عصرانه خبری علم‌وفناوری در ۱۸ اردیبهشت

در این بسته خبری در مورد سامسونگ گلکسی زد فلیپ چهار و زد فولد چهار سرانجام به شارژ ۲۵ واتی مجهز خواهند شد، قفل ماینینگ LHR کارت‌های گرافیک انویدیا ۱۰۰ درصد شکسته شد و شیائومی 12S پرو با تراشه Dimensity 9000 در راه است، می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

کاهش ۱۴ درصدی عملکرد کارت گرافیک Radeon RX 6400 بر روی پلتفرم PCIe

۳.۰ به تازگی کارت گرافیک Radeon RX 6400 شرکت AMD بر روی اسلات PCIe 3.0 مورد آزمایش قرار گرفته است. نتایج این تست در مقایسه با اسلات PCIe 4.0 از کاهش ۱۴ درصدی عملکرد این کارت گرافیک حکایت دارد.

کارت گرافیک Radeon RX 6400 جدیدترین محصول این شرکت برای سیستم‌های دسکتاپ است که تعداد هسته‌ها و پهنای باند حافظه نسبت به Radeon RX 6500 XT حدود ۱۳ درصد کاهش یافته است.

این کارت گرافیک تنها ۷۶۸ هسته داشته و پهنای باند حافظه آن برابر ۱۲۸ گیگابایت در ثانیه است. با این حال، ظرفیت حافظه Radeon RX 6400 برابر ۴ گیگابایت بوده و سرعت حافظه GDDR6 آن به ۱۶ گیگابیت بر ثانیه کاهش یافته است.

عکس موبایل تاشوی موتورلا منتشر شد

گزارشی جدید درباره موبایل تاشوی جدید شرکت موتورلا منتشر شده که با تصاویری از آن همراه است.

پیش بینی می‌شود موتورلا مدل جدید سری موبایل ریزر صدفی شکل را امسال معرفی کند.

اکنون گزارشی جدید نشان می‌دهد نام رمز موبایل صدفی شکل ریزر « Maven» است. وب سایت 91mobiles تصاویری از دستگاه را نیز منتشر کرده است.

موبایل جدید ریزر شباهت زیادی به یک موبایل تاشو تولید کننده کره جنوبی دارد که سال گذشته عرضه شد. این دستگاه اندکی جعبه‌ای شکل است. اسکنر اثرانگشت دستگاه نیز در بخش کناری در دکمه روشن و خاموش تعبیه شده است.

ایسوس به سمت تولید SSD سطح بالا می‌رود – ROG STRIX SQ۷ در راه است

به نظر می‌رسد ایسوس در حال آماده شدن برای عرضه SSD های جدید PCIe Gen 4 NVMe خود برای بخش گیمینگ سطح بالا، احتمالاً با عنوان ROG STRIX است. این شرکت یکی از این محصولات را در صفحه Republic of Gamers خود به نمایش گذاشته است که در آن می‌توان طراحی نسبتاً سطح بالایی را مشاهده کرد.

رقبای اصلی ایسوس، گیگابایت و MSI، مدتی است که راه حل‌های ویژه خود را ارائه کرده‌اند. MSI که اخیراً وارد این بخش شده است، سری SPATIUM خود را دارد در حالی که گیگابایت SSD‌های خود را با نام تجاری AORUS ارائه می‌دهد. بر اساس بازاریابی، ایسوس احتمالاً از نام تجاری ROG STRIX خود برای SSD های جدید PCIe NVMe استفاده خواهد کرد.

