عمومی سیستان و بلوچستان، با اشراف اطلاعاتی خود زن و مردی را که بدون داشتن مدرک پزشکی معتبر در یکی از مناطق شهرستان زاهدان با دایر کردن مطب و معرفی خود به عنوان متخصص طب سنتی با دریافت مبالغ زیاد از بیماران اقدام به معاینه و تجویز انواع داروی سنتی و دست‌ساز برای آن‌ها می‌کردند، شناسایی کرده و دستگیری آن‌ها را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران پس از حصول اطمینان از فعالیت غیرقانونی این زن و مرد، به همراه کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی استان به مطب آنها مراجعه و هر دو آن‌ها را در حین معاینه یک بیمار دستگیر و در بازرسی از محل تعداد زیادی انواع داروهای سنتی و گیاهی و فاقد مجوز از سازمان غذا و دارو را کشف کردند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی، خاطرنشان کرد: شهروندان برای درمان بیماری‌های خود به مراکز معتبر پزشکی و دارای مجوز از وزارت بهداشت و درمان مراجعه کنند و هرگونه مورد مشکوک را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

حمله قاچاقچیان ذغال به جنگلبانان

انشاالله کولانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه درخصوص ماجرای درگیری جنگلبانان کرمانشاه با قاچاقچیان ذغال، اظهار کرد: درپی گشت و مراقبت از عرصه‌های منابع طبیعی و در مناطق جنگلی شهرستان کرمانشاه، مأموران پاسگاه ویژه منابع طبیعی با خودرو مشکوک به حمل ذغال برخورد و پس از توقیف و کشف محموله مکشوفه و دستگیری متهم جهت ارجاع به مراجع قضائی اقدام می‌کنند.

وی افزود: تعدادی از قاچاقچیان چوب و ذغال به پشتیبانی از فرد متهم با سلاح سرد به مأموران پاسگاه ویژه حمله کردند و منجر به درگیری و نزاع با مأموران شدند. در این درگیری یکی از جنگلبان فداکار و متعصب پاسگاه ویژه از ناحیه سر و صورت مصدوم و روانه بیمارستان شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بلافاصله پس از اطلاع ضمن عیادت و دلجویی از ایشان، فرمانده یگان حفاظت و رئیس حراست اداره کل از مأمور پاسگاه، سریعاً اقدامات لازم را درخصوص برخورد قاطع از طریق مقامات قضائی انجام داده و تعدادی از ضاربان سریعاً دستگیر و بازداشت شدند.

کشف ۴ تن روغن احتکار شده

سرهنگ محمود حسین‌زاده فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد اظهار کرد: درپی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی در شهرستان محمودآباد اقدام به احتکار روغن کرده است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس امنیت اقتصادی و پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران ضمن هماهنگی‌های قضائی در بازرسی از محل نگهداری کالا، چهار تن و ۶۰۰ کیلوگرم روغن جامد کشف کردند. اموال مکشوفه به علت ثبت نشدن در سامانه جامع انبارها و اعلام نکردن موجودی توسط متهم، توقیف و برای توزیع در بین مردم به سازمان مربوطه تحویل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت‌های غیرقانونی، قاچاق و احتکار کالا و اقلام اساسی، موضوع را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۳۰ کیلوگرم موادمخدر

سرهنگ نجم‌الدین سهرابی فرمانده انتظامی خرمشهر اظهار کرد: پس از کسب اخباری مبنی بر فعالیت فردی در امر تهیه و توزیع موادمخدر در این شهرستان ۲۹ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک در خرمشهر کشف شد. کشف این حجم از مواد مخدر از مخفیگاه سه متهم با انجام تحقیقات گسترده پلیسی صورت گرفت.

وی با اشاره به کشف ۳۲ تیر جنگی کلت با یک تیغه خشاب مربوطه و توقیف سه دستگاه خودرو در این مخفیگاه، ادامه داد: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای تکمیل مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرمشهر بر تلاش پلیس خرمشهر در زمینه مبارزه و مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر تاکید و از مشارکت مردمی با پلیس در شناسایی و کشف جرایم قدردانی و خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را به سرعت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در کمترین زمان نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

انتشار تصاویر خصوصی برای انتقام

مرتضی ابوطالبی رئیس پلیس فتا استان یزد اظهار کرد: خانمی با در دست داشتن مرجوعه قضائی به پلیس فتا مراجعه و از انتشار تصاویر خصوصی خود در فضای مجازی اعلام شکایت کرد که بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات فنی و تخصصی و با بررسی‌های به عمل آمده، متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی او را در یزد دستگیر کردند.

وی افزود: متهم که خواهرشوهر شاکی بود در ابتدا منکر هرگونه اتهام شد اما در ادامه با مواجه با مدارک و ادله جرم، به انتشار آن تصاویر خصوصی در فضای مجازی، اعتراف کرد. متهم قصد خود را از این عمل، انتقام‌گیری از عروس خانواده به علت اختلافات شخصی و خانوادگی و تخریب شخصیت اجتماعی همسر برادر خود بیان کرد.

رئیس پلیس فتا استان یزد خاطرنشان کرد: برابر ماده ۱۷ قانون جرایم رایانه‌ای، هر فردی به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، صوت، تصویر یا فیلم خصوصی و خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او، جز در موارد قانونی منتشر کند، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس یا جزای نقدی یا هر دو مجازات محکوم می‌شود.

کد خبر 575548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.