بازار سراسر قرمز رمز ارزها/ ریزش ۱۰ درصدی بیت کوین

در ادامه ریزش‌های اخیر بیت کوین، دقایقی پیش قیمت این ارز دیجیتال وارد کانال ۲۶ هزار دلار شد؛ اما اندکی بعد به کانال ۲۷ هزار دلار بازگشت و درحال‌حاضر در حال نوسان بین این دو کانال قیمتی است. لونا، ارز دیجیتال اصلی شبکه ترا نیز فعلا به محدوده ۰.۲ دلار سقوط کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوسان‌هایی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت‌کوین (BTC): ۲۷ هزار و ۳۸۲ دلار

تغییرات: کاهش ۱۰.۵۱ درصدی

اتریوم (ETH): دو هزار و ۸۰۷ دلار

تغییرات: کاهش ۲۰.۵۱ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۲۳۶ دلار و دو سنت

تغییرات: کاهش ۲۵.۵۰ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۳۷۲ دلار

تغییرات: کاهش ۰.۳۷۲ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۴۲۳ دلار

تغییرات: کاهش ۲۸.۳۰ درصدی

سولانا (SOL): ۴۳ دلار و ۱۱ سنت

تغییرات: کاهش ۳۱.۱۱ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۲۶ دلار و ۱۵ سنت

تغییرات: کاهش ۳۱.۵۰ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۰۷۵۶ دلار

تغییرات: کاهش ۰.۲۷ درصدی

پولکادات (DOT): هفت دلار و ۹۳ سنت

تغییرات: کاهش ۲۴.۹۰ درصدی

وضعیت تکنیکالی بیت کوین

بازار سراسر قرمز رمز ارزها/ ریزش ۱۰ درصدی بیت کوین

حمایت: ۲۰ و ۲۵ هزار دلار

مقاومت :۳۰، ۳۵ و ۳۷ هزار دلار

پیش‌بینی: با روزهایی در بازار کریپتوکارنسی روبرو هستیم که تاکنون روبه‌رو نبوده‌ایم، ریزش‌های سنگین تمام رمزارزها، کوین‌ها و توکن‌ها، هیچ سطح حمایتی دوام ندارد و از دست داده می‌شود، روز گذشته در خصوص سطح ۳۰ هزار دلار گفته شد و بیان شده که احتمال از دست رفتن نیز وجود دارد که از دست رفت، پیش‌بینی می‌شود که طی روزهای آینده بیت کوین سطوح پایین‌تر را نیز ببیند شاید در محدوده‌ها ۱۳ تا ۱۵ هزار دلار به تعادل برسد.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

  • دامیننس بیت کوین: ۴۴.۴۸ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۹.۱۲ درصد
  • دامیننس تتر: ۶.۷۴ درصد
  • دامیننس بی ان بی: ۳.۳۱ درصد
  • دامیننس یو اس دی کوین: ۴.۳۵ درصد
  • دامیننس کاردانو: ۱.۳۰ درصد
  • دامیننس سولنا: ۱.۲۱ درصد
  • دامیننس ریپل: ۱.۵۲ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است)

ارزش کل بازار رمزارزها: هزار و ۹ میلیارد دلار (بازار در سراشیبی کاهش ارزش)

بازار سراسر قرمز رمز ارزها/ ریزش ۱۰ درصدی بیت کوین

شاخص ترس و طمع بیت کوین: ۱۲ واحد. (محدوده ترس شدید، عدم تغییر نسبت به روز گذشته)

بازار سراسر قرمز رمز ارزها/ ریزش ۱۰ درصدی بیت کوین

اخبار بازار رمزارزها

بزرگ‌ترین بانک دیجیتال آمریکای لاتین یک درصد دارایی خود را به خرید بیت کوین اختصاص می‌دهد

بزرگ‌ترین بانک دیجیتال در برزیل و آمریکای لاتین یعنی نوبانک (Nubank) اعلام کرد که با پکسوس وارد همکاری شده است تا به مشتریان اجازه دهد مستقیماً از طریق این بانک به خرید، فروش و نگهداری ارزهای دیجیتال بپردازند. این بانک علاوه‌بر راه‌اندازی سرویس جدید تراکنش ارزهای دیجیتال، یک درصد دارایی خالص خود را به خرید بیت کوین اختصاص می‌دهد.

