کشف ۱۰۰تن مواد افیونی در سال‌جاری

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر گفت: در سال۱۴۰۰ حدود ۱۹۰نفر و از ابتدای سال جاری نیز هفت نفر از سازمان‌دهندگان و عناصر اصلی قاچاق که موادمخدر را از شرق کشور وارد می‌کردند، شناسایی و بازداشت شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار «مجید کریمی» با اشاره به کشف حدود ۱۰۰ تن انواع موادمخدر از ابتدای سال جاری تاکنون توسط انتظامی کشور، اظهار کرد: در این مدت اقدامات خوبی در راستای شناسایی باندها و شبکه‌های اصلی قاچاق موادمخدر صورت گرفته است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰، حدود ۱۹۰ نفر و از ابتدای سال جاری نیز هفت نفر از سازمان‌دهندگان و عناصر اصلی قاچاق که موادمخدر را از شرق کشور وارد می‌کردند، شناسایی و بازداشت شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور درباره اینکه آیا موادمخدر جدیدی به تازگی توسط پلیس کشف شده است، تصریح کرد: خیر؛ موادمخدر جدیدی وارد کشور ما نشده است، هرچند در رصد فضای مجازی، اخباری دال بر موادمخدر با اسامی جدید شاهد هستیم که البته این نوع موادمخدر در گذشته توسط پلیس شناسایی شده و اطلاع‌رسانی در این رابطه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: قاچاقچیان برای ایجاد رغبت و تمایل بیشتر در جامعه هدف و مصرف‌کنندگان موادمخدر، سعی می‌کنند آن‌ها را با اسامی و بسته‌بندی‌های جذاب معرفی کنند اما با بررسی‌های صورت‌گرفته در آزمایشگاه‌های تجزیه و تحلیل موادمخدر، ما به مواد جدیدی چه سنتی چه صنعتی برخورد نکردیم.

وی درباره شناسایی عناصری که در فضای مجازی اقدام به ترویج و فروش موادمخدر می‌کنند، اظهار کرد: ما در فضای مجازی با نواقص قانونی مواجه هستیم که قدری کار را با مشکل مواجه کرده است البته لایحه و پیش‌نویس قانون جدید مبارزه با موادمخدر تهیه‌شده در هیئت دولت قرار دارد و فکر می‌کنم امسال به مجلس ارائه و نهایی شود.

سردار کریمی، تصویب قانون جدید مبارزه با موادمخدر را کمک‌کننده در راستای برخورد قاطع و جدی با قاچاقچیان موادمخدر مخصوصاً در فضای مجازی دانست و گفت: قوانین فعلی مربوط به گذشته است و در گذشته خرید و فروش موادمخدر در حوزه فضای مجازی نداشتیم و قانون جدید در صورت تصویب قرار است کمک‌کننده به ما و قضات باشد تا برخورد جدی‌تر با مجرمان حوزه موادمخدر صورت گیرد هرچند در زمان حاضر نیز شناسایی فروشندگان موادمخدر در فضای مجازی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: برخی افراد از روی کنجکاوی نه خرید و فروش موادمخدر در حوزه فضای مجازی اقدام می‌کنند که این افراد توسط پلیس شناسایی و احضار شده‌اند، بعضاً برخی از این افراد با تذکر اولیه پلیس توجه لازم را داشته و اقدامات مجرمانه خود را ترک کرده‌اند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر کشور گفت: هم‌وطنان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک درباره خرید، فروش و ترویج موادمخدر چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی، مراتب را با پلیس در میان بگذارند تا برخورد قانونی لازم صورت گیرد.

به گزارش ایمنا، بیش از ۹۰ درصد تریاک، ۷۰ درصد مورفین و ۳۰ درصد از هروئین دنیا در ایران کشف شده است. این آمار نشان‌دهنده جدی بودن ایران در برخورد با قاچاقچیان موادمخدر است.

کد خبر 574906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.