عصرانه خبری علم‌وفناوری در ۲۴ اردیبهشت

در این بسته خبری در مورد موتورولا گوشی موتو G82 را با دوربین ۵۰ مگاپیکسلی معرفی کرد، وان‌پلاس در تدارک عرضه نخستین اسمارت‌فون تاشو خود طی سال ۲۰۲۳ است و گلکسی تب S6 لایت با اندروید ۱۲ به بازار خواهد آمد، می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

گلکسی تب S6 لایت با اندروید ۱۲ به بازار خواهد آمد

شرکت سامسونگ عرضه نسخه جدیدی از دستگاه تبلت گلکسی Tab S۶ Lite را با نسخه ۱۲ سیستم‌عامل اندروید آغاز کرده است.

تبلت گلکسی Tab S6 Lite شرکت سامسونگ ابتدا در سال ۲۰۰۰ عرضه شد و اکنون نسخه جدیدی از این محصول به بازار خواهد آمد که دو تفاوت با نسخه قبلی دارد. در این محصول به‌جای اندروید ۱۰ از نسخه ۱۲ این سیستم عامل استفاده شده و علاوه بر این چیپست این تبلت هم ارتقا پیدا کرده است.

در این محصول چیپست اسنپ‌دراگون ۷۲۰G (8nm) جایگزین اگزینوس ۹۶۱۱ (10nm) شده که موجب ارتقای عملکرد واحد پردازش گرافیکی (GPU) و واحد پردازش مرکزی (CPU) خواهد بود. نسخه جدید این مدل تبلت سامسونگ ۲۰ یورو گران‌تر از نسخه قبلی است.

سری Honor ۷۰ احتمالاً به حسگر دوربین اصلی IMX800 سونی مجهز خواهد شد

گفته می‌شود که در سری Honor 70 از بزرگ‌ترین حسگر در صنعت، یعنی حسگر IMX800 سونی که هنوز معرفی نشده، استفاده خواهد شد.

سری آنر ۷۰ (Honor 70) از حسگر دوربین اصلی IMX800 سونی بهره خواهد برد. پیش‌بینی می‌شود سری Honor 70 به‌عنوان جانشین سری Honor 60 وارد بازار شود. باوجوداین، هنوز برند مذکور تاریخ دقیق معرفی را اعلام نکرده است.

حسگر IMX800 سونی هنوز رونمایی نشده و ظاهراً اندازه‌ی ۱٫۱.۱ اینچ دارد که آن را به بزرگ‌ترین حسگر در صنعت تبدیل می‌کند. ناگفته نماند که پیش از این، نسل دوم حسگر ۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ با اندازه‌ی ۱٫۱.۱۲ اینچ لقب بزرگ‌ترین حسگر در صنعت را به خود اختصاص داده بود. به‌غیر از این، اطلاعات بیشتری درباره‌ی حسگر سونی وجود ندارد.

مدل ۲۰۲۲ تلویزیون The Wall سامسونگ با وضوح 8K و ابعاد ۲۲۰ اینچ معرفی شد

جدیدترین مدل از تلویزیون ماژولار The Wall سامسونگ رونمایی شد. نمونه‌ی ۲۲۰ اینچ این صفحه‌نمایش وضوح 8K دارد و به‌زودی برای پیش‌خرید در دسترس قرار می‌گیرد.

سامسونگ ساعاتی پیش سه مدل جدید از تلویزیون ماژولار غول‌پیکر The Wall را رونمایی کرد. این تلویزیون بدون حاشیه‌ی جدید از فناوری میکرو LED استفاده می‌کند و به‌همین‌دلیل، دارای کمترین فاصله‌ی بین دو پیکسل (Pixel Pitch) است. سامسونگ فاصله‌ی بین دو پیکسل را P0.63 اعلام کرده که در نوع خود جالب‌توجه است. مدل دیگری از این تلویزیون نیز با پیکسل پیچ P0.94 رونمایی شده است.

تلویزیون جدید سامسونگ به‌لطف بهره‌مندی از پیکسل پیچ P0.63 می‌تواند محتواهای بصری را به‌شکلی پر جزئیات به نمایش بگذارد. این تلویزیون ماژولار نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز دارد، حداکثر ۲٬۰۰۰ نیت روشنایی ارائه می‌دهد و از استانداردهای HDR10 و +HDR10 و LED HDR پشتیبانی می‌کند.

موتورولا گوشی موتو G82 را با دوربین ۵۰ مگاپیکسلی معرفی کرد

موتورولا از جدیدترین گوشی خود یعنی موتو G82 رونمایی کرد. این گوشی مجهز به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لرزش گیر اپتیکال و یک باتری بزرگ است. در ادامه با ما همراه باشید تا به مشخصات این گوشی آشنا شویم.

موتو G82 از یک نمایشگر ۶.۶ اینچی OLED با رزولوشن +Full HD و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد که ۱۰۰ درصد پوشش رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد.

این گوشی در داخل خود از تراشه اسنپ‌دراگون ۶۹۵ در کنار شش گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی استفاده کرده است و امکان افزایش حافظه آن با استفاده از کارت میکرو SD وجود دارد. به این ترتیب این گوشی از میان‌رده‌هایی مثل گلکسی A33 سامسونگ ضعیف‌تر خواهد بود.

