هلال‌احمر استان اصفهان دارای ۳۰۰شهید امدادگر است

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان گفت: جمعیت هلال‌احمر، شهدای بسیاری را طی هشت سال جنگ تحمیلی داشته است؛ به‌گونه‌ای‌که طی شناسایی صورت گرفته در استان اصفهان، مشخص شد جمعیت هلال‌احمر استان دارای ۳۰۰شهید امدادگر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌محمد هاشمی امروز _بیست‌ودوم اردیبهشت‌ماه_ در یادواره شهدای امدادگر جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان، اظهار کرد: سال‌ها آرزو داشتیم مراسمی در شأن شهدای جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان برگزار کنیم که خوشبختانه این امر محقق شد.

وی ادامه داد: جمعیت هلال‌احمر، شهدای بسیاری را در هشت سال جنگ تحمیلی داشته است؛ به‌گونه‌ای‌که در شناسایی صورت گرفته از جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان، مشخص شد که این جمعیت دارای ۳۰۰ شهید امدادگر است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان ادامه داد: البته استان اصفهان بیش از ۳۰۰ شهید امدادگر استان دارد؛ زیرا توسط ستاد مشترک امداد و درمان در زمان جنگ توسط هلال‌احمر دو هزار نفر آموزش و به عنوان امدادگر جمعیت هلال‌احمر به جبهه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر در زمان جنگ تحمیلی دارای هشت وظیفه بود، گفت: آموزش امدادگری در جبهه جنگ، تخلیه مجروحان، ایجاد نقاهت‌گاه‌ها، ارتباط با اسرا و خانواده آنان، امدادرسانی در بمباران‌های شهری و ایجاد بیمارستان‌های صحرایی در عملیات جنگی بخشی از وظایف و اقدامات جمعیت هلال‌احمر در هشت سال جنگ تحمیلی بوده است.

تجلیل از امدادگران شهید هلال‌احمر، تجلیل از انسانیت است

حجت‌الاسلام احمد فعال اصفهانی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان با اشاره به نقش شهدای اصفهان در دفاع از معارف اسلام، اظهار کرد: شهدا در اسلام و مکتب تشیع از جایگاه بالایی برخوردار هستند؛ به گونه‌ای که امیرالمومنین علیه‌السلام در خطبه اول نهج‌البلاغه از شهدا به عنوان بالاترین مکان خیمه دین یاد می‌کنند.

وی افزود: امدادگر شهید فردی است، که در اوج انسانیت و در اوج اتصال به خدا قرار دارد. این فرد در وهله اول همه وجود خود را برای نجات جان انسان‌ها صرف می‌کند و در وهله بعد خود از قافله شهدا عقب نمی‌ماند به همین جهت تجلیل از امدادگران شهید هلال‌احمر، تجلیل از ایمان، خودگذشتگی و انسانیت است.

بی‌تفاوتی آفت بزرگی است

مسعود احمدی‌نیا، مدیرکل بنیاد شهید استان اصفهان با اشاره به اینکه استان اصفهان دارای ۲۳ هزار شهید است، اظهار کرد: امروز اگر شاهد عزت و اقتدار جهانی در محور مقاومت و ایثار هستیم به برکت خون شهیدان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و اگر راهبرد جهانی نظام مقدس جمهوری اسلامی و نگاه امام (ره) در صدور انقلاب اتفاق افتاده است، به برکت هدایت‌گری و نورانیت شهیدان است.

وی افزود: امروز اگر نظام سلطه به ذلت افتاده است، به‌خاطر نورانیت شهیدان کشور است که باعث اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان شده است و شکی نیست خانواده شهیدان، جهادگران و ایثارگران در تمدن‌سازی با توصیه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب و امروز در جهاد تبیین در صف اول هستند.

مدیرکل بنیاد شهید استان اصفهان تصریح کرد: آنچه که امروز عزت اصفهان را حفظ کرده، ولایت مداری و ولایت‌پذیری مردم اصفهان بوده است. مردم اصفهان ثابت کردند که در همه عرصه‌ها پیشگام بودند. امروز اگر می‌خواهیم در بحث حمایت همه جانبه از تفکر امام (ره) و تفکر و اندیشه‌های شهدا که برگرفته از ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری از امام (ره) بودند گام برداریم باید براساس نگاه ولایت‌مداری باشد.