از گزارش‌های منتشر شده اطلاعات زیادی در مورد آینده این سری از محصولات ایسوس می‌توان به دست آورد. برای شروع، اولین محصول از این سری با نام ROG STRIX SQ۷ شناخته می‌شود و به نظر می‌رسد سطوحی از SQ7، SQ5 و SQ3 وجود خواهد داشت. درایو ذخیره‌سازی نمایش داده شده در فرم فاکتور استاندارد M.2 ۲۲۸۰ ارائه می‌شود. آن درایو سازگار با استاندارد PCIe Gen 4×4 است و دارای برچسب ظرفیت یک ترابایت خواهد بود. البته هنوز مشخص نیست که آیا این حداکثر ظرفیتی است که در این مدل ارائه می‌شود یا خیر، اما رقبا مدل‌هایی با ظرفیت بسیار بالاتر از این را ارائه داده‌اند، پس طبیعتاً باید انتظار چیزی بیش از این را داشت.

سامسونگ گلکسی زد فلیپ چهار و زد فولد چهار سرانجام به شارژ ۲۵ واتی مجهز خواهند شد!

جدیدترین نسل گوشی‌های تاشو سامسونگ به تازگی در لیست گواهی 3C قرار گرفته‌اند و توان شارژ آن‌ها لو رفت.

سری گوشی‌های فعلی تاشو سامسونگ یعنی گلکسی زد فلیپ سه و زد فولد سه در زمره موفق‌ترین محصولات غول فناوری کره جنوبی در سال ۲۰۲۱ قرار می‌گیرد و به نوعی موفق‌ترین گوشی‌های تاشو هستند که تا به امروز عرضه شده است. در این راستا، گلکسی زد فولد سه و زد فلیپ سه موفق شدند تا توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب نمایند و حتی رکورد پیش فروش و فروش گوشی‌های تاشو را نیز به نام خود کرده‌اند.

البته باید اشاره کرد که علی‌رغم عملکرد خیره‌کننده گوشی‌های تاشو سامسونگ، برخی از کاربران ایراداتی را نیز به این سری گوشی تاشو وارد کردند که شاید مهمترین آن‌ها مربوط به باتری و دوام آن‌هاست. عمده این انتقادات به گلکسی زد فلیپ سه وارد شده بود که از باتری ۳۳۰۰ میلی‌امپر ساعتی با شارژ ۱۵ واتی بهره می‌برد در حالی که برخی از گوشی‌های میان‌رده سامسونگ مانند گلکسی A52 به شارژ ۲۵ واتی مجهز هستند.

قفل ماینینگ LHR کارت‌های گرافیک انویدیا ۱۰۰ درصد شکسته شد

سرانجام NiceHash اعلام کرد که موفق شده تا قفل ماینینگ LHR کارت‌های گرافیک انویدیا را ۱۰۰ درصد بشکند. به این ترتیب ماینرها می‌توانند از حداکثر توان این کارت‌ها برای استخراج اتریوم استفاده کنند.

با شروع کمبود جهانی تراشه و کاهش عرضه کارت‌های گرافیک انویدیا، قیمت آن‌ها به‌شکل تصاعدی بالا رفت. کارت‌های گرافیک انویدیا در چند سال اخیر با قیمتی بین دو تا چهار برابر قیمت اصلی در بازار عرضه می‌شدند. چرا که تعداد عرضه محدود بود و ماینرها تمامی موجودی را به سرعت می‌خریدند. انویدیا برای رفع این مشکل یک قفل ماینینگ موسوم به LHR روی کارت‌های جدید خود نصب کرد. به این ترتیب عملکرد آن‌ها تنها در استخراج اتریوم به ۵۰ درصد توان آن‌ها کاهش یافت.

چند ماه بعد هکرها و ماینرها موفق شدند تا این محدودیت را تا حدی دور بزنند. به این ترتیب این کارت‌ها می‌توانستند ۷۰ درصد عملکرد خود را در استخراج اتریوم بروز دهند. در ماه‌های اخیر با افزایش عرضه کارت گرافیک و کاهش قیمت رمزارز، قیمت کارت گرافیک رو به کاهش است. اما به‌تازگی NiceHash ادعا کرده توانسته قفل ماینینگ LHR را کاملاً بشکند.

