عصرانه خبری علم‌وفناوری در ۱۹ اردیبهشت

در این بسته خبری در مورد موتورولا روی اولین گوشی رول شدنی خود با نام فلیکس کار می‌کند، نرم افزار Private Share سامسونگ راهی آسان برای اشتراک گذاری فایل‌ها و گوگل تولید انبوه اسمارت‌فون پیکسل 6a را آغاز کرد، می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری در روزی که گذشت را مرور می‌کنیم:

موتورولا روی اولین گوشی رول شدنی خود با نام فلیکس کار می‌کند

به نظر می‌رسد موتورولا در حال توسعه اولین گوشی رول شدنی خود با نام فلیکس است. این شرکت یکی از پیشتازان عرصه گوشی‌های تاشو است و امسال قصد دارد نسل سوم گوشی‌های تاشو ریزر خود را با نام رمزی Maven معرفی کند. با این حال طبق اطلاعاتی که امروز فاش شده است، این شرکت در حال کار روی یک گوشی دیگر از نوع رول شدنی است که نام رمز آن فلیکس خواهد بود.

در حال حاضر، شرکت‌های مختلفی در حال توسعه یک گوشی رول شدنی هستند. برای مثال، اوپو گفته است که روی یک گوشی رول شدنی مفهومی به نام X 2021 کار می‌کند یا شرکت ال‌جی سال گذشته تأیید کرده که یک نمایشگر رول شدنی به نام LG Rollable تولید خواهد کرد.

اما ظاهراً فلیکس تفاوت‌های اساسی با دو گوشی فوق خواهد داشت و برعکس آن‌ها که نمایشگرشان به‌صورت افقی عریض‌تر خواهد شد، نمایشگر این گوشی به صورت عمودی بلندتر خواهد شد.

ایسوس با معرفی ROG STRIX SQ7 به‌زودی وارد بازار SSD خواهد شد

ایسوس به‌زودی با معرفی اولین NVMe SSD خود موسوم به ROG STRIX SQ7 وارد بازار SSD خواهد شد.

شرکت تایوانی ایسوس احتمالاً به‌زودی به یکی از برندهایی تبدیل خواهد شد که تقریباً همه قطعات رایانه‌های شخصی را تحت برند خود تولید می‌کند.

ایسوس به‌تازگی تیزری از NVMe SSD خود منتشر کرده است. این شرکت قبلاً SSD تولید نکرده و بدین‌ترتیب با معرفی اولین SSD خود به‌زودی وارد این بازار خواهد شد. تیزر منتشرشده در صفحه Asus ROG تایوان یک درایو ROG STRIX SQ7 NVMe SSD را نشان می‌دهد. این مدل خاص در نسخه‌ی یک ترابایتی و با رابط M.2 PCIe نسل چهار عرضه خواهد شد.

بیل گیتس: برنامه‌های ایلان ماسک می‌تواند توئیتر را بدتر کند!

بیل گیتس رئیس سابق مایکروسافت تصور می‌کند برنامه‌های آزادی بیان ایلان ماسک به توئیتر و کاربران آن لطمه می‌زند.

ایلان ماسک و بیل گیتس میلیاردهای حوزه فناوری رابطه دوستانه‌ای ندارند. آخرین اختلاف نظر بین این دو به خرید توئیتر توسط ماسک مربوط می‌شود که رئیس سابق مایکروسافت هشدار داده است که این امر می‌تواند این پلتفرم را بدتر کند.

بیل گیتس در نشست روز چهارشنبه مدیرعامل وال استریت ژورنال در مورد مالکیت توئیتر توسط ماسک صحبت می‌کرد. بسیاری از صحبت‌های او مربوط به ادعاهای رئیس تسلا است که ممیزی این پلتفرم را کاهش می‌دهد و اصول آزادی بیان را می‌پذیرد.

اما گیتس، طرح ماسک و هدف نهایی او برای توئیتر را زیر سوال برد. گیتس پرسید: «او درباره توییت‌هایی که می‌گویند «واکسن‌ها باعث مرگ مردم می‌شود» یا «بیل گیتس مردم را ردیابی می‌کند» چه احساسی دارد؟ هدف او چیست؟»

نرم افزار Private Share سامسونگ راهی آسان برای اشتراک گذاری فایل‌ها

اپلیکیشن Private Share سامسونگ باعث می‌شود تا روند به اشتراک گذاری فایل‌ها با دیگران بسیار راحت شود.

بروزرسانی جدید نرم افزار Private Share سامسونگ بالاخره برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها ارائه شد. به این ترتیب شما می‌توانید آسان‌تر از قبل، فایل‌ها، تصاویر یا مدارک خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

آخرین نسخه از این اپلیکیشن که با ورژن ۱.۱.۲۰.۲۱ همراه بوده و حجمی معادل ۱۰.۷۶ را دارا است، با قابلیت به اشتراک گذاری ۲۰ فایل به صورت همزمان در اختیار کاربران قرار گرفته است. البته در این حوزه یک محدودیت وجود دارد و آن هم این است که مجموع حجم فایل‌های انتخابی، نباید بیشتر از ۱۰۰ مگابایت باشد. همچنین نرم افزار Private Share با اپلیکیشن contacts نیز لینک شده به این ترتیب می‌توانید برای ارسال فایل‌ها، به راحتی به مخاطبین خود دسترسی داشته و گزینه مورد نظر برای دریافت فایل‌ها را از این طریق انتخاب کنید.

