تدوین سند تحول فرهنگی تنها با مشورت فرهیختگان محقق می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: تدوین سند تحول و نقشه راه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای استان که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ کرده است، تنها با بهره‌گیری و مشورت با فرهیختگان و فعالان فرهنگ و هنر استان محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اصغر آذربایجانی امروز _یکشنبه، بیست‌وپنجم اردیبهشت‌ماه_ در آئین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان که در سالن همایش‌های کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: باید مسیر پیشرفت و تعالی استان اصفهان به‌عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی را در ریل واقعی خود قرار دهیم و این مسیر را با استفاده از تکثر فرهنگ، آداب و رسوم متعدد هنر در استان هموار کنیم، رسیدن به این قله نیازمند همراهی، همکاری و هم‌افزایی تمام ذی‌نفعان در عرصه فرهنگ استان است.

وی با بیان اینکه دغدغه همیشگی اهالی فرهنگ و هنر وجود جایگاهی باصفا و پر از عشق است که فرهنگ و ارشاد در منظر این عاشقان و دل سوختگان فرهنگ و هنر، باید چنین نقش‌آفرینی کند، یادآور شد: مجموعه فرهنگ و ارشاد باید خانه دوم و محل زیست هنرمندان و فرهنگ دوستان اصفهان باشد، از این‌رو باید با سخت‌کوشی در تمام شهرستان‌های استان چنین خانه‌ای بنا کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، ادامه داد: استان اصفهان رنگین‌کمانی از فرهنگ و هنر و حوزه تمدنی را در خود جای داده است و اگر عنوان پایتختی فرهنگی جهان اسلام بعد از شهر مکه در سال ۲۰۰۶ را یدک می‌کشد، این مهم به اعتبار تمدنی چند هزار ساله در تمام نقاط این استان است.

وی اظهار کرد: بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان‌ها دغدغه و اولویت توسعه و پیشرفت فرهنگ و هنر استان اصفهان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گفته آذربایجانی باید در اکوسیستم این استان پر از نقش و نگار، رنگین‌کمانی از جشنواره‌های فرهنگی، هنری، رسانه‌ای، بین‌المللی، ملی و منطقه‌ای را فراهم کنیم و طراوت، پویایی و نشاط را در تمام استان به رخ بکشیم که این امر نیز با نگهبانی و برنامه‌ریزی از داشته‌های استان و همراهی همه دستگاه‌ها و فعالان فرهنگ و هنر محقق خواهد شد.

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، ادامه داد: آنچه مسیر حرکت رو به جلو را تسریع می‌کند استفاده از ظرفیت جوانان و تربیت آنان است، استعداد پروری وظیفه نسل حاضر است تا قطار پرسرعت و پررونق فرهنگ و هنر استان با سرعت به مسیر خود ادامه دهد.

آذربایجانی اظهار کرد: تقویت فعالان عرصه فرهنگ و هنر و کشف و تربیت عناصر فرهنگی هنری انقلابی با همراهی چهره فرهنگ انقلاب اسلامی از جمله راهبردهای حرکت متعالی در ساحت فرهنگ و هنر استان است که ما در حاکمیت باید زمینه‌ساز آن باشیم.

وی اضافه کرد: شناسایی و ایجاد ظرفیت‌های جدید و شبکه‌سازی‌های جریان فرهنگی موجود، مسیر درستی برای راهبرد مردمی‌سازی فرهنگ خواهد بود که این موارد از جمله اولویت‌های کاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، در دوره جدید کاری است.

به گزارش ایمنا، در این مراسم اصغر آذربایجانی به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان معرفی شد و از خدمات حجت‌الاسلام والمسلمین رمضان‌علی معتمدی مدیرکل سابق این اداره کل تقدیر شد.

کد خبر 575219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.