ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت‎‌های مغفول مانده شهر یزد

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: مجموعه کارخانه جنوب سال‌ها است که در اختیار شهرداری قرار دارد اما استفاده از ظرفیت‌های فراوان آن مغفول واقع و پیشنهاد شده است بخشی از سالن‌های این کارخانه به عنوان شهربازی سرپوشیده در یزد مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استفاده از ظرفیت برخی ساختمان‌های شهرهای کشور مغفول مانده و نیاز است تغییر کاربری برای این ساختمان‌ها در نظر گرفته شود تا بتوان با استفاده مناسب، مشکلات این بناهای شهری را کاهش داد و رضایت شهروندان را جلب کرد. شورای اسلامی شهر یزد در این زمینه اقداماتی انجام داده است.

مجید تجملیان در این خصوص اظهار کرد: مجموعه کارخانه جنوب سال‌هاست که در اختیار شهرداری قرار دارد اما استفاده از ظرفیت‌های فراوان آن مغفول واقع شده و پیشنهاد شده است بخشی از سالن‌های این کارخانه به عنوان شهربازی سرپوشیده در یزد مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه این مجموعه فضایی بسیار خوب با ظرفیت بالا است، رها شدن آن موجب خرابی روزافزون و افزایش مشکلات می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: در یزد شهربازی سرپوشیده‌ای در طراز شهر جهانی نداریم، از طرف دیگر در یزد سالن‌های سرپوشیده به وسعت آنچه در مجموعه کارخانه جنوب وجود دارد نداریم؛ بنابراین می‌توان از این ظرفیت برای ایجاد یک بوستان و شهربازی سرپوشیده برای خانواده‌های یزدی استفاده کرد.

تجملیان با تقدیر از سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد در کاشت نهال درختان مثمر در سطح شهر، تصریح کرد: نیاز است درختان مثمری کاشته شود تا بتوان از ثمره آن استفاده کرد. نباید درختانی همچون سنجد تلخ که استفاده‌ای از آن نداریم، کاشته شود.

وی گفت: در صورتی که شرایط برای کاشت نهال‌های زیتون مناسب و زمینه فرآوری میوه درختان زیتون در سطح شهر وجود داشته باشد، می‌توانیم از محصولات آن استفاده کنیم.
 

کد خبر 573647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.