گلکسی دیجیتال ۱۰ درصد از سهام خود را بازخرید می‌کند

درحالی که سهام شرکت گلکسی دیجیتال از حدود ۳۴ دلار به حدود شش دلار افت کرده است، این شرکت اعلام کرد که قصد دارد سهام خود را بازخرید کند. هیئت مدیره گلکسی دیجیتال با ارائه یک اطلاعیه به بازار بورس تورنتو درخواست بازخرید ۱۰.۶ میلیون سهم یا به عبارتی ۱۰ درصد از کل عرضه در گردش سهام گلکسی دیجیتال را کرده‌اند. گفتنی است که گلکسی دیجیتال کاهش قیمت سهام خود را مصنوعی می‌داند.

دولت آلمان از ارزهای دیجیتال فروخته شده بعد از یک سال مالکیت مالیات نمی‌گیرد

وزارت دارایی آلمان اولین دستورالعمل این کشور در مورد مالیات بر درآمد ارزهای دیجیتال و همچنین سایر توکن‌های مبتنی بر بلاک چین را صادر کرد. بر این اساس، ارزهای دیجیتال را می‌توان پس از یک سال مالکیت بدون پرداخت هیچ‌گونه مالیاتی فروخت، حتی اگر از آنها برای سهام‌گذاری استفاده شود. سند ۲۴ صفحه‌ای که روز سه شنبه (بیستم اردیبهشت) منتشر شد، جنبه‌های مختلف ارزهای دیجیتال را بر اساس قوانین مالیات بر درآمد دولت آلمان طبقه‌بندی و به طور فنی شرح داده است.

سقوط استیبل کوین ترا منجر به رشد چشمگیر بهای توکن میکر شد

میکر (Maker)، توکن حاکمیتی میکردائو و پروتکل میکر که به کاربران اجازه می‌دهد تا استیبل کوین دای (DAI) را صادر و مدیریت کنند؛ طی روز جاری شاهد افزایش قیمت قابل‌توجهی بود. طبق داده‌های IntoTheBlock، این توکن ظهر امروز در معاملات خود شاهد رشد خیره‌کننده‌ای بود و تا سطح قیمتی ۱,۹۲۷ دلار هم پیشروی کرد. تا زمان تنظیم این خبر، بهای توکن میکر عقب‌نشینی گسترده‌ای از سطح اوج روزانه خود داشته و در محدوده ۱,۳۶۲ دلاری معامله می‌شود که نشان‌دهنده رشد ۱۱ درصدی این توکن در ۲۴ ساعت گذشته است.

علت این افزایش چشمگیر بهای میکر، سقوط استیبل کوین UST شبکه ترا است که رقیب اصلی استیبل کوین دای محسوب می‌شود. گفتنی است که استیبل کوین‌های دای و UST در طول زمان همواره همبستگی معکوس نشان داده‌اند و با توجه به اینکه اکنون استیبل کوین دای مطمئن‌تر از رقیب خود است، بهای میکر نیز در سقوط گسترده کنونی بازار افزایش قیمت داشته است.

