نروژ، میزبان پرسرعت‌ترین سیستم شارژ خودروهای الکتریکی در جهان

مدیران برگن، دومین شهر بزرگ نروژ، مدعی شده‌اند که سریع‌ترین شارژر خودروهای الکتریکی جهان را در مرکز شهر نصب کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کاربران وسایل نقلیه الکتریکی برگن می‌توانند خودروهای خود را در یک ایستگاه‌های شارژ جدید، با حداکثر خروجی ۳۶۰ کیلووات در کمتر از ۱۵ دقیقه به طور کامل شارژ کنند. این ایستگاه از طریق همکاری بین گروه آب‌ب، یک شرکت چندملیتی سوئیسی-سوئدی که اغلب در زمینه‌های برق قدرت و فناوری خودکارسازی فعالیت می‌کند و Eviny، شرکت برق نروژی توسعه داده شده است.

نروژ یکی از کشورهای جهان با بیشترین نرخ تردد از طریق خودروهای الکتریکی به شمار می‌رود که در حال حاضر، تنها بیش از ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت آن از خدمات شرکت آب‌ب برای شارژ وسایل حمل‌ونقل برقی خود بهره می‌گیرند. تعداد کاربران زیاد وسایل نقلیه الکتریکی در کشور و به ویژه در برگن، وجود ایستگاه‌های شارژ پرسرعت را به یک ضرورت تبدیل کرده است تا در نتیجه آن، از اتلاف وقت کاربران در ایستگاه‌ها خودداری شود. در همین راستا، مدیران شهر، گروه آب‌ب را به ارائه یک رویکرد خلاق برای حل این بحران دعوت کردند که در نتیجه آن، گروه آب‌ب و Eviny اقدام به ایجاد پرسرعت‌ترین شارژر خودروهای الکتریکی جهان در برگن کردند.

نروژ، میزبان پرسرعت‌ترین سیستم شارژ خودروهای الکتریکی در جهان

اعضای گروه آب‌ب مدعی شده‌اند که به زودی ایستگاه‌های جدید و پرسرعت شارژ خودروهای الکتریکی را در سراسر نروژ و سوئد گسترش خواهند داد به این امید که افراد بیشتری را به بهره‌گیری از این وسایل نقلیه پاک سوق دهند و نقش مهمی در افزایش پایداری شهرهای دو قلمرو ایفا کنند. جالب است بدانید که این دو کشور از پیشرانان استفاده از خودروهای الکتریکی در سراسر جهان به شمار می‌رود که مدیران آن‌ها همواره در حال ایجاد تغییرات مثبت در طراحی شهری هستند تا شهروندان را به جایگزینی وسایل نقلیه موتوری خود با خودروهای الکتریکی ترغیب کنند.

بدون شک، نصب پرسرعت‌ترین ایستگاه‌های شارژ وسایل نقلیه الکتریکی، گام بسیار مهمی در راستای ترویج هرچه بیشتر استفاده از این خودروها خواهد بود، چرا که پیش از این، سرعت پایین شارژ نارضایتی بسیاری از کاربران را در پی داشت.

کد خبر 573772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.