۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
راهنمای خرید سرویس خواب

سرویس خواب یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در چیدمان و دکوراسیون هر خانه‌ای است. انتخاب سرویس خواب مناسب، یکی از عوامل اصلی برای داشتن یک خواب راحت و استراحت آرامش بخش است.

یک راهنمای خرید سرویس خوب به شما کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را بر اساس نیازهای خود داشته باشید. یک سرویس مناسب معمولاً از تخت خواب (دونفره و یک نفره)، تشک، پاتختی، میز آرایش و آینه تشکیل شده است. انتخاب سبک دلخواه، جنس مواد اولیه، هماهنگی با فضای اتاق، نوع دکوراسیون و اجزای جانبی از مواردی است که هنگام خرید باید به آن دقت شود. همچنین در انتخاب سرویس به ابعاد اتاق خواب خود توجه داشته باشید. تناسب سرویس انتخابی با سایر وسایل موجود در اتاق نیز از نکاتی است که باید به آن پرداخته شود. سرویس خواب‌های خوب و باکیفیت، نیاز به تعمیرات در گذر زمان ندارند. به طور کلی، هرچه مواد اولیه و متریال استفاده شده در سرویس مرغوب تر باشد، ماندگاری و طول عمر آن نیز بیشتر خواهد شد.

راهنمای خرید سرویس خواب

راهنمای خرید سرویس خواب به انتخابی متناسب با نیازهای شما کمک خواهد کرد.

اجزای اصلی سرویس خواب

یک سرویس خواب کامل و مناسب از اجزای مختلفی تشکیل شده است. یک سرویس کامل شامل تخت خواب دو نفره و یا تخت خواب یک نفره، تشک (دونفره، تک نفره)، پاتختی، پاف، کمد، آینه، میز آرایش و در برخی موارد صندلی است. موارد نام برده بخش‌های استاندارد و لازم برای یک سرویس مناسب است. تخت خواب مهم‌ترین بخش هر سرویس است و با توجه به نیازهای هر فرد در ارتفاع و اندازه‌های مختلفی موجود است. عرض استاندارد تخت‌ها اغلب از ۹۰ سانتی متر شروع می‌شود و به ۲۰۰ سانتی متر در تخت‌های دونفره هم می‌رسد. کمد یکی از ضروری‌ترین اقلام خواب است و به دو گروه کمد دیواری و ایستاده تقسیم می‌شوند. کمدهای دیواری معمولاً کاربردی تر و محبوب تر هستند. کمد با درب ریلی مناسب فضاهای کوچک است. کمد با درب لولایی در فضاهای بزرگ استفاده می‌شود و معمولاً طول عمر بیشتری نسبت به ریلی دارد. در هنگام خرید به کیفیت بخش‌های مختلف سرویس توجه نمائید.

ویژگی‌های یک سرویس خواب مناسب

از مهم‌ترین ویژگی‌های یک سرویس خواب مناسب، انتخاب یک تخت خواب استاندارد است. تخت خواب باید ارتفاع مناسبی تا سطح زمین داشته باشد. به این ترتیب، هوا به خوبی در گردش خواهد بود و همچنین به راحتی می‌توان زیر تخت را نظافت نمود. جنس تخت خواب هم از موضوعات دیگری است که باید به آن توجه شود. انواع سرویس‌های خواب از جنس چوب، ام دی اف، ورق ملامینه و فلز موجود است و هر یک دارای مزایا و معایب خاصی هستند. سرویس‌های چوبی از لحاظ کیفی از سایر سرویس‌ها باکیفیت تر هستند. سرویس‌های ام دی اف، ملامینه و فلزی در رده‌های بعد از لحاظ کیفیت قرار دارند. انتخاب طرح و تنوع رنگ، به سلیقه هر فرد بستگی دارد. هنگام خرید به جنس و متریال به کار رفته در سرویس توجه شود. همچنین وجود گارانتی و ضمانت نامه نشان دهنده کیفیت خوب محصول است. ظرافت در ساخت و استفاده از یراق آلات باکیفیت از دیگر ویژگی‌های یک سرویس مناسب است.

