دو کتاب کودکانه از شهید ابراهیم هادی در نمایشگاه کتاب عرضه شد

«داداش ابراهیم» و «مهمان خدا» عنوان دو کتاب انتشار یافته برای رده سنی کودکان و نوجوان است که به زندگی شهید ابراهیم هادی اختصاص دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از ستاد خبری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، بعد از استقبال از کتاب شهید ابراهیم هادی، برخی از ناشران اقدام به تولید و انتشار کتاب زندگی‌نامه و خاطرات این شهید برای رده سنی کودکان و نوجوان کردند. این کتاب‌ها در این دوره از نمایشگاه کتاب عرضه و در دسترس عموم علاقه‌مندان قرار گرفته است.

کتاب «مهمان خدا» به همت گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی منتشر شده است و تلاش دارد تا گوشه‌هایی از سلوک معنوی این شهید را با زبان داستان برای مخاطب کودک بیان کند.

مهمان خدا از ۱۷ داستان تشکیل شده است و هر کدام موضوعی خاص را مطرح می‌کنند. احترام به مادر، محبت به حیوانات، مهمان خدا و چند کتاب دیگر از جمله عناوین داستان‌های این مجموعه است.

انتشارات کتابک، کتاب «داداش ابراهیم» را منتشر کرده و تاکنون به چاپ هفتم رسیده است. این کتاب به قلم محمدعلی جابری به نگارش درآمده است.

نویسنده با ذکر روایات و داستان‌های مفید از زندگی شهید هادی و جمع‌بندی و نتیجه‌گیری‌های درست اخلاقی در پایان هر روایت، به ارزش محتوای داستان‌های کتاب افزوده است.
میکائیل براتی تصویرگری کتاب را کرده است.

شهید «ابراهیم هادی» از بنیانگذاران گروه چریکی شهید اندرزگو در جبهه گیلان‌غرب و ستاره ورزش کشتی کشورمان بود که اول اردیبهشت‌ماه ۱۳۳۶ در تهران به دنیا آمد.

او در عملیات والفجر مقدماتی پنج روز به همراه رزمندگان گردان کمیل و حنظله در کانال‌های فکه مقاومت کرد اما تسلیم نشد؛ این شهید والامقام بیست‌ودوم بهمن‌ماه سال ۶۱ پس از فرستادن رزمندگان باقیمانده به عقب، تنهای تنها با خدا همراه شد و دیگر کسی او را ندید.

کد خبر 575489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.