آموزش ساخت Gmail + فعال‌سازی تأیید دو مرحله‌ای گوگل

گوگل عنوان یک موتور جستجوی قدرتمند و یکی از سرویس‌های اصلی برای انتقال و پردازش اطلاعات میان گوشی‌های و سیستم‌های خانگی هوشمند شناخته می‌شود.

به گزارش ایمنا، شرکت گوگل با یکپارچه سازی خدمات امکانی را فراهم آورده که با استفاده از حساب کاربری جیمیل می‌توان به بسیاری از خدمات مانند Play Store که روی گوشی‌های هوشمند موبایل وجود دارد و برنامه‌هایی که برای ورود به آنها نیازمند وارد کردن یک حساب کاربری معتبر است، دسترسی داشت.

جیمیل چیست

جیمیل یکی از سرویس‌های رایگان و از قدیمی ترین سرویس دهنده‌های ایمیل در سراسر جهان است که با داشتن قابلیت‌های بی نظیر از محبوب ترین برنامه‌ها در بین کاربران است.

جیمیل با استفاده از ابزارهای برنامه نویسی مثل جاوا اسکریپت این امکان را به کاربران می‌دهد که به سادگی، با روشی بسیار سریع و ارزان با دوستان و آشنایان در هر جای از جهان که هستند ارتباط برقرار کنند. همچنین می‌توانند عکس و متن‌های زیبای خود را برای یکدیگر ارسال کنند.

ورود به جیمیل با اندروید

برای استفاده از گوشی‌های تلفن همراه اندرویدی به یک حساب کاربری جیمیل نیاز است؛ برخی مزایای حساب کاربری جیمیل عبارت‌اند از:

  • برقراری ارتباط بدون محدودیت زمانی و مکانی
  • امکان ارسال فایل در ایمیل (به صورت پیوست)
  • تبادل پیام با سرعت بسیار بالا
  • امنیت در دریافت و ارسال پیام
  • فضای تقریباً نامحدود برای ارسال و دریافت پیام
  • در دسترس بودن همیشگی (هر جا با هر وسیله و در هر زمان)
  • حفظ تاریخچه گفت و گو ها و ثبت مکالمات

ایجاد حساب جیمیل

ابتدا باید وارد سایت جیمیل (www.Gmail.com) شوید و روی CREATE AN ACCOUNT کلیک کنید.

آموزش ساخت Gmail + فعال‌سازی تأیید دو مرحله‌ای گوگل

در پنجره باز شده به ترتیب در قسمت First name نام کوچک در کادر Last name نام خانوادگی را بنویسید. سپس قسمت Username آدرس جیمیل دلخواه خودتان را بنویسید. لازم به ذکر است که پسوند این ایمیل در انتها gmail.com@ خواهد بود. در انتها و در قسمت Password باید پسورد انتخابی خود را وارد کنید. توجه داشته باشید که پسورد یا رمز امنیتی شما لازم است حداقل از ترکیب ۸ حرف و شماره درست شده باشد.

آموزش ساخت Gmail + فعال‌سازی تأیید دو مرحله‌ای گوگل

در این مرحله اطلاعاتی مانند شماره تلفن را باید وارد کرد، به این نکته توجه داشته باشید که وارد کردن شماره همراه صحیح ضروری است و به عنوان امنیت هرچه بیشتری اکانت گوگل شما مورد استفاده قرار می‌گیرد و بعداً اگر به هر دلیلی اکانت شما هک شود و یا رمز جیمیل خود را فراموش کنید از طریق همین شماره همراه می‌توانید اکانت خود را بازیابی کنید.

در این پنجره شماره همراه خود را با کد کشور مورد نظرتان وارد کنید. در پنجره جدیدی که باز می‌شود کد ارسال شده از طرف گوگل به شماره همراهتان را وارد کرده و گزینه Next را کلیک کنید.

آموزش ساخت Gmail + فعال‌سازی تأیید دو مرحله‌ای گوگل

در این مرحله جیمیل شما ساخته شده و در انتهای صفحه، از شما سوالاتی پرسیده می‌شود که آیا شرایط گوگل را پذیرفته‌اید؟ باید هر دو گزینه را تیک زده و بعد روی کلید Create Account کلیک کنید. سپس در پنجره‌ای که باز می‌شود روی کلید Confirm به معنی تأیید را کلیک کنید.