انواع سرویس خواب

اولین معیار هنگام خرید، انتخاب سرویس خواب دو نفره و یا سرویس خواب یک نفره است. از انواع سرویس خواب می‌توان تاشو و دیواری، تمام پارچه، کشویی و با کف اهرم دار، بادی، دو طبقه و کاناپه تخت خواب شو را نام برد. سرویس تاشو مناسب خانه‌هایی با متراژ پایین و اتاق‌های کوچک است. بسته شدن تخت خواب امکان استفاده بهینه از فضای اتاق را میسر می‌سازد. سرویس‌های تمام پارچه گزینه مناسبی برای اتاق کودکان است و در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع موجود است. سرویس‌های کشویی و با کف اهرم دار انتخاب هوشمندانه ای برای نظم دادن به لوازم است. همچنین می‌توان از فضا استفاده بیشتری کرد. تخت خواب‌های بادی در انواع دو نفره، تک نفره و کودک وجود دارد. این تخت‌ها با هوا پر می‌شوند و در عین سبکی، بسیار راحت هستند. هنگام خرید تخت‌های دو طبقه به ایمنی آن توجه شود. این تخت‌ها بیشتر برای نوجوانان و مناسب فضاهای کوچک است.

راهنمای خرید سرویس خواب

سرویس خواب یک نفره

تخت خواب و انواع آن

انتخاب تخت خواب مهم‌ترین بخش هنگام خرید سرویس خواب است. از انواع تخت خواب می‌توان دونفره، یک نفره، جک دار، متحرک، طبقه‌ای و بادی را نام برد. تخت خواب دونفره طول و عرض بیشتری دارد و از پرفروش‌ترین انواع تخت خواب به شمار می‌آید. تخت خواب یک نفره مناسب اتاق‌هایی با فضای کوچک است. تخت‌های متحرک یا قابل تنظیم چند لولا در قاب خود دارند و امکان تنظیم تخت را در موقعیت‌های مختلف فراهم می‌کند. این نوع تخت یک انتخاب مناسب برای افرادی است که دچار اختلالات خواب هستند. با تنظیم تخت در جهت مناسب، می‌توان آرامش بیشتری هنگام خواب داشت. تخت‌های قابل تنظیم از پرطرفدارترین انواع تخت خواب هستند. در تخت‌های جک دار، کفی تخت توسط یک جک فلزی به راحتی حرکت داده می‌شود. در نتیجه، فضای زیر تخت کاربردی می‌شود و می‌توان از آن به جای کشو استفاده کرد. این نوع تخت مناسب خانه‌هایی است که فضای کمی دارند.

راهنمای خرید سرویس خواب

تخت خواب‌های جک دار دونفره و یک نفره گزینه‌ای مناسب برای استفاده حداکثری از فضای اتاق هستند.

نکات مهم هنگام خرید

انتخاب طرح و رنگ سرویس خواب کاملاً به سلیقه و نوع نیاز هر فرد بستگی دارد. معمولاً سرویس‌های چوبی با هر نوع دکوراسیونی مطابقت دارند. در هنگام خرید سرویس چوبی ابتدا به نوع چوب آن دقت شود. بیشتر سرویس‌های چوبی موجود در بازار از جنس چوب گردو، بلوط، افرا و ساج هستند. در سرویس‌های مدرن بیشتر از رنگ‌های سفید و طوسی استفاده می‌شود. به طور کلی در انواع سرویس‌های مدرن تنوع رنگ بسیار است. در سرویس‌های کلاسیک اغلب از رنگ‌های تیره و طرح‌های شلوغ استفاده می‌شود. در انتخاب تشک به ایمن بودن و ضد حریق بودن آن توجه شود. یکی از ویژگی‌های تشک خوب، طبی و ضد آب بودن آن است. چنانچه قصد خرید تخت دست دوم را دارید، تختی را انتخاب کنید که فاقد هر گونه ترک و شکافی باشد. معمولاً ترک‌ها و شکاف‌های موجود در تخت خواب محل تجمع حشرات ریز و موریانه‌ها هستند.

مقایسه از لحاظ قیمت

یک سرویس خواب باکیفیت و مرغوب قیمت بالاتری هم نسبت به نوع معمولی دارد. انواع سرویس خواب دونفره و سرویس خواب یک نفره با قیمت‌های متغیر در سطح بازار وجود دارند. قیمت‌ها بر اساس جنس متریال استفاده شده، کیفیت، نوع ظریف کاری متفاوت هستند. سرویس‌های خواب ام دی اف قیمت بالاتری نسبت به نوع ملامینه دارند. همچنین سرویس‌های ملامینه ارزان‌تر و سبک تر از انواع دیگر هستند. هنگام خرید دقت کنید که انتخاب شما باید به گونه‌ای باشد که رفاه و آرامش شما را در زمان خواب تأمین نماید. هر قدر نوع سرویس انتخابی شما از کیفیت بیشتری برخوردار باشد، قیمت آن هم روند افزایشی به همراه خواهد داشت.

کد خبر 575276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.