یوروپل نام «ملکه کریپتو» را به فهرست افراد تحت تعقیب خود افزود

روجا ایگناتووا، بنیان‌گذار وان‌کوین (OneCoin) که پس از کلاه‌برداری پنج میلیارد دلاری از سرمایه‌گذاران این ارز دیجیتال در سال ۲۰۱۷ ناپدید شد، روز چهارشنبه به لیست افراد تحت تعقیب اروپا اضافه شد. یوروپل (Europol)، آژانس همکاری در اجرای قانون اتحادیه اروپا، ضمن افزودن نام ایگناتووا به لیست افراد تحت تعقیب اعلام کرده است که ۵ هزار یورو برای هرگونه اطلاعاتی که منجر به دستگیری ایگناتووا شود، جایزه‌ای ۵ هزار یورویی تعیین کرده است. این نهاد اتهام بنیان‌گذار وان کوین را کلاه‌برداری از طریق درخواست سرمایه‌گذاری برای یک ارز عملاً بی‌ارزش – وان‌کوین – اعلام شده است.

ایگناتووا در سال ۲۰۱۴ وان کوین را راه‌اندازی کرد و گفت این ارز دیجیتال قاتل بیت کوین است. او که به خودش لقب ملکه کریپتو (CryptoQueen) داده بود، در طی سال‌های بعد توانست چند میلیارد دلار سرمایه از سرمایه‌گذاران ۱۷۵ کشور مختلف جمع‌آوری کرد. اما وقتی در سال ۲۰۱۷ مشخص شد که وان‌کوین یک طرح پانزی است، او سوار پروازی به مقصد آتن شد و از آن زمان دیگر دیده نشده است.

تراکنش نهنگ‌های شیبا اینو ۶۸ درصد افزایش یافت

براساس داده‌های IntoTheBlock، تعداد تراکنش‌های بزرگ شیبا اینو در ۲۴ ساعت اخیر تا ۶۸ درصد افزایش یافته است. افزایش تراکنش‌های بزرگ معمولاً با افزایش فعالیت از سوی بازیگران سازمانی یا نهنگ‌ها مرتبط است؛ زیرا به تراکنش‌های بالای ۱۰۰ هزار دلار اصطلاح تراکنش بزرگ اطلاق می‌شود.

ویل استاتس نیز می‌گوید با هجوم نهنگ‌ها برای خرید شیبا اینو در کف قیمتی ۰.۰۰۰۰۱۳ دلاری در تاریخ ۹ مه (۱۹ اردیبهشت)، این توکن روز بعد با بازگشت قیمت مواجه شد. اتفاقی که موجب شد تا شیبا اینو به رتبه هشتم بیشترین دارایی خریداری شده توسط ۵۰۰ نهنگ برتر اتریوم تبدیل شود.

هاسکینسون: پشتوانه دلاری استیبل کوین شبکه کاردانو از UST قوی‌تر است

چارلز هاسکینسون، بنیان‌گذار بلاک چین کاردانو، در رابطه با ریزش امروز استیبل کوین شبکه ترا و توکن بومی این شبکه توضیحاتی را ارائه داد. او بیان کرد که استیبل کوین مبتنی بر کاردانو «Djed» در برابر از دست دادن پشتوانه دلاری خود مصون است. هاسکینسون گفت که سقوط لونا در نتیجه حمله‌ای رخ داده که هر پروتکل دیفای یا ارز دیجیتالی ممکن است با آن مواجه شود.

وی همچنین در پاسخ به یکی از کاربران توئیتر که پرسیده بود چگونه استیبل کوین Djed می‌تواند مانع از دست رفتن ارزش دلاری خود شود، گفت که راه‌حل آنها استفاده از وثیقه اضافه است. این استیبل کوین الگوریتمی، دارای الگوریتمی بر اساس یک نسبت وثیقه ۴۰۰ درصدی برای Djed و ۸۰۰ درصدی برای Shen (کوین ذخیره Djed) است. از این طریق، مکانیسم وثیقه این استیبل کوین Djed غیرمتمرکز شده و توسط کاربرانی که Shen را استخراج کرده و توکن کاردانو را وارد استخر نقدینگی می‌کنند، پشتیبانی می‌شود.

نقشه بازار

بازار سراسر قرمز رمز ارزها/ ریزش ۱۰ درصدی بیت کوین

کد خبر 574594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.