مشخصات و قیمت لپ تاپ XPS 13 plus شرکت دل

شرکت DELL به تازگی لپ تاپ جذابی با نام XPS 13 Plus را به بازار عرضه کرده که در ادامه به بررسی مشخصات فنی و قیمت آن می‌پردازیم.

بزرگترین تفاوت این لپ تاپ نسبت به لپ تاپ‌های معمول در کیبورد و ترک پد ماوس هست. کل قسمت زیر کیبورد از جنس شیشه ساخته و ترک پد ماوس آن حاشیه‌ای ندارد و مرزش مشخص نیست که کاربر با کار کردن بیشتر با این لپ تاپ و کیبوردشف مرز آن را به‌دست خواهد آورد. این ترک پد مثل ترک پدهای معمول حرکت عمودی ندارد بلکه کلیک‌های کاربر روی آن با بازخوردهای لرزشی همراه خواهند بود.

دکمه‌های کیبورد این لپ تاپ هم تقریباً بدون حاشیه هستند و شرکت دل کل ردیف بالای دکمه‌های کیبورد که دکمه‌های F در آنجا قرار دارند را از کیبورد حذف کرده و آن‌ها را به صورت لمسی درآورده که مثل دکمه‌های کیبورد دارای نور پس زمینه هستند. لمسی کردن این دکمه‌ها علاوه بر جنبه بصری بهتر، باعث شده که دل بتونه در زیر دکمه‌ها، ۲ میلی‌متر فضای بیشتری آزاد کند و این موضوع به تقویت سیستم تهویه هوای محفظه داخلی کمک کرده است.

وان‌پلاس در تدارک عرضه نخستین اسمارت‌فون تاشو خود طی سال ۲۰۲۳ است

اگرچه از زمان عرضه گوشی‌های تاشو به بازار مدت نسبتاً زیادی گذشته است؛ اما تعدادی از برندهای مطرح جهان هنوز از اسمارت‌فون‌های تاشو اختصاصی خود رونمایی نکرده‌اند. با این‌حال اکنون یک گزارش جدید نشان می‌دهد که وان‌پلاس نیز به‌زودی نخستین گوشی هوشمند تاشو خود را به بازار عرضه خواهد کرد.

کمپانی چینی تولیدکننده اسمارت‌فون ظاهراً در تدارک عرضه یک گوشی تاشو طی سال آینده است. در حال حاضر مشخص نیست که گوشی‌های تاشو آینده از کدام سبک طراحی استفاده خواهند کرد. اگرچه بر اساس شایعات، کمپانی وان‌پلاس حداقل یک دستگاه با طراحی مشابه اسمارت‌فون اوپو فایند N را به بازار عرضه خواهد کرد.

اوپو فایند N مجهز به یک لولای عمودی و قالب طراحی مشابه با سامسونگ گلکسی زد فولد سه است. به عبارت دیگر این هندست مجهز به یک نمایشگر اصلی است که به‌همراه یک نمایشگر خارجی ثانویه به سمت داخل تا می‌شوند. همچنین وان‌پلاس احتمالاً از نسخه کوچک‌تر و ارزان‌تر گلکسی زد فلیپ سه با طراحی تاشو صدفی‌شکل نیز رونمایی خواهد کرد. در این میان حتی سامسونگ، پتنت مربوط به دستگاهی با مکانیسم تا شونده سه‌گانه را به ثبت رسانده است. با این‌حال بعید است که وان‌پلاس در نخستین موج از عرضه گوشی‌های تاشو خود به سراغ چنین دستگاه پیچیده‌ای برود.

نوکیا X20 اولین Android 13 Developer Preview را دریافت می‌کند

اوایل این هفته در کنفرانس توسعه دهندگان I/O، گوگل دومین نسخه بتای اندروید ۱۳ را برای پیکسل‌های خود منتشر کرد. در همان زمان، تعدادی دیگر از سازندگان دستگاه‌های اندرویدی نیز برنامه‌های بتا یا پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۱۳ خود را منتشر کردند. در حالی که این اعلامیه شامل ذکر نام نوکیا می‌شد، در آن زمان وب‌سایت توسعه‌دهنده آن به‌روزرسانی نشده بود، بنابراین ما نمی‌دانستیم چه دستگاهی از استبل HMD Global خواهد بود.

اکنون کاربرانی که گوشی نوکیا X20 دارند، قادر به تست سیستم عامل اندروید ۱۳ خواهند بود. با این حال توجه داشته باشید که HMD از این به عنوان یک پیش نمایش توسعه دهندگان یاد می‌کند، نه یک نسخه بتا، بنابراین شاید سطح پرداختی ممکن است چیزهای زیادی را برای شما باقی بگذارد.

همچنین توجه داشته باشید که بازگشت به اندروید ۱۲ در هر زمان مستلزم پاک کردن تمام داده‌های شما خواهد بود، بنابراین قبل از امتحان کردن Android 13 DP حتماً نسخه پشتیبان تهیه کنید. همچنین یک سلب مسئولیت معمول در مورد چنین فیلدهایی وجود دارد که احتمالاً مشکلات عملکرد و / یا پایداری را نشان می‌دهند، پس البته با مسئولیت خود به این موضوع رسیدگی کنید.

کد خبر 574952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.