۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۳
ترور حقیقت

یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: از آن جایی که انتقال وقایع و حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین خشم رژیم صهیونیستی را برانگیخت، لذا از مدت‌ها پیش این رژیم ترور شیرین ابوعاقله را در دستور کار خود قرار داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شیرین ابوعاقله خبرنگار و گزارشگر ارشد فلسطینی-مسیحی شبکه الجزیره، در میانه میدان در اردوگاه جنین با رگبار مسلسل نظامیان اسرائیلی به شهادت رسید. او نه نخستین شهید فلسطینی است و نه آخرین آن، اما شهادت او در برابر چشمان باز مردم جهان، مسلمانان، مسیحیان، فلسطینی‌ها و دولت‌های عربی منطقه که برخی از آنها حیاط خلوت اسرائیل شده‌اند، اتفاق افتاد.

نظامیان اسرائیلی، از فاصله نزدیک، شیرین ابوعاقله و همکارش علی سمودی را به رگبار بستند. گلوله به سر ابوعاقله و به پشت شانه علی سمودی اصابت کرد.

وقتی خبر شهادت شیرین ابوعاقله منتشر شد، فلسطینی‌ها، آشنایان و اقوامی برای تسلیت به خانه شیرین رفته بودند، مورد حمله نظامیان اسرائیلی به خانه او واقع شدند، صهیونیست‌ها جمعیت را متفرق کردند و گفتند شما برای اجتماع مجوز ندارید.

حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به مراسم تشییع خبرنگار فلسطینی-امریکایی الجزیره، با واکنش گسترده بین‌المللی روبه‌رو شد، تا جایی که حتی دوستان تل‌آویو مجبور شده‌اند، هرچند با لحنی ملایم، مقابل آن موضع‌گیری کنند.

منابع غیررسمی می‌گویند دولت «جو بایدن» از نحوه برخورد اسرائیلی‌ها عصبانی است و شورای امنیت سازمان ملل هم با محکوم کردن قتل ابوعاقله، خواستار تحقیقات فوری و کامل و محاکمه عاملان به شهادت رساندن این خبرنگار شده است.

رژیم صهیونیستی با ترور، مانع فعالیت خبرنگاران می‌شود

حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص شهادت شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره اظهار کرد: شهادت خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره نشان از روش و منش وحشیانه رژیم صهیونیستی در جلوگیری از انتشار رخدادهای مربوط به اراضی اشغالی دارد.

وی ادامه داد: شیرین ابوعاقله خبرنگار شناخته شده‌ای بود که بیش از ۲۶ سال در عرصه اطلاع‌رسانی فلسطین در شبکه‌های مختلف از جمله شبکه الجزیره فعال بود و صادقانه در انتقال وحشی‌گری‌های ارتش رژیم صهیونیستی نقش فرادستی و مهمی داشت.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: از آن جایی که انتقال وقایع و حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین خشم رژیم صهیونیستی را برانگیخت، لذا از مدت‌ها پیش این رژیم ترور شیرین ابوعاقله را در دستور کار خود قرار داد، به همین دلیل رژیم صهیونیستی که نزد افکار عمومی به منفورترین رژیم‌های جهان تبدیل شده به شدت از انتقال وقایع و رخدادهای اراضی اشغالی ناراضی و دچار وحشت شده بود.

وی اضافه کرد: تلاش رژیم صهیونیستی بر این بود که از طریق ترور و ایجاد وحشت مانع فعالیت خبرنگاران در اراضی اشغالی شود، به همین دلیل افکار عمومی بعد از ترور خبرنگار الجزیره علیه اسرائیل این رژیم را در انزوای شدیدی قرار داده است. این در حالی است که این اولین و آخرین ترور صهیونیست‌ها نخواهد بود.

هانی‌زاده با بیان اینکه در طول ۶۰ سال گذشته رژیم صهیونیستی بیش از ۲۵ هزار نفر از نخبگان فلسطین و جهان عرب را در اراضی اشغالی و خارج از آن ترور کرده است، خاطرنشان کرد: ترورهای اسرائیل در جهان معروف هستند؛ چرا که این رژیم سیاست‌های خود را بر اساس ترور شخصیت‌های مخالف بنا گذاشته و به همین دلیل این ترور منحصر به شیرین ابوعاقله نخواهد بود بلکه خبرنگاران دیگر را هم شامل خواهد شد.

کد خبر 575018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.