لزوم راه اندازه آزمایشگاه مواد غذایی

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت:در گذشته آزمایشگاهی برای کنترل کیفیت مواد غذایی فعالیت داشت که در حال حاضر فعال نیست؛ اما طبق صحبت‌هایی که با مدیر عامل‌مجموعه داشتم، راه‌اندازی مجدد این آزمایشگاه در دستور کار قرار بگیرد.

سوده نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در کمیته سلامت دو کارگروه بهداشت محیط و سلامت شهروندی تعریف شده است. در کار گروه سلامت شهری که با سازمان میادین میوه‌و تره‌بار هم ارتباط دارد در چهار بعد روحی، اجتماعی، معنوی و جسمی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه سلامت روح و جسم وابسته به تغذیه مناسب است اضافه کرد: در گذشته آزمایشگاهی برای کنترل کیفیت مواد غذایی فعالیت داشت که در حال حاضر فعال نیست؛ اما طبق صحبت‌هایی که با مدیر عامل‌مجموعه داشتم، راه‌اندازی مجدد این آزمایشگاه قرار است در دستور کار قرار بگیرد.

نجفی گفت: با توجه به مشکلات محصولات تراریخته و کودهای سمی بسیاری از ناباروری‌ها، جهش‌های‌های ژنتیکی، ناهنجاری‌ها و… ریشه در عدم تغذیه سالم دارد.

وی ادامه داد: با توجه به آسیب‌های مشهود پلاستیک به محیط زیست حذف و یا کم‌تر مصرف کردن این نایلون‌ها می‌تواند به سلامت محیط زیست کمک کند که این امر نیاز به یک عزم ملی دارد.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد در ارائه خدمات شهری نقش مهمی دارند؛ بنابراین ضرورت دارد مدیران سازمان میادین میوه‌و تره‌بار برای بهبود در کیفیت خدماتی که ارائه می‌دهند در جریان نظرات و انتقادها و پیشنهادهای این سازمان‌ها قرار گرفته و اقدامات لازم را انجام دهند.

نجفی تصریح کرد: ارتقا سطح سلامت شهروندان از طریق عرضه محصولات تازه، با کیفیت و با کنترل‌های بهداشتی تحقق می‌یابد، و ضرورت دارد هم راستا با این موارد به فراوانی محصولات با قیمت مناسب نیز توجه ویژه شود.

کد خبر 574624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.