شهر همدان آماده میزبانی از ماه محرم

شهردار همدان از آماده سازی فضاهای شهری برای برگزاری مراسم عزاداری با رعایت فاصله‌های اجتماعی خبر داد.

به گزارش ایمنا، عباس صوفی در این باره اظهار کرد: با عنایت به محدودیت‌های اعلام شده و ضرورت پرهیز از تجمعات متراکم انسانی برای پیشگیری از ابتلای شهروندان به ویروس کرونا، شهرداری همدان تمام ظرفیت لازم را در اختیار هیأت‌ها و عزاداران حسینی قرار می‌دهد.

وی افزود: افزون بر چهل مکان مناسب برای برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) در دهه اول محرم در نظر گرفته شده که عاشقان اهل بیت می‌توانند با رعایت شیوه‌های ابلاغی از سوی ستاد استانی مدیریت کرونا بدون دغدغه به آئین عاشورایی بپردازند.

شهردار کلانشهر همدان تصریح کرد: هر کدام از معاونت‌ها و یا سازمان‌ها و مناطق زیرمجموعه شهرداری همدان وظایفی را در حیطه کاری خود ترسیم کرده اند که با عمل به آن تکالیف، خدمات رسانی ویژه‌ای را در محرم امسال به شهروندان همدان تقدیم می‌کنیم.

وی تأکید کرد: تمام زمین‌های ورزشی، سکوهای اجتماعات و اماکن از پیش تعیین شده نظیر محوطه مزار شهدای گمنام در پارک مردم و سایر محوطه‌های دارای قابلیت برگزاری تجمعات استاندارد، با استقرار خادمان ناظم بر محیط، آماده استقبال از عزاداران می‌شود.

وی با اشاره به اهتمام مسئولان در راستای ارتقای ضریب سلامت عمومی شهروندان افزود: از شهروندان همدانی تقاضای رعایت فاصله‌های اجتماعی در عزاداری‌ها را داریم تا ضمن پاسداشت ارزش‌های مذهبی و عاشورایی، از سلامت عمومی نیز بهره‌مند باشیم.

کد خبر 439537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.