وی تاکید کرد: شهدا از ما خواستند منش و تفکر آنان که برگرفته از معارف اسلامی و اندیشه‌های امام (ره) است را به نسل جوان انتقال دهیم، نسلی که تشنه این نگاه و معارف است. همه ما مکلف هستیم از سیاست‌های کلان و راهبردی نظام جهت مقدس جمهوری اسلامی ایران، مبارزه و با بی‌عدالتی مبارزه کنیم. در نظام جمهوری اسلامی بی‌تفاوتی پذیرفتنی نیست و همه مسئول هستیم به وظیفه خود که همان دفاع از سیاست‌های کلان و راهبردی نظام است، عمل کنیم.

احمدنیا اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امانتی است که شهدا به ما دادند و ما باید از این امانت پاسداری کنیم. جمهوری اسلامی با خون پاک شهدا به ما امانت داده شده است و باید آن را به دست اهلش برسانیم، بی‌تفاوتی یک آفت بزرگ برای نظام جمهوری اسلامی ایران است و باید تلاش کنیم از این بی‌تفاوتی خارج شویم.

به کارکرد اصلی یادواره شهدا توجه شود

محمدرضا جان‌نثاری، معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان هم در ادامه این یادواره، اظهار کرد: وقتی صحبت از دفاع مقدس و جنگ تحمیلی می‌شود، ارتش، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی براساس جایگاه‌شان به وظایف خود عمل کردند اما از زمانی که مردم در قالب بسیج، جهاد سازندگی و هلال‌احمر در جنگ تحمیلی حضور پیدا کردند، وضعیت فرق کرد.

وی افزود: مردم در آن زمان به منویات امام (ره) به عنوان رهبر و ولی خود لبیک گفتند و به همین جهت است که شهدا و تبعیت از سیره شهدا نقش مهمی در دفاع کشور و اقتدار جمهوری اسلامی ایران دارد. هر فردی دلداده امام (ره) بود به هر وسیله‌ای به دنبال محقق کردن منویات ایشان بود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان تصریح کرد: شهدا به ما یاد دادند هر زمانی که ولی‌فقیه اشاره به هر نوع دفاعی کردند، باید آماده باشیم. امروز هم همچون گذشته در جنگ قرار داریم به همین منظور باید آماده دفاع از کشور و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم.

به عنوان مسئول اجازه نمی‌دهیم مردم سرگردان باشند

وی تصریح کرد: یادواره شهدا جدا از فیضی که برای افراد برگزارکننده و شرکت‌کنندگان آن دارد، دارای پیام مهمی است که مسئولان و متولیان امر همچون شهدا آماده خدمت و قدم برداشتن برای پیشرفت کشور و رفع مشکلات مردم باشند به همین جهت یادآوری شهدا بسیار مهم است.

جان‌نثاری با اشاره به تحریف رسانه‌های معاند نظام از صحبت اخیرش درباره در دست گرفتن تسبیح توسط مسئولان، گفت: من در جلسه معارفه‌ای عنوان کردم که مسئولان محترمی که در حال خدمت‌رسانی به مردم و کشور هستید، تسبیح در دست بگیرید و صد بار بگویید که من کارگزار دولت سیزدهم هستم. معنای حرفم این بود که من به عنوان مسئول پای کار هستم، معنای این کار این است که من تنبل نیستم و به دردودل مردم می‌رسم، معنای آن این است که در دستگاهی که به عنوان مسئول خدمت می‌کنم، اجازه نمی‌دهم که مردم سرگردان باشند.

وی ادامه داد: این تسبیح یعنی استقامت، یعنی همان چیزی که در زیارت عاشورا لعن بر دشمنان اهل بیت می‌فرستیم، یعنی همان صدباری که سلام بر سیدالشهدا می‌کنیم و صد بار هم اعلام می‌کنیم که ما آمده‌ایم که نوکری مردم را کنیم، ما آمده‌ایم که مشکلات مردم را حل کنیم.

به گزارش ایمنا، تجلیل از ۲۲ خانواده شهدای امدادگر جمعیت هلال‌احمر و تجدید میثاق و غبارروبی مزار شهدا بخش دیگری از یادواره شهدای امدادگر جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان بود.

کد خبر 574597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.