ورود مدعی‌العموم به کتاب‌های مغایر موازین اسلامی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: اگر کتاب‌هایی مغایر موازین اسلامی باشند، حتماً مراجع قضائی به‌عنوان مدعی‌العموم وارد می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «اصغر جهانگیر» در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اظهار کرد: معتقدیم افزایش آگاهی مردم به افزایش مهارت آن‌ها کمک می‌کند و از بسیاری آسیب‌ها مصون نگه می‌دارد؛ چراکه بسیاری از آسیب‌ها و جرم‌ها مانند سرقت و مال‌باختگی، ناشی از بی‌اطلاعی مردم است. کتاب نقش بسیار مهمی در رشد آگاهی مردم دارد تا با ارتقای سواد، خود را مصون بدارند و این دانش را به دیگران انتقال دهند.

وی درباره نقش معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضائیه در گسترش کتاب‌خوانی، افزود: ادارات کل این معاونت در استان‌های کشور مسابقات کتاب‌خوانی برگزار می‌کنند و در حوزه‌های پیشگیری از جرم، خودمان جزواتی تهیه می‌کنیم که سواد حقوقی، مالی مردم را ارتقا دهیم تا در بخش‌هایی که درگیر هستند، استفاده کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با اشاره به اینکه نظارت بر کتاب‌ها از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، افزود: اگر کتاب‌هایی مغایر موازین اسلامی باشند، مراجع قضائی به‌عنوان مدعی‌العموم وارد می‌شوند.

وی با اشاره به سوءاستفاده‌های دشمن برای تغییر جهت جامعه، گفت: با توجه به تلاش‌های دشمن برای هجمه به ارزش‌های دینی ملی و ارزش‌های اخلاقی، توجه ویژه به فرهنگ مطالعه لازم و ضروری است؛ ً افزایش اطلاعات فتنه‌های دشمن را خنثی می‌کند.

جهانگیر تصریح کرد: افزایش آگاهی و دانش جامعه به‌ویژه در حوزه شناسایی آسیب‌ها، تهدیدها و دسیسه‌های دشمن را نقش بر آب خواهد کرد و این فرصت را به دشمن نخواهد داد که از کمبود امکانات در عرصه تولید محتوا بهره‌برداری کند درنتیجه لانه گزینی در حوزه ارزش‌های فرهنگی کشور توسط دشمن قطعاً ابتر خواهد ماند.

وی اظهار کرد: در بخش کتاب‌های تخصصی که در نمایشگاه منتشر شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است باید توجه و دقت بیشتری در نظر گرفته تا از ورود کتاب‌های تکراری که فقط عناوین آن تغییر کرده خودداری شود؛ زیرا علاقه‌مندان به کتاب از دیدن کتاب‌های تکراری دل‌زده می‌شوند.

به گزارش ایمنا، در آستانه برنامه پنجم توسعه قضائی و در پرتو سیاست‌های کلی قضائی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و عمل به رسالت حکومت اسلامی برای برپایی جامعه‌ای مساعد برای رشد فضائل اخلاقی و مبارزه با همه مظاهر فساد و تباهی برگرفته از بند اول اصل سوم قانون اساسی، قوه قضائیه در چارچوب وظایف قانونی خود به‌ویژه احکام مقرر در اصل ۱۵۶ قانون اساسی و باهدف عاری‌سازی جامعه اسلامی از لوث ناهنجاری‌ها و هنجارشکنی‌های اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم را تأسیس شد.

کد خبر 575483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.