ضرورت گسترش فعالیت‌های شهری در شاهرود

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شاهرود با تاکید بر ضرورت گسترش فعالیت‌های شهری، گفت: بر اساس مطالبات مردمی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی، آئین‌نامه داخلی حمایت از فعالان این عرصه در شورای اسلامی شهر تصویب و پس از تأیید کمیسیون انطباق اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فعالیت در حوزه شهر پسندیده و مطلوب است و رضایت شهروندان را به همراه دارد، علاوه بر رضایت سبب می‌شود اطلاعات شهروندان افزایش یابد و به فعالیت‌های فرهنگی و هنری علاقه‌مند شوند. شورای اسلامی شهر شاهرود در این زمینه اقداماتی انجام داده است.

حمیده محبی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شاهرود در این باره اظهار کرد: برای هر فعالیتی در حوزه مدیریت شهری شاهرود پیوست فرهنگی در نظر گرفته و بر اساس مطالبات مردمی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی، آئین‌نامه داخلی حمایت از فعالان این عرصه در شورای اسلامی شهر تصویب و پس از تأیید کمیسیون انطباق اجرایی شد.

وی با بیان اینکه تمام مؤسسه‌های دارای مجوز مورد حمایت قرار می‌گیرند، گفت: تمام موسسه‌ها با ارائه درخواست کتبی به شورای اسلامی شهر و در صورت موافقت کمیسیون می‌توانند از تابلوهای تبلیغاتی ایستاده (استند) شهرداری حداکثر سه عدد به مدت هفت روز به طور رایگان استفاده کنند، اگر در زمان اوج تبلیغات و تعداد تقاضاها زیاد باشد، زمان استفاده تا چهار روز کاهش می‌یابد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شاهرود افزود: موسسه‌ها به منظور اعزام شهروندان به محل برگزاری فعالیت فرهنگی در محدوده شهرستان با درخواست کتبی و تأیید کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر می‌توانند از دو خدمت دستگاه اتوبوس رایگان برای رفت و آمد استفاده کنند و اگر نیاز به تعداد سه یا چهار اتوبوس بود از تخفیف ۵۰ درصدی بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه کمک ۱۰۰ میلیون ریالی به منظور بازسازی یا ساخت مسجدها در قالب مصالح ساختمانی انجام می‌شود، تصریح کرد: مصالح ساختمانی برای مرمت پایگاه‌های بسیج تا مبلغ ۵۰ میلیون ریال نیز در دستور کار است.

محبی اضافه کرد: برای فعالیت‌های حوزه هنری در زمینه اجرای تئاتر، ساخت فیلم و آثار موسیقی حداکثر مبلغ ۵۰ میلیون ریال کمک نقدی و همچنین خریداری بلیت یک سانس کامل انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه نویسندگان بومی ۱۰ میلیون ریال هدیه نقدی دریافت می‌کنند، گفت: به منظور تقدیر از نویسندگان بومی با توجه به مبلغ کتاب چاپ شده مقرر شد، تعداد ۵۰ جلد کتاب به شرط آنکه از ۳۰ میلیون ریال بیشتر نشود، خریداری شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شاهرود ادامه داد: مبلغ حداکثر ۳۰ میلیون ریال با معرفی نهادهای مربوطه برای تقدیر از پیشکسوتان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، مذهبی در نظر گرفته شد و برای برگزاری یادواره شهدا به صورت محله‌ای مبلغ ۱۵ میلیون ریال، منطقه‌ای ۳۰ میلیون ریال و شهرستانی مبلغ ۵۰ میلیون ریال با درخواست کتبی پایگاه مربوطه اهدا می‌شود.

کد خبر 573915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.