تغییر نگاه جامعه به هیئت؛ راهبرد مهرواره ملی هوای نو

دبیر مهرواره ملی هوای نو گفت: این رویداد به دنبال رقابت منفی بین هیئت‌ها نیست و همه هیئت‌های کوچک و بزرگ نزد مهرواره دارای یک جایگاه هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وحید ملتجی در آیین اختتامیه «مهرواره ملی هوای نو؛ نخستین مهرواره برگزیدگان سال هیئت و تشکل‌های دینی»، در تالار وحدت، اظهار کرد: نخستین هدف مهرواره هوای نو آن است که افق نگاه هیئت بلند شود و جامعه پیرامون خود را وسیع‌تر ببیند.

به گفته وی، مهرواره هوای نو در سال نخست به این اهداف نرسیده و طرح مسئله کرده است، بنابراین در چارچوب بیانیه گام دوم به هیئت نگاه شده است.

وی دومین هدف این مهرواره را تغییر نگاه جامعه به هیأت دانست و گفت: رسانه‌ها در این زمینه نقش اساسی دارند اما این را هم باید بگوییم که همه ابعاد یک هیئت آن چیزی نیست که در رسانه نشان داده می‌شود و باید مردم بتوانند از ظرفیت هیئت‌ها بهره ببرند.

ملتجی با تاکید بر اینکه این مهرواره به دنبال رقابت منفی بین هیئت‌ها نیست و همه هیئت‌های کوچک و بزرگ نزد مهرواره دارای یک جایگاه هستند، تصریح کرد: مهرواره به دنبال قضاوت کمی مخاطبان شرکت‌کننده در هیئت‌ها نیست به همین دلیل در مهرواره به هیئت‌های خانگی کوچک و هیئت‌های بزرگ به یک چشم نگاه می‌شود.

دبیر مهرواره ملی هوای نو درباره داوری این رویداد، افزود: داوری آثار ارسالی را ۱۰۰ نفر بر عهده داشتند و بدون هیچ سوگیری آثار را داوری کردند. فرآیند ثبت‌نام نیز به گونه‌ای بود که هیئت‌ها و افراد با مراجعه به سایت مهرواره هوای نو اقدام به نام‌نویسی کردند و آثار آنان مورد داوری قرار گرفت.

حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه این آیین اظهار کرد: اگر فرهنگ را به مثابه هوایی بدانیم که جامعه در آن تنفس می‌کند، در زمان امتحانات سخت، اهتمام به این ضرورت نمایان‌تر می‌شود.

وی با اشاره به سفارش و تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص بازسازی فرهنگ فروکاستن از تبلیغات ساختاری، اداری و دولتی و به حداقل‌ها بسنده کردن، تاکید کرد: باید رشد و رأفت بر پایه توحید، ولایت، عدالت و محبت در جامعه رقم بخورد.

حجت‌الاسلام قمی اضافه کرد: تبیین و تواصی به حق و صبر در مجامع تخصصی و زیرزمین‌های حوزوی و دانشگاهی اتفاق نمی‌افتد، بلکه تبیین زینبی به گستره جامعه نیاز دارد.

به گزارش ایمنا، مهرواره هوای نو در سه رشته اصلی هیئت، کتاب هیئت و ستایشگران برگزار شد. آثار دریافتی در این سه بخش به ۲۹ هزار و ۲۸۰ اثر می‌رسد که در بخش ستایشگران دو ۲۲۸۵ نفر، در بخش کتاب ۶۳۵ کتاب و در بخش هیئت ۴۵۷۹ هیئت رسید.

به گزارش ایمنا، آئین اختتامیه «مهرواره ملی هوای نو؛ نخستین مهرواره برگزیدگان سال هیئت و تشکل‌های دینی» با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، غلامرضا سازور شاعر آیینی، علی انسانی مداح پیشکسوت و جمعی از مدیران هیئت‌ها، ستایشگران و مداحان خاندان عصمت و طهارت در تالار وحدت برگزار شد.

کد خبر 575125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.