۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
نمایش تاریخ ۶هزار ساله ساری

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ساری از نمایش تاریخ شش هزار ساله شهر ساری با استفاده از امکانات و ابزار الکترونیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا «علی‌اصغر اباذری» در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: چنان‌چه یک اثر تاریخی بتواند در شبکه شهری خودش را بازیابد و به بخشی از زندگی شهری تبدیل شود، از ساحت میراث فرهنگی در ساحت میراث شهر قرار می‌گیرد؛ همانند خیابان‌ها و ابنیه تاریخی که هم ساحت میراث فرهنگی و هم ساحت میراث شهر دارد و جزئی از رفتار شهر محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به قدمت شش هزار ساله ساری و تأکید بر لزوم حفظ میراث این شهر، افزود: به منظور زنده ماندن همیشگی خیابان‌ها و ابنیه تاریخی لازم است با درنظرگرفتن امکانات الکترونیک، این فرهنگ و تاریخ را به نسل امروز و آینده منتقل کنیم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ساری با بیان اینکه خانه کلبادی از آثار تاریخی دوره قاجار است، خاطرنشان کرد: این اثر هم میراث تاریخی و هم میراث شهری است و نیاز است شبکه‌های دسترسی به آن مشخص شود؛ چراکه اماکن تاریخی، کوچه‌ها و خیابان‌های منتهی به خانه کلبادی نیز جزئی از این اثر تاریخی هستند و باید توجه ویژه‌ای به قدمت خیابان‌های شهر داشت.

اباذری با تأکید بر اینکه شریان‌های شرقی، غربی، شمالی و جنوبی مهمی در عرصه شهری ساری داریم، تصریح کرد: به منظور روایت تاریخ خیابان‌های شهر با استفاده از فناوری روز و ابزارهای الکترونیک، در نظر داریم با جانمایی استندهایی بر سر خیابان‌های مشخص و به‌وسیله کیوآرکد این اقدام ارزشمند را انجام دهیم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ساری با بیان اینکه مقرر شده ابتدا از عکس و متن و در ادامه از ویدئو برای معرفی تاریخ خیابان‌های شهر ساری استفاده شود، گفت: با این اقدام می‌توانیم از منابع مردمی برای تکمیل پرونده تاریخی خیابان‌ها استفاده کنیم. بسیاری از تصاویر و مستندهای تاریخی مربوط به خیابان‌ها در کنج خانه‌ها در حال خاک خوردن و نابودی است که با انجام این پروژه می‌توان شهروندان را برای ارائه این مستندات ترغیب کرد.

اباذری افزود: در فاز نخست اجرای این پروژه ابتدا در نظر داریم از میدان ساعت تا میدان هلال‌احمر به روایت خیابان‌های تاریخی شهر بپردازیم، سپس با همراهی و استقبال شهروندان، نقاط دیگر شهر را به این فناوری مجهز می‌کنیم.

کد خبر 574580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.