شبکه نمایش خانگی نفس تازه می‌کند

این روزها اقبال مردم به پلتفرم‌ها و شبکه نمایش خانگی، بیشتر ار رسانه ملی است و می‌توان گفت پلتفرم‌ها حتی از سینما هم در جذب مخاطب پیشی گرفته اند. شاید بازتر بودن فضا در شبکه نمایش خانگی نسبت به تلویزیون و سینما را بتوان دلیل اصلی این اقبال دانست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حضور ستاره‌ها در سریال‌های شبکه نمایش خانگی را می‌توان دلیل دیگر موفقیت این رسانه دانست. اما شبکه نمایش خانگی هم اکنون روزهای شلوغ و پرکاری را در زمینه تولید می‌گذراند. مجموعه‌های مهمی در پلتفرم‌های مختلف در مرحله تولید و پس تولید قرار دارند که بی‌شک با انتشارشان، جان تازه‌ای در کالبد شبکه نمایش خانگی دمیده خواهد شد. در ادامه نگاهی به مهم‌ترین این سریال‌ها داریم که به زودی پخش آنها آغاز خواهد شد.

بی‌گناه، مهران احمدی

"بی‌گناه" نخستین تجربه سریال سازی مهران احمدی است. او پیش از این در کارنامه خود کارگردانی فیلم‌های سینمایی "مصادره" و "سگ بند" را به ثبت رسانده است. بی‌گناه محصول دیگری از برادران کیایی است. مصطفی کیایی تهیه‌کنندگی این مجموعه را بر عهده دارد و برادرش محسن، علاوه بر بازیگری در "بی‌گناه" سرپرستی گروه نویسندگان را نیز بر عهده دارد.

این سریال یک درام اجتماعی است و روایتگر داستان مردی به نام "بهمن مردانی" است که برای کشف راز آنچه ۲۵ سال قبل باعث فرار او به خارج از کشور شده بود به ایران بازمی‌گردد. مسعود رایگان، شبنم مقدمی، محسن کیایی و ماهور الوند از جمله بازیگران "بی‌گناه" هستند. این سریال به طور اختصاصی از فیلیمو پخش می‌شود.

یاغی، محمد کارت

"یاغی" محصول دیگری از فیلیمو است که کارگردانی آن را محمد کارت بر عهده دارد. کارت با ساخت فیلم تحسین شده " شنای پروانه " به عنوان کارگردانی صاحب سبک و تازه نفس در سینمای ایران شناخته می‌شود. یاغی به نویسندگی پدرام پورامیری، حسین دوماری و محمد کارت اقتباسی از رمانی به نام "سالتو " نوشته مهدی افروزمنش است. سالتو رمانی اجتماعی با درونمایه‌های جنایی و معمایی است. محوریت کلی داستان یاغی، روایت زندگی کشتی‌گیری با بازی علی شادمان است که در محله جنوب تهران زندگی می‌کند. دو نفر به نام‌های بهمن و نادر به سراغش می‌روند تا او را راه خلاف بکشانند…

پارسا پیروزفر، طناز طباطبایی، مهدی حسینی نیا و فرهاد اصلانی از دیگر بازیگران شناخته شده این سریال هستند. تهیه‌کنندگی یاغی را سیدمازیار هاشمی بر عهده دارد.

مترجم، بهرام توکلی

" مترجم" سریال به کارگردانی بهرام توکلی و تهیه کنندگی سعید ملکان است که به صورت اختصاصی از پلتفرم نماوا پخش خواهد شد. توکلی و ملکان پیش از این در آثار سینمایی همچون " جهان پهلوان تختی " و " تنگه ابوقریب " با یکدیگر همکاری نموده‌اند. مترجم نخستین تجربه سریال سازی توکلی است. او پیش از این فیلمنامه سریال "بیمار استاندارد" را برای نوروز ۹۵ شبکه یک و سریال " نهنگ آبی " را برای شبکه نمایش خانگی نوشته بود. مترجم که توسط خود توکلی به نگارش درآمده، روایتگر داستان یک مترجم جوان است که در شغلش مسیرهای تازه‌ای را کشف می‌کند. رفتن در این مسیرهای پرپیچ و خم باعث می‌شود تا او به رازی خانوادگی پی ببرد که بر زندگی و آینده خود و خانواده‌اش سایه می‌اندازد، سایه‌ای که می‌تواند آرامش یک شهر را تهدید کند… صابر ابر، مجتبی پیرزاده و مهتاب ثروتی نقش‌های اصلی مترجم را بر عهده دارند.

شبکه مخفی زنان، افشین هاشمی

" شبکه مخفی زنان " محصول دیگری از پلتفرم نماوا است که کارگردانی آن را افشین هاشمی و تهیه‌کنندگی‌اش را جواد نوروزبیگی بر عهده دارد. شبکه مخفی زنان اولین تجربه سریال سازی افشین هاشمی و یک کمدی تاریخی است که توسط محسن قرایی بر اساس طرحی از محمد رحمانیان به نگارش درآمده است. داستان این سریال در ابتدای قرن چهاردهم شمسی روایت می‌شود. وقتی شاه متوجه جنبش‌های نوظهور مربوط به حقوق زنان کشور می‌شود، مأموریت ویژه‌ای به یکی از اهالی دربار خود می‌دهد و…

مهدی هاشمی، لیلا حاتمی، شبنم مقدمی، حمید فرخ نژاد، احمد مهرانفر، سیامک انصاری، شقایق دهقان و لیلا زارع از جمله بازیگران اصلی این سریال هستند. شبکه مخفی زنان دومین حضور لیلا حاتمی در شبکه نمایش خانگی است. او پیش از این در سریال " نهنگ آبی " حضور داشت که تجربه موفقی نبود و به دلیل عدم توافق با سازندگان آن از ادامه حضور انصراف داد و با مرگ ناگهانی از این سریال حذف شد.

پدرگواردیولا، سعید نعمت‌الله

" پدر گواردیولا " یکی از پربازیگرترین سریال‌های در حال ساخت شبکه نمایش خانگی است. این مجموعه دومین تجربه سعید نعمت‌الله در زمینه سریال سازی است. او پیش از این سریال "زمین گرم" را کارگردانی کرده بود. از داستان این مجموعه هیچ جزئیاتی منتشر نشده است. بازیگران پدرگواردیولا که تهیه‌کنندگی آن را جواد نوروزبیگی بر عهده دارد عبارتند از: حمید فرخ‌نژاد، ستاره اسکندری، امیرمهدی ژوله، علیرضا خمسه، مرجانه گلچین، سیامک صفری، علی اوجی، مریم بوبانی، نسیم ادبی، نرگس محمدی، محمدرضا علیمردانی، با حضور هنگامه قاضیانی، پریوش نظریه، مهدی سلطانی، آرش عدل‌پرور و با هنرمندی مهران مدیری.

کد خبر 573879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.