افزایش خدمات حمل‌ونقل عمومی شیراز با خرید اتوبوس برقی

شهردار شیراز گفت: اتوبوس برقی پایین‌ترین سطح میزان آلایندگی زیست محیطی را دارد، لذا تلاش داریم در حوزه‌های مختلف از جمله حمل‌ونقل عمومی سطح و کیفیت خدمات را افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیداحسان اصنافی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری شیراز، اظهار کرد: حمل‌ونقل از دغدغه‌های بسیار مهم و اصلی کلان‌شهرهای کشور از جمله شیراز است که از روزهای نخست دوره جدید مدیریت شهری شیراز نیز در ابعاد مختلف پیگیر این حوزه بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی به‌صورت کیفی و کمی باید دنبال شود، ادامه داد: تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی با کاهش آلایندگی هوا، تعداد سفرهای تک‌نفره، ترافیک و تسهیل عبور و مرور خواهد بود.

شهردار شیراز با بیان اینکه از سالیان گذشته موضوع نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در شیراز مطرح بوده است، تصریح کرد: در مقطعی اورهال و بازسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شیراز انجام و در مقطعی نیز صورت مسئله پاک شد، همچنین عمر مفید ناوگان، افزایش داده شده است که امری بیهوده بود.

وی با تاکید بر اینکه شیراز کلان‌شهری است که از هوایی پاک بهره‌مند است، گفت: در موضوع حمل‌ونقل و ترافیک در شیراز اگر کنترل نداشته باشیم و اقدامات لازم صورت نگیرد، آلودگی هوا در این شهر نیز به حد بحرانی خواهد رسید.

اصنافی در خصوص تلاش‌های شهرداری در دوره ششم برای عبور و مرور ناوگان حمل‌ونقل برقی در شیراز، اظهار کرد: در هشت ماه گذشته با چهار مجموعه بزرگ تولیدکننده خودروهای برقی جلساتی داشتیم تا زمینه حضور اتوبوس‌ها و تاکسی‌های برقی در شیراز فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: اتوبوس برقی پایین‌ترین سطح میزان آلایندگی زیست‌محیطی را دارد، تلاش داریم در حوزه‌های مختلف از جمله حمل‌ونقل عمومی سطح و کیفیت خدمات را افزایش دهیم.

کد خبر 573558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.