ورود سامانه ناپایدار همراه با گردوخاک به اصفهان در دو روز آینده

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشاسی استان اصفهان با اشاره به گذر موجی ناپایدار از اواخر وقت جمعه تا روز شنبه روی استان گفت: وزش باد و گردوخاک به‌ویژه در نیمه شرقی، مرکز و جنوب استان منجربه کاهش دید و کیفیت هوا می‌شود.

حجت‌الله علی‌عسگریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده برقراری جوی نسبتاً پایدار تا فردا روی استان است و در این مدت آسمان در اکثر مناطق استان به شکل صاف تا کمی ابری، همراه با وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به وزش باد شدید همراه با گردوخاک محلی در نیمه شرقی استان، افزود: از اواخر وقت جمعه تا روز شنبه با گذر موج ناپایداری از روی استان، رگبار پراکنده و رعدوبرق به ویژه در نیمه غربی و شمال استان دور از انتظار نیست.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از وقوع غبار محلی روز شنبه در بیشتر مناطق استان خبر داد و خاطرنشان کرد: علاوه بر این پدیده که در اوایل روز اتفاق می‌افتد، وزش باد و گردوخاک به ویژه در نیمه شرقی و مرکز و جنوب استان منجر به کاهش دید و کیفیت هوا خواهد شد.

وی با اشاره به کاهش یک تا دو درجه‌ای دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده، گفت: سردترین نقطه استان بویین ومیاندشت با دمای صفر و گرم‌ترین نقطه استان خورو بیابانک با دمای ۳۶ درجه سانتی‌گراد است.

علی‌عسگریان، دمای اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌های امروز را ۳۱ درجه سانتی‌گراد اعلام کرد و افزود: دمای هوا در خنک‌ترین ساعت‌های صبح فردا به ۱۱ درجه می‌رسد، سامانه ناپایداری در اواخر وقت روز جمعه و اوایل روز شنبه برای بارندگی فعال است؛ اما بیشتر وزش باد و گردوخاک و در طول روز شنبه انتظار می‌رود.

کد خبر 574582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.