گفتنی است پیش از این نیز یک گروه هکری ادعای شکستن قفل ماینینگ LHR را مطرح کرده بود اما پس از بررسی‌ها، این ادعا دروغ از آب در آمد.

ایلان ماسک قصد دارد تعداد کاربران توئیتر را تا سال ۲۰۲۸ تا چهار برابر افزایش دهد

ظاهراً ایلان ماسک، مالک جدید توئیتر، اهدف بلندپروازانه زیادی برای این شبکه اجتماعی دارد. براساس گزارشی جدید او قصد دارد تعداد کاربران توئیتر را تا سال ۲۰۲۸ چهار برابر افزایش دهد.

از زمانی که ایلان ماسک پیشنهاد خود را برای خرید توئیتر مطرح کرد، یکی از سؤالات مهمی که ذهن بسیاری از کاربران را درگیر کرد، این بود که این شبکه اجتماعی تحت مالکیت او چه تغییراتی خواهد داشت. هنوز تا رسمی شدن این قرارداد فاصله زیادی داریم اما ماسک مجبور است با ارائه چشم‌اندازهای خود برای توئیتر، نظر سرمایه‌گذاران را جلب کند تا بودجه موردنیازش را به‌ دست آورد. نیویورک تایمز به نسخه‌ای از سند چشم‌انداز ماسک که به سرمایه‌گذاران ارائه داده، دست یافته است که در ادامه به مهم‌ترین نکات آن اشاره می‌کنیم.

ماسک قصد دارد کاربران فعال ماهانه توئیتر را از ۲۱۷ میلیون کاربر در پایان سال ۲۰۲۱ به نزدیک ۶۰۰ میلیون کاربر در سال ۲۰۲۵ و ۹۳۱ میلیون کاربر تا سال ۲۰۲۸ افزایش دهد. این یعنی تعداد کاربران ماهانه توئیتر در ۶ سال آینده بیش از چهار برابر افزایش خواهد یافت. ماسک همچنین می‌خواهد ۱۰۴ میلیون مشترک پولی برای سرویسی که فعلاً از آن به‌عنوان X یاد کرده، داشته باشد. هیچ جزئیاتی درمورد سرویس X وجود ندارد اما ماسک در توضیح آن به‌طور غیرمستقیم به تجربه توئیتر بدون تبلیغ اشاره کرده است.

شیائومی 12S پرو با تراشه Dimensity 9000 در راه است

بر اساس اخبار اخیراً منتشر شده، کمپانی شیائومی درصدد عرضه اسمارت‌فون پرچم‌دار آینده خود موسوم به شیائومی 12S پرو با تراشه اسنپ‌دراگون هشت نسل یک پلاس است. با این ‌حال اکنون یک گزارش جدید نشان می‌دهد که این هندست با تراشه Dimensity 9000 ساخت شرکت مدیاتک به بازار عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود که صرفنظر از پردازنده، سایر مشخصات این هندست مشابه با شیائومی ۱۲ پرو باشد.

کمپانی چینی روی توسعه اسمارت‌فون شیائومی 12S پرو مجهز به تراشه Dimensity 9000 کار می‌کند و ردپای این گجت در پایگاه داده Mi Code رؤیت شده است. این وبسایت پیش‌تر موفق به شناسایی همین هندست با شماره مدل 2207122MC در پایگاه داده IMEI شده بود.

بررسی شماره مدل نشان داد که این دستگاه از اسم رمز dauimer استفاده می‌کند. همچنین پس از تحقیقات بیش‌تر مشخص شد که این اسم رمز متعلق به شیائومی 12S پرو با تراشه Dimensity 9000 است. بدین‌ترتیب اکنون می‌دانیم که اسمارت‌فون جدید شیائومی 12S پرو با دو تراشه متفاوت یعنی اسنپ‌دراگون هشت نسل یک پلاس و Dimensity 9000 روانه بازار خواهد شد.

کد خبر 573663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.