واتس‌اپ سه ویژگی جدید را راه اندازی کرد

اپلیکیشن پیام رسان «واتس‌اپ» در تلاش برای جذب بیشترین کاربران، سه ویژگی جدید را راه اندازی کرد.

اپلیکیشن پیام رسان «واتس‌اپ» در تلاش برای جذب بیشترین کاربران، سه آپدیت جدید را راه اندازی کرد. این اپلیکیشن به وعده‌ای که ماه گذشته داده بود و توسط متا اعلام کرد که این ویژگی‌ها به زودی ظاهر می‌شوند، عمل کرده است.

این سه به‌روزرسانی شامل خدماتی برای استفاده از ایموجی‌ها برای پاسخ به پیام‌ها، امکان اشتراک‌گذاری فایل‌های بزرگ تا ۲ گیگابایت و دو برابر کردن حداکثر اندازه چت‌های گروهی از ۲۵۶ به ۵۰۰ شرکت‌کننده است.

این تحولات در زمان رقابت شدید بین سایت‌های شبکه‌های اجتماعی برای به دست آوردن بیشترین تعداد کاربر در میان آنها رخ داد.

گوگل تولید انبوه اسمارت‌فون پیکسل 6a را آغاز کرد

گوشی‌های سری اصلی پیکسل گوگل جزو مدل‌های اصیل و تراز اول بازار اسمارت‌فون به‌شمار نمی‌روند؛ اما از مدل‌های میان‌رده کلاسیک نیز یک سر و گردن بالاتر هستند. این موضوع در رابطه با قیمت‌گذاری گجت‌های مورد اشاره نیز صدق می‌کند. با این حال گوگل مدل‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری از اسمارت‌فون‌های خود را با پسوند “a” به بازار عرضه می‌کند. بر اساس شایعات، گوگل پیکسل ۶a به‌زودی و طی ماه مه در قفسه فروشگاه‌ها قابل دسترس خواهد بود. اکنون نیز مشخص شده که گوگل فرآیند تولید انبوه این اسمارت‌فون را آغاز کرده است؛ پدیده‌ای که از عرضه قریب‌الوقوع گجت مذکور حکایت دارد.

بر اساس پیش‌بینی‌ها این اسمارت‌فون ضمن برگزاری کنفرانس سالیانه گوگل I/O به‌طور رسمی معرفی خواهد شد. با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این رویداد از روز ۱۱ مه (۲۱ اردیبهشت ماه) آغاز می‌شود. با این حال گوگل پیکسل 6a احتمالاً با اختلاف زمانی بسیار زیاد به بازار عرضه خواهد شد. حتی برخی برآوردها از آغاز فروش گوگل پیکسل 6a پس از روز ۲۸ جولای (ششم مرداد ماه) حکایت دارند. همچنین کلیه شواهد موجود نشان می‌دهند که این هندست نسبت به مدل نسل قبلی خود در بازارهای بیش‌تری قابل دسترس خواهد بود. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که گوگل پیکسل 5a صرفاً در بازارهای ایالات‌متحده و ژاپن به فروش می‌رسد.

ریلمی پد 5G احتمالاً در دو نسخه Snapdragon ۸۷۰ و Snapdragon 8 Gen 1 Plus عرضه می‌شود

پس از عرضه‌ی تبلت ریلمی پد 4G در سال ۲۰۲۱، ریلمی قصد دارد به‌زودی نسخه‌ی ۵G آن را ظاهراً در دو نسخه با تراشه‌های مختلف معرفی کند.

Digital Chat Station، تبلت ریلمی پد 5G احتمالاً به‌زودی در دو نسخه با تراشه‌های مختلف سری هشت اسنپدراگون رونمایی می‌شود. تبلت مذکور در نسخه‌ی مجهز به تراشه‌ی Snapdragon ۸۷۰ ظاهراً دارای صفحه‌نمایش LCD با وضوح 2.5K خواهد بود.

افزون بر این، وظیفه‌ی تأمین انرژی آن را احتمالاً باتری ۸۳۶۰ میلی‌آمپرساعت بر عهده خواهد گرفت. این افشاگر جزئیات دیگری درباره‌ی دوربین‌ها یا قابلیت‌های شارژ سریع تبلت منتشر نکرده است. بااین‌حال، او اضافه کرد که تبلت جدید ریلمی از قلم پشتیبانی خواهد کرد.

گوشی پرچم‌دار شارپ AQUOS R7 با نمایشگر ۲۴۰ هرتزی و حسگر دوربین یک اینچی معرفی شد

کمپانی شارپ امروز از گوشی هوشمند پرچم‌دار سال ۲۰۲۲ خود یعنی AQUOS R7 رونمایی کرده است که با خصوصیات قدرتمند جایگزین R6 از سال گذشته خواهد شد.

کمپانی شارپ از گوشی پرچم‌دار جدید خود برای کشور ژاپن رونمایی کرده است. این گوشی که AQUOS R7 نام دارد، به نمایشگر ۶.۶ اینچی با فناوری IGZO OLED مجهز شده و قادر است تصاویر را با رزولوشن پویای یک تا ۲۴۰ هرتز برای کاربران به نمایش بگذارد.

در بخش پردازشی این گوشی هوشمند نیز از تراشه Snapdragon 8 Gen 1 استفاده شده است که عملکرد مناسب را برای این گوشی تضمین می‌نماید.

کد خبر 573914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.