آموزش ساخت Gmail + فعال‌سازی تأیید دو مرحله‌ای گوگل

فعال‌سازی تأیید دو مرحله‌ای گوگل

برای فعال‌سازی تأیید دو مرحله‌ای گوگل به عنوان یکی از بهترین موارد امنیتی اکانت گوگل محسوب می‌شود، شما ابتدا باید وارد مرورگر خود شوید و از طریق آیکون در بالا سمت راست مرورگر روی عکس کلیک کرده و بر روی My Account کلیک کرده تا وارد فضای مدیریتی اکانت گوگل خود شوید.

آموزش ساخت Gmail + فعال‌سازی تأیید دو مرحله‌ای گوگل

در مرحله بعد بر روی گزینه Step Verification کلیک کرده تا وارد صفحه بعدی شوید. در این صفحه بر روی گزینه Get Started کلیک کنید. در این مرحله برای امنیت بیشتر رمز عبور شما درخواست می‌شود. با وارد کردن رمز عبور و کلیک بر روی گزینه Next وارد مرحله می‌شوید. در این مرحله از شما شماره همراه درخواست می‌شود که با ورود شماره همراه خود پیغامی بر روی گوشی شما ارسال و کد تأیید را در گوگل وارد کرده تا گوگل شماره همراه شما را تأیید کند.

در انتها پس از اتمام فرآیند فعال سازی تأیید هویت ۲ مرحله‌ای، ایمیلی برای شما ارسال می‌گردد که اطلاعاتی در مورد این ویژگی داده می‌شود.

امنیت اکانت گوگل و جیمیل

استفاده از جیمیل رواج زیادی پیدا کرده و اکثر افراد برای ساخت ایمیل به گوگل مراجعه می‌کنند و بسیاری از افراد از اکانت جیمیل خود برای تجارت یا به عنوان ایمیل سازمانی استفاده می‌کنند و بسیاری از افراد سودجو در کمین هک کردن حساب‌های جیمیل هستند و با به دست آوردن رمز عبور این اکانت‌ها به سادگی می‌توانند بسیاری از بخش‌های مختلف شرکت و سازمان را از طریق این اکانت به دست بگیرند و از اطلاعات آن سوءاستفاده کنند، برای همین امنیت اکانت گوگل یا جیمیل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

انتخاب پسورد گوگل

اگر رمز عبور خود را تا به الان تغییر ندادید و یا رمز عبور ساده ای همچون شماره کارت ملی خود و یا شماره تلفن همراه خود را انتخاب کردید پس همین الان زمان آن رسیده که رمز عبور خود را تغییر دهید. رمز عبور قوی با فرمول زیر به دست می‌آید:

ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک انگلیسی، اعداد، استفاده از کاراکترهای مختلف و در آخر چیدمان نامنظم آن، حروف و اعداد. (یک رمز عبور قوی: ydud۴۵۸%Rt#$tgy) این رمز عبور به هیچ عنوان توسط هیچ سیستم و شخصی هک نمی‌شود.

اضافه کردن شماره تماس ریکاوری

یکی از ترفندهایی که به شدت باعث افزایش امنیت اکانت گوگل یا جیمیل شما می‌شود استفاده از تلفن تماس برای ریکاوری اکانت است. برای این کار به روش زیر عمل کنید:

  • بر روی آیکون عکس خود در بالا سمت راست صفحه کلیک کنید.
  • در بخش Personal info & privacy گزینه Your personal info را انتخاب کنید.
  • بر روی گزینه Phone کلیک کنید.
  • حال گزینه Add a recovery phone را انتخاب و یک شماره تلفن در دسترسی و اختصاصی خود را به عنوان شماره تماس ریکاوری اکانت تعیین کنید.
کد خبر 574043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یاسین طریک IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    1 0
    من میخام جیمیل فعال بشه
  • سید غلام حسینی IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۳
    0 0
    فعال سازی ایمیل من ممنونم