راه‌اندازی و استقرار نیروگاه‌های خورشیدی در مناطق روستایی

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان گفت: راه‌اندازی و استقرار نیروگاه‌های خورشیدی در مناطق روستایی از دیگر اقدامات انجام شده است در این راستا سه هزار وام و تسهیلات برای روستاییان استان با همکاری سپاه در نظر گرفته شده تا نیروگاه‌های خورشیدی در منازل روستایی ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید جوهری امروز _بیستم اردیبهشت‌ماه_ در مراسم تجلیل از اعضای برتر شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان اصفهان، اظهار کرد: قطعاً جلساتی با شوراهای اسلامی روستاها خواهیم داشت و درب این اداره کل ۲۴ ساعته بر روی تمام اعضای شوراهای اسلامی روستاها باز است.

وی ادامه داد: جلسه‌ای را با حضور رؤسای شوراهای اسلامی بخش مرکزی اصفهان در روزهای آتی خواهیم داشت، البته در سفرهایی شهرستانی استاندار ارتباطاتی در این زمینه برقرار شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان افزود: عوارض ارزش افزوده از دغدغه‌های شوراهای اسلامی روستاها است، طبق قانون جدید، عوارض ارزش افزوده به نسبت سرانه جمعیتی تعیین می‌شود؛ لذا در این نگاه جدید روستا و شهر تفاوت چندانی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در قانون گذشته ۳۰ درصد از کل عوارض ارزش افزوده را برای کل روستاهای استان که ۱۲ درصد جمعیت استان را شامل می‌شد، تقسیم می‌کردیم، اما طبق قانون جدید باید ۱۲ درصد از کل عوارض ارزش افزوده را بین ۱۲ درصد جمعیت استان (جمعیت روستاها) تقسیم کنیم که این کاهش چشمگیر اعتباری برای روستاها است، در این راستا طی نامه‌نگاری با مسئولان کشور درخواست کردیم سهم روستاها از عوارض ارزش افزوده را ۳۰ درصد تعیین کنند.

جوهری اظهار کرد: راه‌اندازی و استقرار نیروگاه‌های خورشیدی در مناطق روستایی از دیگر اقدامات انجام شده است در این راستا سه هزار وام و تسهیلات برای روستاییان استان با همکاری سپاه در نظر گرفته شده تا نیروگاه‌های خورشیدی در منازل روستایی ایجاد شود، قطعاً این مهم باعث رفع مشکلات معیشتی بسیاری از روستاها خواهد شد، ظاهراً بازپرداخت وام هشت ساله و با سود چهار درصد است.

وی گفت: نهضت توانمندسازی و اشتغال‌آفرینی دانش‌بنیان را از طریق انجمن‌های مردم‌نهاد پیگیری کردیم؛ چرا که اگر خواهان پیشرفت روستاها هستیم، باید افراد روستاها توانمند شوند، چرا که این امر باعث بازگشت جمعیت مهاجر و ماندگاری جمعیت فعلی در روستاها می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان افزود: قرارگاهی در استان تحت عنوان قرارگاه محرومیت‌زدایی، توانمندسازی و بازآفرینی شهری تشکیل داده‌ایم که در این راستا جلساتی با گروه‌های جهادی برگزار شد که محوریت جلسه نحوه پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی استان از گروه‌های جهادی بود، نزدیک به ۲۵۰۰ گروه جهادی در استان داریم که ظرفیت فوق‌العاده‌ای است و در این راستا باید تدابیری برای ارتقای استان اندیشیده شود.

کد خبر 574092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.