در بازنگری برنامه اصفهان ۱۴۰۵ به منشور شورا اولویت داده شود

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در بازنگری برنامه اصفهان ۱۴۰۵ به منشور شورا اولویت داده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی، امروز -سه‌شنبه بیستم اردیبهشت‌ماه - در نخستین جلسه شورای راهبردی بازنگری برنامه اصفهان ۱۴۰۵ و تدوین چشم‌انداز ۱۴۲۰، اظهار کرد: در فرایند تدوین برنامه ۱۴۰۵ تلاش خوبی شده، اما اولویت‌ها بر اساس فراوانی اتفاق افتاده است و عناوین به دست آمده در دیدگاه و نظرات نشان می‌دهد که در تفکیک وظایف شهرداری با سایر دستگاه تفاوت قائل نبودند، زیرا بعضی از موضوعات ذکر شده جز وظایف ذاتی شهرداری نیست.

وی با پیشنهاد اینکه مرحله جمع‌آوری دیدگاه‌ها در برنامه ۱۴۰۵ متوقف شود، گفت: منشور شورا یا مصاحبه با اعضای شورای اسلامی شهر در فاز سوم برای برنامه ۱۴۰۵ اتفاق بیفتد تا ورودی مؤثر باشد، در واقع در بازنگری به منشور شورای اسلامی شهر اولویت داده شود که قطعاً در این خصوص با نظرات نخبگان مشترکاتی وجود دارد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان به وجود خلاهایی اشاره و تاکید کرد: با اضافه کردن نظر اعضای شورای اسلامی شهر در قالب منشور و گرفتن مصاحبه به این برنامه وزن بدهید و گام بعدی احصا تعداد پروژه‌ها و بررسی وضع موجود باشد تا بتوانیم بگوییم از چه شاخصی به چه شاخص‌هایی می‌خواهیم برسیم.

از تدوین طرح‌های غیرقابل انعطاف فاصله بگیریم

رضا مختاری، عضو هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور نیز در این جلسه، اظهار کرد: در بازنگری باید بدانیم می‌خواهیم در کوتاه و بلند مدت چه کنیم، چرا که قرار بود تا پایان شهریور بازنگری ۱۴۰۵ انجام شود و آن را با اسناد بالادستی تطابق دهیم.

وی با تاکید بر اینکه این برنامه باید بر اساس مفاهیم جدید مطرح شود، ادامه داد: باید از طرح‌های خشک و غیرقابل انعطاف فاصله بگیریم و برنامه را به مفاهیم مدنظر مدیریت شهر نزدیک کنیم.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: درباره مفاهیمی که مطرح می‌شود به عنوان مثال در خصوص شعاری که در کنار نام اصفهان قرار می‌گیرد مطالعه عمیق نشده است و بیشتر بر روی گفتمان موجود در شهر کار شده و اینکه در سطح شهر چگونه حرف بزنیم.

وی با بیان اینکه شهر هوشمند، خلاق، سالم و همگرا سیر تکاملی دارد و نمی‌توان هر دوره یکی از این عناوین را گرفت و کار کرد، گفت: باید تیم مطالعاتی داشته باشیم که امروز شعار شهر اصفهان چه باید باشد و نیاز امروز شهر چیست و برند اصفهان چه باید باشد.

کد خبر 574247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.