گلزارهای شهدا به مراکز فرهنگی تبدیل می‌شود

مدیر کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در نظر دارد، گلزارهای شهدا را در سراسر کشور به مراکز فرهنگی تبدیل کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، رحیم نریمانی اظهار کرد: سامانه «اسناد افتخار»، ۹ میلیون محتوای به یادگار مانده از شهدا از جمله دست‌نویس و وصیت‌نامه را به صورت دیجیتال در اختیار پژوهشگران و عموم مردم قرار می‌دهد که دسترسی به آن‌ها برای عموم آزاد است.

وی با بیان اینکه تا چهار سال آینده، کل اسناد شهدا از جمله شهدای‌منا و شهدای مدافع‌سلامت نیز جمع‌آوری می‌شود، افزود: در ۹۳ هزار وصیت‌نامه‌ای که از شهدا با موضوعات مختلف در دست است، به موضوعات مختلفی از جمله رونق تولید، وابسته نبودن به خارج از کشور، امر به معروف و نهی از منکر، نماز، پیروی از امام و ولایت‌فقیه و فرهنگ احترام به پدر و مادر سفارش شده که برای نسل جدید الهام‌بخش است، برای تحلیل این وصیت‌نامه‌ها برنامه‌هایی پژوهشی داریم که در قالب کتاب عرضه می‌شود.

وی همچنین درباره ساماندهی گلزارهای شهدا نیز گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در نظر دارد، حدود ۱۹ هزار گلزار شهدایی را که در سراسر کشور وجود دارد، به مراکز فرهنگی تبدیل کند.

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: نسل جوان از علاقه‌مندان به این مراکز هستند، به طوری که شاهد برگزاری مراسم عروسی در کنار مزار شهدا و توسل‌ها به این شهدا هستیم.

نریمانی افزود: برگزاری اردوهای گروهی، مسابقات فرهنگی و زمینه‌سازی برای بحث‌های فرهنگی از فعالیت‌هایی است که در این مراکز پیگیری خواهد شد، ضمن اینکه امسال، سامانه زیارت مجازی گلزار شهدا رونمایی می‌شود، این سامانه عکس‌های سه بعدی از مزار شهدا منتشر می‌کند.

کد خبر 574307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.