خط ۲ مترو شیراز پیش از موعد بهره‌برداری می‌شود

شهردار شیراز با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تلاش‌ها در نیمه دوم سال گذشته برای ساماندهی حوزه عمرانی در پروژه‌های کلان و خردپروژه‌ها بود، گفت: دو پروژه خط دو مترو و بزرگراه کوهسار، ابرپروژه‌های شیراز است که در حال تلاش برای بهره‌برداری آن‌ها پیش از موعد مقرر هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیداحسان اصنافی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

«تلاش برای بهره‌برداری زودتر از موعد از دو ابرپروژه خط دو مترو و بزرگراه کوهسار حضرت مهدی (عج)

به همراه تعدادی از مدیران شهرداری شیراز از چند پروژه عمرانی از جمله تعریض پل سلمان فارسی و خط دو مترو بازدید داشتیم.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در شهرداری شیراز و سیاست‌گذاری‌های شورای اسلامی شهر شیراز در دوره ششم در نیمه دوم سال گذشته تلاش‌ها بر ساماندهی حوزه عمرانی در پروژه‌های کلان و خردپروژه صورت پذیرفت.

تعدادی از پروژه‌ها که مشکلات فنی و مجوزهای صادره داشتند، رصد شده و مشاورین به آن ورود کرده، به‌عنوان‌مثال طرح تقاطع جام جم که محل اتصال بزرگراه کوهسار و بلوار جمهوری بود اصلاح شد و اصلاحاتی نیز در دوربرگردان نیایش و تقاطع محور بلوار شهید استوار و حدود ۱۵ پروژه کلان شهری انجام گرفت و تقریباً از بهمن‌ماه این پروژه‌ها سرعت خاص خود را گرفت.

دو پروژه خط دو مترو و بزرگراه کوهسار، دو ابرپروژه شهر هستند، که در عملیات اجرایی پروژه کوهسار از دو حوزه فعال به ۱۲ حوزه افزایش پیداکرده است و دو تونل عملیات قالب‌گیری و بتن آن تمام شده و عملیات حفاری دو قطعه آخر تونل‌های مسیر نیز از فروردین آغاز شده است.

پیشرفت‌های خوبی در پروژه خط دو مترو داریم و امیدواریم بتوانیم به‌عنوان هدیه‌ای برای مردم تا پایان سال بخش‌هایی از خط دو مترو را افتتاح کنیم؛ حدود هشت ماه کاهش زمان اجرا با درایت مجموعه قطار شهری و قرارگاه تنظیم‌شده است.

این دو، اَبَرپروژه‌های تأثیرگذار شهر هست که سرعت اجرایی آن افزایش قابل‌توجهی داشته و برای مردم نیز ملموس است و تلاش بر این است که با کاهش زمانِ اجرا بتوانیم آن را زودتر از موعد مقرر به مردم برسانیم.

در مورد پروژه‌های عمرانی مناطق نظیر پیاده‌روسازی‌ها و پروژه‌هایی مثل بوستان‌ها هم برنامه‌ریزی صورت پذیرفته است که بر مبنای درآمدی که از عوارض خواهیم داشت، درصدی تنظیم خواهیم کرد و بودجه‌ها را تخصیص خواهیم داد و در ماه‌های آتی با تحقق درآمدهای عوارضی شهرداری، سرعت آن‌ها را افزایش دهیم.

پروژه‌های عمرانی در دو طرف پل پیرنیا مانند تقاطع میدان ولیعصر (عج)، پل کابلی ولیعصر (عج) و راه‌های دسترسی کنارگذرهایی که ایجاد شده، گلوگاه این محور پل قدیم پیرنیا است و با تعریضی که صورت می‌پذیرد از هر طرف حدود ۱۱ متر عرض مناسب جهت عبور ترافیک ایجاد خواهد شد و مطابق برنامه‌ریزی و مطالعاتی که داشتیم بخشی از گره ترافیکی این مجموعه و این محوطه برطرف خواهد شد.»

کد خبر 575537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.