بازاریان استانداردهای کسب‌وکار را رعایت کنند/ لزوم احداث ایستگاه آتش‌نشانی در بازار اصفهان

شهردار اصفهان گفت: در صدد هستیم در بازار اصفهان دو تا سه ایستگاه آتش‌نشانی دایر کنیم، لذا کسبه باید برای آزادسازی محل‌هایی که شهرداری در نظر گرفته است، همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _شنبه، بیست‌و چهارم اردیبهشت‌ماه_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» با اشاره به وقوع آتش‌سوزی شامگاه بیست‌ودوم اردیبهشت‌ماه در خیابان حافظ نزدیک بازار اصفهان، اظهار کرد: در این حادثه یک انبار بزرگ چینی‌جات به دلیل بی احتیاطی دچار آتش سوزی شد که اگر اقدام و حضور به‌موقع نیروهای آتش‌نشان نبود، امکان وقوع فاجعه در اصفهان وجود داشت و این آتش‌سوزی باعث خسارت‌های سنگینی به بخش اقتصادی شهر یعنی محور میدان امام (ره)، حافظ و بازار می‌شد.

وی افزود: این نگرانی همواره نسبت به بازار اصفهان وجود دارد که به دلیل وضعیت سیم‌کشی برق و مشکلات زیرساختی آن، ممکن است فاجعه غیرقابل جبرانی را در شهر شاهد باشیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه کسبه بازار باید مشکلات فنی، برق و تأسیسات محل فعالیت و انبار کسب‌وکار خود را برطرف کنند، تصریح کرد: هر کسبه باید در مغازه و انبارهای خود کپسول اطفای حریق داشته باشد، در واقع اولین کسی که باید آتش‌نشان باشد، خود مردم در محله‌ها هستند.

وی ادامه داد: کسبه باید معبر بازار را باز بگذارند و از قراردادن ویترین مغازه‌ها در مسیر تردد خودداری کنند زیرا در صورت وقوع حادثه امکان تردد خودروهای امدادی و آتش‌نشان وجود ندارد.

قاسم‌زاده با تاکید بر اینکه در حوادثی همچون آتش‌سوزی استفاده از ثانیه‌ها نیز اهمیت دارد، گفت: در صدد هستیم در بازار اصفهان دو تا سه ایستگاه آتش‌نشانی دایر کنیم، لذا کسبه باید برای آزادسازی محل‌هایی که شهرداری در نظر گرفته است، همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت بیمه آتش‌سوزی برای کسبه و بازاریان، افزود: انباری که شامگاه بیست‌ودوم اردیبهشت‌ماه دچار حریق شد، بیمه حوادث نداشت، از این رو مالکان این انبار بسیار متضرر شدند باید استانداردهای کسب‌وکار را رعایت کنند و در ارتباط با این مسائل تأمل داشته باشند و به سمت استانداردسازی پیشگیری از این اتفاقات در محیط بازار پیش روند.

شهردار اصفهان در خصوص انتخاب خود در هفتمین دوره انتخابات شهرداران عضو شورای سازمان شهرداری‌های کشور به عنوان منتخب شهرداران کشور، گفت: امیدواریم بتوانیم از این مسیر خدمت بیشتری به شهرداران استان و کشور ارائه کنیم.

کد خبر 574856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.