اختتامیه جشنواره سراسری «اذان منتظران» در همدان

اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری «اذان منتظران» روز پنجشنبه با حضور امام جمعه و استاندار همدان، قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور و مدیران کشوری، در محل استانداری همدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسنی‌حلم اظهار کرد: در نوشته‌های علمی، داستان، خاطرات، مستندات، پویانمایی، عکس، نقاشی و سایر آثار هنری، صدای اذان آنقدر صمیمی به گوش می‌رسید که انگاره‌ای از لحظه آفرینش را در ذهن انسان خلق می‌کرد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان افزود: اقشار مختلف شیعه و سنی از مناطق مختلف ایران اسلامی آثار خلاقانه خود را به جشنواره سراسری فرهنگی هنری اذان منتظران ارسال کردند که بیشترین آثار ارسالی مربوط به استان گلستان است.

وی خاطرنشان کرد: ستاد اقامه نماز استان همدان در راستای رسالت خود مبنی بر توسعه، ترویج و تعمیق بخشی فرهنگ نورانی نماز است در طول سال اقدام به برگزاری برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در قالب‌های مختلف می‌کند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: با توجه به اهمیت اذان به عنوان شعار مهم دین و مقدمه ورود به نماز، ایده برگزاری جشنواره اذان برای نخستین بار در کشور مطرح شد که پس از تصویب در شورای اقامه نماز استان همدان با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار و هماهنگی با ستاد اقامه نماز کشور روند اجرای جشنواره اذان منتظران آغاز کرد.

حجت‌الاسلام حسنی‌حلم ادامه داد: جشنواره علمی، ادبی و هنری در ۱۰ قالب مقاله علمی، مستند، کلیپ کوتاه، موشن‌گرافی، نقاشی، خوشنویسی، عکاسی، شعر، خاطر و داستان آغاز به کار کرد.

وی گفت: در ابتدای شورای سیاست‌گذاری جشنواره با حضور نمایندگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، سازمان و صداوسیما و چند تن از مدیران کل در جلسه کشوری ستاد اقامه نماز تشکیل و در ذیل آن ستاد برگزاری جشنواره به ریاست استاندار و با مشارکت دستگاه‌های استانی مشخص شد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان با یادآوری اینکه پوستر جشنواره سوم آذرماه سال گذشته رونمایی شد، اظهار کرد: پس از فراهم کردن مقدمات برگزاری جشنواره با مساعدت استاندار، نشست‌های تمهیدات مقدمات جشنواره به صورت منظم در هفت نوبت در دفتر معاون سیاسی استانداری برگزار شد و مسائل مربوط به جشنواره با جدیت مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام حسنی‌حلم، تصریح کرد: اقدامات صورت گرفته شامل تشکیل کمیته‌های مختلف و تعیین تکلیف وظایف آنها، راه‌اندازی دامنه سایت اختصاصی جشنواره، تهیه و چاپ پوستر و تیزر توسط ستاد اقامه نماز استان، برگزاری جلسات کمیته‌ها و پیگیری مصوبات، استفاده از ظرفیت شهرداری‌ها برای تبلیغات محیطی و نصب بنر و اطلاع‌رسانی از طریق تلویزیون‌های شهری، بیلبوردها و فضای مجازی، مکاتبه با رؤسای دانشگاه‌ها و شورای سیاست‌گذاری ائمه است.

وی اضافه کرد: پس از اتمام زمان فراخوان ۲۱۰۶ اثر در قالب‌های مختلف ارسال که نسبت به دسته‌بندی آنها و ارائه به کمیته داوری اقدام شد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان، تاکید کرد: کمیته داوری به ریاست استاندار همدان اقدام به تهیه سامانه اختصاصی برای داوری آثار کرده و از داوران کشوری برای ارزیابی و داوری بهره گرفت که کمیته علمی و داروی جشنواره اذان منتظران از ابتدای بهمن‌ماه کار خود را آغاز کرد.

به گزارش ایمنا، کمیته داوری آثار به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمیته نظارت و ارزیابی به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان محول شده بود. رتبه اول تا سوم برگزیدگان افراد بزرگسال بودند و به کودکان جایزه‌ای تعلق نمی‌گرفت که تدبیر و موافقت استاندار همدان از بین کودکان و نوجوانان شرکت‌کننده در این جشنواره در سه بخش نقاشی، عکاسی و کلیپ افرادی به عنوان شایسته تقدیر انتخاب شدند.

کد خبر 574545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.