استفاده از میکرولنز در تلویزیون‌های ال‌جی OLED

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که ال‌جی احتمالا در تلویزیون‌های OLED نیمه دوم سال ۲۰۲۲ از میکرولنز استفاده خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که تلویزیون‌های سری W-OLED ال‌جی در مقایسه با تلویزیون‌های جدید OLED سامسونگ روشنایی کمتری دارند. جدیدترین پنل‌های EVO ال‌جی از نظر روشنایی تغییرات زیادی نسبت به نسل قبل نداشته‌اند؛ بنابراین ال‌جی قصد دارد در تلویزیون‌های نسل بعد از فناوری میکرولنز استفاده کند.

میکرولنزها با هدایت بهتر نور منعکس شده از پنل به چشم کاربر، می‌توانند اوج روشنایی صفحه‌نمایش را بهبود ببخشند. استفاده از میکرولنزها باعث می‌شود مصرف انرژی کاهش پیدا کند و اوج روشنایی تلویزیون‌های W-OLED ال‌جی به میزان حداکثر ۲۰ درصد افزایش پیدا کند. با بهره‌مند شدن از فناوری جدید OLED.EX احتمالاً در نهایت شاهد افزایش ۵۰ درصدی اوج روشنایی تلویزیون‌های نسل بعدی ال‌جی خواهیم بود.

به نظر می‌رسد که تولید پنل‌های OLED-EX در فصل جاری آغاز می‌شود و اضافه کردن میکرولنز به آن نیز از نیمه دوم سال ۲۰۲۲ ممکن می‌شود. شرکت سامسونگ پیش از این از فناوری میکرولنز در گوشی‌های هوشمند خود استفاده کرده است، اما از آن در صنعت تلویزیون بهره‌مند نشده بود. نمایشگر OLED گلکسی S21 اولترا به فناوری میکرولنز مجهز شده است همچنین تعدادی از نمایشگرهای امروزی که نور پس‌زمینه دارند نیز از میکرولنز بهره می‌برند.

کد خبر 574786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.