ریزش قیمت خرید و فروش بیت کوین تا کجا ادامه دارد؟ 

شدت ریزش بازار بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال سرمایه گذاران این حوزه را مات و مبهوت و البته نگران کرده است.

بیت کوین اکنون حمایت بسیار مهم ۳۰ هزار دلار را از دست داده و همینطور به ریزش ادامه می‌دهد. عده‌ای تصور می‌کنند این بهترین زمان برای خرید بیت کوین است، اما به عقیده برخی دیگر نخستین ارز دیجیتال رمزنگاری شده اعدادی به مراتب پایین‌تر را هم خواهد دید!

برخی تحلیلگران از اعداد ترسناکی صحبت می‌کنند! البته این اعداد برای سرمایه گذاران کنونی بیت کوین دلهره‌آور است، اما در سوی دیگر فرصتی بی‌نظیر برای افرادی که می‌خواهد وارد بازار ارز دیجیتال شوند، به شمار می‌رود.

بیت کوین تا کجا ریزش خواهد کرد؟

بر اساس گفته‌های تحلیل‌گران متعدد، با توجه به تشکیل یک الگوی سقف دوقلو در چارت قیمت بیت کوین، حمایت ۳۰ هزار دلار بسیار مهم است و نباید از دست برود، اما در نهایت این اتفاق رخ داد. قبلاً گفته شده بود شکست این محدوده می‌تواند قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال را به سمت اهداف خیلی پایین‌تری هدایت کند، به طوری که با تداوم ریزش بیت کوین و ارزهای دیجیتال حتی قیمت ۲۰ هزار دلاری برای BTC دور از انتظار نخواهد بود!

نکته بسیار مهم در تحلیل تکنیکال بیت کوین اینجاست که شکست سطح ۳۵ هزار دلار باعث شد قیمت از کانال صعودی خود در یک سال گذشته خارج شود. بعد از این اتفاق روند نزولی در میان‌مدت محتمل‌ترین گزینه به نظر رسید، اما در نهایت این سناریو تبدیل به واقعیت شد.

با توجه به عملکرد موفق محدوده ۳۰ هزار دلار در جریان سقوط بازار در قبل و فشار خرید بالایی که در این ناحیه وجود داشت، تحلیلگران به حمایت قیمت توسط این محدوده خیلی خوشبین بودند و این مرز رو پایانی برای موج اصلاحی چند ماه گذشته قلمداد می‌کردند. آن‌ها عقیده داشتند موج صعودی بعدی قیمت بیت کوین می‌تواند از همین محدوده آغاز شود.

اما متأسفانه ۳۰ هزار دلار از یک حمایت قوی در حال تبدیل شدن به یک مقاومت قوی است! باید دید طی چند روز آینده، آیا بیت کوین قادر به عبور از ۳۰ هزار دلار خواهد بود یا خیر

سایر اتفاقات ناگوار در بازار ارزهای دیجیتال

ریزش شدید بیت کوین و به عنوان آن سایر آلت کوین‌ها تنها رویداد بد این چند روز نبود. مشکلی که برای استیبل کوین UST رخ داد نیز بسیاری را نگران کرد. ریزش UST و به دنبال آن LUNA نه تنها از بازار تأثیر پذیرفت، بلکه حتی روی آن تأثیر منفی گذاشت!

ترا یو اس دی با نماد UST یک استیبل کوین است که توسط بنیاد ترا (Terra) عرضه شده است. این رمز ارز پایدار حتی توانست از نظر ارزش بازار به رتبه سوم صعود کند و پشت سر تتر و یو اس دی کوین قرار بگیرد. یک استیبل کوین پناهگاهی برای تریدرها و سرمایه گذاران بازار کریپتو است و از آن انتظار می‌رود صرف نظر از روند بازار، همیشه قیمتی ثابت (برابر یک دلار آمریکا) داشته باشد، اما متأسفانه تعادل تر یو اس دی با دلار آمریکا بهم خورد و قیمتش از ۱ دلار پایین‌تر آمد و حتی به زیر ۰.۵ دلار رسید!

در ادامه ارز دیجیتال بومی بلاک چین ترا یعنی لونا، که به عنوان پشتوانه ترا یو اس دی استفاده می‌شود، دچار ریزش شد. این اتفاق تا جایی پیش رفت که LUNA از اوج قیمت خود یعنی ۱۱۹ دلار، با ۹۹.۷۰ درصد ریزش به قیمت ۰.۳ دلار رسید! این در حالی است که لونا توانسته بود به فهرست ۱۰ ارز دیجیتال برتر بازار از نظر مارکت کپ راه پیدا کند و بسیاری به آینده آن امیدوار بودند.

بعد از این اتفاق، علاوه بر ریزش بیت کوین و ارزهای دیجیتال نگران دیگری که برای فعالان بازار کریپتو به وجود آمد، نگرانی از بهم خوردن تعادل دلاری سایر استیبل کوین‌ها مخصوصاً تتر بود. البته نحوه کار تتر و یو اس دی کوین با ترا یو اس دی متفاوت است و آن‌ها از پشتوانه فیات (دلار واقعی) بهره می‌برند، اما همچنان نمی‌توان از احتمال ریزش قیمت آن‌ها چشم‌پوشی کرد.

در صرافی ارزهای دیجیتال بیت ۲۴ امکان خرید و فروش تمام رمز ارزهای نام برده در بالا به علاوه ۳۵۰ کوین و توکن دیگر فراهم است. تسویه آنی و داشت کیف پول داخلی برای خرید و فروش سریع و بدون کارمزد انتقال، تنها بخشی از ویژگی‌های این صرافی به شمار می‌روند.

کد خبر 575042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.