برنامه توافق فرهنگی ایران و قطر تصویب شد

مجلس وزرای قطر برنامه توافق فرهنگی بین ایران و قطر برای سال‌های 2022و 2023 را تصویب کرد. این برنامه در پی حضور قطر در نمایشگاه کتاب تهران به‌عنوان میهمان ویژه به تصویب رسید.

به گزارش ایمنا و به نقل از ستاد خبری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، این موافقتنامه مشتمل بر یک مقدمه و ۱۰ ماده است و به منظور تحکیم و گسترش روابط بین دو کشور تصویب شده است.

براساس این توافقنامه طرفین برای گسترش و تحکیم روابط فرهنگی فی‌مابین در کلیه زمینه‌های فرهنگی و هنری براساس حق یکسان و احترام به قوانین و مقررات داخلی‌جاری در هر یک از دو کشور اقدام می‌نمایند.

دیدارهای متقابل هیأت‌های فرهنگی و گروه‌های هنری ملی و سنتی برای ارائه هنر خود، در کشور طرف متعاهد، دیدارهای متقابل مسئولان، کارشناسان و پژوهشگران ذی‌ربط به مسائل فرهنگی، هنری و میراث فرهنگی، حفظ حقوق مالکیت فکری مؤلفین براساس قوانین و مقررات جاری دو کشور بخش مهمی از این توافق فرهنگی محسوب می‌شود.

علاوه بر مبادله اطلاعات فرهنگی، کتاب، منابع علمی، فرهنگی و انتشاراتی دررشته‌های مختلف علوم، تنظیم جشنواره‌ها و هفته‌های فرهنگی هنری و همایش‌های ادبی گوناگون ونمایشگاه های هنرهای تجسمی و صنایع دستی سنتی میان طرفین، ترجمه و انتشار مطبوعات فرهنگی و کارهای هنری برتر که در هر دو کشور تولید می‌شود، با رعایت قوانین و مقررات جاری در هر یک از آن‌ها بخش‌هایی دیگر از این توافق است.

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم اردیبهشت ماه آغاز شده و تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار است.

کد خبر 574748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.