ضرورت افزایش ایستگاه‌های آتش‌نشانی در تهران

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: حوادث و آتش‌سوزی در شهر تهران با اقدامات پیشگیرانه قابل کاهش است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حوادث آتش‌سوزی خطرات بسیاری به همراه دارد و برای کاهش این اتفاقات تلخ باید ایستگاه‌های آتش نشانی افزایش یابد. شورای اسلامی شهر تهران در این زمینه اقداماتی انجام داده است.

مهدی بابایی نیز در این خصوص اظهار کرد: حوادث و آتش‌سوزی در شهر تهران با اقدامات پیشگیرانه قابل کاهش است.

وی با بیان اینکه در کمیته ایمنی به دنبال کاهش حوادث و در نتیجه آن کاهش تعداد ایستگاه‌های آتش نشانی هستیم، گفت: بالغ بر چهار درصد از بودجه شهرداری تهران برای حوزه آتش نشانی صرف می‌شود و بررسی بودجه در سنوات قبل نشان‌دهنده رشد این سهم در بودجه شهرداری تهران است. شهرداری تهران باید در برنامه پنج ساله چهارم، ملزم به توسعه اقدامات پیشگیرانه جهت کاهش حوادث شده و نسبت بیشتر نیروهای عملیاتی سازمان آتش‌نشانی به نیروهای معاونت پیشگیری باید اصلاح شود.

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: پیروی کاهش حوادث در مرحله اول توسعه ایستگاه‌ها باید متوقف شده و در مرحله بعد، تعداد ایستگاه‌ها کاهش یابد.

وی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم چهار درصد بودجه شهرداری تهران را به این حوزه اختصاص دهیم باید این بودجه بیشتر از مقابله صرف پیشگیری شود و تجربه راهور ناجا در کاهش تلفات جاده‌ای خود مثال خوبی است که شهرداری تهران نیز می‌تواند حوادث آتش‌سوزی را با فعالیت‌های پیشگیرانه و فرهنگی کاهش دهد.

کد خبر 574195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.