آمار جرایم زورگیری در کشور زیاد نیست

سخنگوی قوه قضائیه از برخورد قاطع با جرایم خشن ازجمله زورگیری‌ها خبر داد و در ادامه گفت: آمار جرایم این‌چنینی در کشور زیاد نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «ذبیح‌الله خدائیان» در پاسخ به این پرسش که چند سال پیش رئیس قوه قضائیه وقت، دستورالعملی در رابطه با مقابله با زورگیران و مجرمان حرفه‌ای صادر کرد و حتی اعلام شد که زورگیری با سلاح سرد در حکم «اضافه‌الناس» است، چرا با اینکه رویه مذکور هنوز جاری است، اما شاهد جرایم خشن این‌چنینی (زورگیری چند روز گذشته در شهریار) هستیم؟ اظهار کرد: درخصوص دستورالعمل صادره باید گفت نه‌تنها آن دستورالعمل بلکه رئیس قوه قضائیه تأکید کرده که باکسانی که زورگیری می‌کنند و اخلال در نظم دارند، برخورد جدی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: باید با این جرایم برخورد خشن صورت گیرد. در کشورهایی که در تمام خیابان‌ها دوربین وجود دارد، باز هم شاهد وقوع این اتفاقات هستیم. اگر موردی صورت می‌گیرد، دلالت بر عدم‌برخورد دستگاه قضا نیست و بیشتر کسانی که در زندان هستند، جزو این افرادند. به همین جهت از دادستان‌ها تقاضا داریم با این افراد برخورد قاطع صورت گیرد و از نیروی انتظامی می‌خواهیم با ورود درست، از تکرار جرم جلوگیری کند. قوه قضائیه بانک اطلاعاتی مجرمان را دارد و اگر جرمی رخ می‌دهد، باید آن‌ها را پیگیری کرد.

به گزارش ایمنا، دستورالعمل اجرایی کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار مصوب رئیس قوه قضائیه در اجرای بند پنج اصل ۱۵۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و سیاست‌های کلی قضائی کشور مصوب رهبر معظم انقلاب و مفاد مواد ۴۸۸، ۵۲۸، ۶۵۱ قانون آئین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ با اصلاحات و الحاقات بعدی، بند پ ماده ۶۷ و بند ت ماده ۱۱۷ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران است.

کد خبر 574111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.