یارانه جدید ۱۴۰۱ اعلام شد+ مبلغ و زمان واریز

با توجه به افزایش قیمت‌ها، دولت سیزدهم برای جبران رفاه از دست رفته خانوار و کمک به معیشت آن‌ها اقدام به افزایش یارانه کرده است. با افزایش یارانه نقدی سه دهک پایین درآمدی توسط دولت به هر نفر ۴۰۰ هزار تومان، قدرت خرید دهک اول درآمدی روستاییان (فقیرترین دهک) ۲.۵ برابر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با توجه به افزایش قیمت کالاهای اساسی در کشور، بسیاری از مردم نسبت به این افزایش قیمت‌ها، اعلام نارضایتی کردند. به همین دلیل مسئولان دولت سیزدهم برای افزایش قدرت خرید و جبران رفاه از دست رفته خانوار اقدام به افزایش یارانه‌ها کرده‌اند. بنابر آخرین اخبار، کلیه یارانه‌هایی که دولت تا کنون پرداخت کرده اعم از یارانه نقدی، معیشتی، مناسبتی و یارانه نان با تجمیع می‌شود.‌ ‌

بر اساس آمارهای بودجه خانوار، دهک اول درآمدی روستاییان تا پیش از این به طور میانگین کمتر از یک میلیون تومان در ماه قدرت خرید داشتند.

از آنجا که میانگین بعد خانوار (تعداد اعضای خانوار) دهک اول روستانشین کشور چهار نفر اعلام شده، یارانه ۴۰۰ هزار تومانی جدید با کسر یارانه‌های قبلی سبب می‌شود که رقم یارانه پرداختی به این خانوارها بیش از یک میلیون و ۳۸۰ هزار تومان افزایش یابد و قدرت خرید این اقشار به ۲.۳ میلیون تومان برسد.

دهک اول درآمدی روستانشین کشور ۵۰۸ هزار خانوار است که شامل بیش از دو میلیون نفر می‌شود.

بنابر اعلام شبکه خبر و به دستور رئیس جمهور، پرداخت یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی از امشب آغاز شده و تا نیمه شب به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: جزئیات یارانه ۴۰۰ هزار تومانی / یارانه جدید تا صبح به همه مشمولان پرداخت می‌شود

بیشتر بخوانید: نحوه اعتراض و پیگیری یارانه ۴۰۰ هزار تومانی اعلام شد+ آدرس و لینک سایت

کد خبر 574001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.