اهمیت استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها در زاهدان

رئیس شورای اسلامی شهر زاهدان گفت: شورای اسلامی شهر و شهرداری می‌تواند با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان خدمات بهتری به شهر و شهروندان ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن سپاهی شامگاه گذشته در اولین همایش توسعه شهری مبتنی بر ظرفیت‌های دانش‌بنیان در سالن همایش‌های فردوسی در دانشگاه سیستان‌وبلوچستان، اظهار کرد: شهرداری زاهدان با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، استارت‌آپ‌ها و مراکز نوآوری شهری اقداماتی را به صورت پایلوت با پارک علم و فناوری انجام داده است، همچنین می‌توانیم در حوزه‌هایی مانند حمل‌ونقل، محیط زیست شهری، مدیریت هوشمند پسماند و خدمات شهری، آتش‌نشانی و خدمات ایمنی از ایده‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز نوآوری شهری بهره بگیریم.

وی ادامه داد: مدیریت شهری باید از تکنولوژی‌های نو برای انجام رسالت خود استفاده کنند و توسط مراکز نوآوری با صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان ارتباط برقرار کنند، زیرا برای مدیریت خوب شهرهای استان نیازمند تزریق نوآوری و کارآفرینی هستیم تا بتوانیم در راستای خدمت‌رسانی به شهروندان مخاطبان اصلی شورای اسلامی شهر و شهرداری‌ها هستند، گام برداریم.

رئیس شورای اسلامی شهر زاهدان تصریح کرد: مردم استان سیستان‌وبلوچستان از مسئولان خود انتظار دارند که به صورت میدانی و جهادی در راه رشد و توسعه استان به ویژه کلان‌شهر زاهدان از هیچ تلاشی مضایقه نکنند، چرا که شهروندان همیشه در کنار دولت‌مردان بوده‌اند.

وی با اشاره به ضرورت توسعه پایدار شهری، گفت: باید نسبت به شناسایی شاخص‌های مورد نیاز از جمله شاخص اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی، مسکن، زیرساختی، سیاسی و مشارکتی توجه ویژه‌ای داشته باشیم تا بتوانیم به توسعه شهری دست یابیم. یکی از ویژگی‌های مثبت استان سیستان‌وبلوچستان وحدت و همدلی است و تمام مردم در سایه نظام انقلاب اسلامی و گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستند.

سپاهی اضافه کرد: گفتمان بین نیروهای خدمتگزار و مردم، توطئه‌ها و نیرنگ‌های دشمنان نظام انقلاب اسلامی را خنثی کرده است و با تشکیل این محفل و ضرورت جهاد تبیین، وظیفه خود می‌دانیم در جامعه شورایی نقش شوراها را در توسعه پایدار شهری برجسته کنیم و مطالبه‌گری در راستای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را به صورت جدی دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: توسعه شهرنشینی و رشد روزافزون جمعیت سبب شده شهرها با مشکلات فراوانی مانند چالش‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی روبه‌رو شوند و برای اداره امور شهر نیاز به سیستم مدیریت یکپارچه شهری است که بتوانیم با همکاری تمام نهادهای ذی‌ربط در جهت رفع نیازمندی‌های شهر حرکت کنیم، لذا این نکته مهم است که امور شهر به شهروندان واگذار شود تا معضلات شهر رفع شود.

رئیس شورای اسلامی شهر زاهدان تصریح کرد: شورای اسلامی استان‌ها به عنوان یکی از نهادهای تصمیم‌گیرنده و ناظر بر امور شهرها، می‌تواند بر توسعه حقوق شهروندی بسیار تأثیرگذار باشد.

کد خبر 575374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.