طرح تبیین «شاخص‌های اقتصادی در پایان هر دولت» در مجلس بررسی می‌شود

بررسی سوال نماینده بجنورد و تعدادی از نمایندگان از وزیر صنعت، معدن و تجارت و سوال نماینده شازند از وزیر راه و شهرسازی در دستور کار هفته جاری صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

به گزارش ایمنا، جلسات علنی مجلس شورای اسلامی این هفته روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار خواهد شد و بررسی طرح‌ها، لوایح و سوال از برخی وزرا در دستور کار نمایندگان قرار دارد.

در این هفته قرار است وزرای راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت به منظور پاسخگویی به سوالات چند تن از نمایندگان در صحن مجلس شورای اسلامی حاضر شوند.

بررسی طرح دوفوریتی شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها، طرح توسعه و مانع زدایی از صنعت برق کشور، طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری و طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل‌های صنفی-تخصصی در دستور کار این هفته صحن علنی مجلس است.

طرح الحاق یک تبصره به عنوان تبصره (۵) به ماده (۳۷) قانون آئین نامه داخلی مجلس، طرح تبیین وضعیت شاخص‌های اقتصادی در پایان هر دولت، طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل و لایحه اصلاح قانون نحوه استفاده از خانه‌های سازمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای دستور این هفته صحن علنی مجلس پیش‌بینی شده است.

طرح تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش، طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، طرح نحوه مواجهه با قانع کننده نبودن پاسخ وزیر و بررسی طرح اصلاح قانون حمایت از بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده پیرامون حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و حرم مطهر حضرت معصومه (س) و اصلاحات بعدی آن، لایحه اصلاح تبصره (۱) ماده (۲) قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی و لایحه اصلاح قانون به‌کارگیری سلاح توسط مأمورین نیروهای مسلح در موارد ضروری هم برای دستور این هفته مجلس پیش‌بینی شده است.

بررسی لایحه تصویب مقاوله نامه حل تشکل و مذاکره دسته جمعی، بررسی لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کرواسی در مورد کمک و همکاری متقابل در امور گمرکی، بررسی لایحه تصویب اصلاحات ضمائم کنوانسیون بین‌المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی‌ها ۱۳۷۳ و بررسی گزارش کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس در مورد طرح شفافیت آرای نمایندگان در دستور کار نمایندگان مجلس است.

بررسی طرح اصلاح ماده (۱۰۰) قانون شهرداری‌ها، طرح جامع مدیریت شهری و روستایی، بررسی رد لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان، طرح تأسیس شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی و یا استانی و بررسی ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در اجرای ماده (۷) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی نیز در دستور کار این هفته صحن علنی مجلس است.

طرح اصلاح جدول محرومیت‌زدایی قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، بررسی تقاضای دو فوریت در مورد طرح ایجاد مدیریت متمرکز جهت تأمین ماشین آلات و امکانات لجستیک در حوادث غیرمترقبه، بررسی تقاضای دو فوریت در مورد طرح کنترل و ساماندهی اجاره‌بهای املاک مسکونی و بررسی تقاضای یک فوریت در مورد طرح الحاق یک ماده به قانون کاهش مجازات حبس تعزیری برای دستور کار این هفته مجلس شورای پیش‌بینی شده است.

بررسی سوال محمد وحیدی نماینده بجنورد و تعدادی از نمایندگان از وزیر صنعت، معدن و تجارت، بررسی سوال محمود احمدی‌بی‌غش، نماینده شازند از وزیر راه و شهرسازی هم در دستور کار این هفته مجلس قرار دارد.

همچنین موارد زیر نیز در دستور کار هفته آینده نمایندگان قرار دارد:

انتخاب نمایندگان ناظر در مجامع و شوراها، بررسی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد آخرین وضعیت پرداخت مبلغ یک میلیارد یورو از محل صندوق توسعه ملی برای مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا و نحوه توزیع منابع اختصاص یافته از این محل، بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه عملکرد دولت و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در حوزه منابع و مصارف ارزی کشور از سال ۱۳۸۲ تا ۱۴۰۰ و بررسی گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه اجرای قانون تقسیمات کشوری برای دستور این هفته صحن علنی مجلس است.

بررسی گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد نقض اصل یکصدوبیست‌ویکم (۱۲۱) قانون اساسی و عدم رعایت شئونات، بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه عملکرد وزارت نیرو در خصوص انتقال آب بین حوضه‌ای، بررسی طرح جامع مدیریت شهری و روستایی طبق اصل هشتادوپنجم (۸۵) قانون اساسی و بررسی گزارش کمیسیون اصل (۹۰) نودم قانون اساسی در مورد نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران در دستور این هفته مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 574865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.