رسیدگی به وظایف و اختیارات شوراها در اولین نشست هم‌اندیشی مشهد

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اولین نشست هم‌اندیشی رؤسای کمیسیون‌های حقوقی شوراهای اسلامی مراکز استان‌های کشور نیمه دوم تیرماه سال جاری به مدت دو روز به میزبانی مشهد برای رسیدگی به وظایف و اختیارات شوراها برگزار می‌شود.

هاشم دائمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به برگزاری اولین نشست هم‌اندیشی رؤسای کمیسیون‌های حقوقی شوراهای اسلامی مراکز استان‌های کشور در مشهد، اظهار کرد: این نشست دو روزه به میزبانی شهر مشهد برگزار می‌شود و محورهایی را در برنامه کاری دارد؛ بررسی چالش‌های حقوقی طرح‌های تفصیلی کلان‌شهرها، طرح اصلاح قانون مهندسی و کنترل ساختمان و طرح اصلاح ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه ضرورت و اهداف مختلفی برای برگزاری این نشست تدوین و تعریف شده است، ادامه داد: یکی از این موارد تصمیم‌گیری و اتفاق نظر رؤسای کمیسیون‌های حقوقی در خصوص طرح‌ها و لوایح مرتبط با مدیریت شهری است.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: امیدواریم برگزاری این نشست دستاوردهای سازنده‌ای برای حوزه حقوقی مراکز استان‌های کشور داشته باشد؛ دستاوردهایی که بی‌شک در تعاملات بین شهروندان و مدیریت‌های شهری اثرگذاری بالایی خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه مشارکت کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر برای تصمیم‌ساز شدن و ارائه خط مشی به مجلس و دولت را از دیگر ضرورت‌های برگزاری این نشست است، گفت: حاشیه این نشست نیمه دوم تیرماه سال جاری برگزار می‌شود و در برنامه‌های آینده در حاشیه این نشست دبیرخانه دائمی کمیسیون‌های حقوقی را نیز تشکیل می‌دهیم که دستاورد ارزنده و مثمرثمری برای مدیریت‌های شهری است.

دائمی در خصوص نحوه عملکرد کمیسیون‌های حقوقی، خاطرنشان کرد: یکی از شاخص‌ترین اهداف مد نظر در این نشست انتقال تجربیات و اطلاع از نحوه عملکرد کمیسیون‌های حقوقی خواهد بود.

وی در خصوص رسیدگی به وظایف و اختیارات شوراها در اولین نشست هم‌اندیشی مشهد، اظهار کرد: لایحه یکپارچه‌سازی مدیریت هماهنگ و یکپارچه شهری، حدود وظایف و اختیارات شوراها و چالش‌های حقوقی کسب درآمدهای پایدار شهری از دیگر موضوعاتی است که برای پیگیری و تبادل نظر در مورد آن در این نشست مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کد خبر 575426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.