برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی با مشارکت ۳۰۰ گروه جهادی

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان از برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در همه ۲۸ ناحیه مقاومت بسیج اصفهان خبر داد و گفت: برنامه‌های دهه بسیج سازندگی با محوریت بسیج و هماهنگی نواحی مقاومت همچنین اقشار مستقر در سپاه و پایگاه‌های بسیج و گروه‌های جهادی، برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ پاسدار حسن عجمی بعد از ظهر امروز _شنبه هفدهم اردیبهشت‌ماه_ در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن دهه بسیج سازندگی، اظهار کرد: پس از آنکه در دولت اصلاحات مجموعه جهاد سازندگی در مجموعه کشاورزی ادغام شد و نهادی به نام جهاد کشاورزی ایجاد شد؛ خدمت به محرومان تحت‌الشعاع قرار گرفت و به دستور رهبر معظم انقلاب در سال ۷۹ نهادی به نام بسیج سازندگی در سازمان بسیج مستضعفین تشکیل شد و از آن زمان تاکنون توانسته فعالیت‌های زیادی را دنبال کند.

وی محرومیت زدایی، خدمت رسانی، گروه‌های جهادی و اقتصاد مقاومتی را چهار محور اصلی فعالیت بسیج سازندگی دانست و افزود: در محور محرومیت‌زدایی کمک به تأمین آب و مسکن محرومان در دستور کار دارد؛ موضوع دوم خدمت رسانی عمومی است که بسیج سازندگی با فعالیت‌هایی که در دوران کرونا انجام داد، سربلند شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی تنها کشوری بود که از ظرفیت‌های مردمی در دوران کرونا استفاده کرد، خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی نقش خوبی در این حرکت ایفا کردند؛ زمانی که مردم دغدغه ضدعفونی معابر را داشتند بسیج گام به میدان گذاشت؛ همچنین در زمینه تأمین ماسک که دومین دغدغه مردم در دوران کرونا بود بسیج وارد میدان شد و با استفاده از ظرفیت‌های مردمی ۵۷۰ کارگاه خیاطی تبدیل به محل دوخت ماسک شدند تا مرحله‌ای که از واردکننده ماسک به صادرکننده تبدیل شدیم.

وی کمک به در آزادسازی زندانیان را از دیگر فعالیت‌های بسیج معرفی کرد و افزود: افرادی که به دلیل مشکلات مالی و اجتماعی گرفتار جرایم مالی شده بودند و بدهی‌های اندک از ۱۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان داشتند با کمک و رهبری بسیج برای پرداخت دیون آزاد شدند و به دامان خانواده و جامعه بازگشتند.

عجمی با اشاره به فعالیت‌های بسیج سازندگی در طرح ازدواج آسان، گفت: با مشارکت خیران یکهزار و ۵۰۰ جهیزیه در اختیار زوج‌های جوان قرار گرفت؛ در زمینه تأمین مسکن محرومان و توزیع بسته‌های معیشتی حرکت‌های مناسبی انجام شد که همه آنها را مدیون فرمان رهبر معظم انقلاب برای تشکیل بسیج سازندگی هستیم.

وی یکی از برنامه‌های امسال دهه بسیج سازندگی را اطلاع‌رسانی فعالیت‌های بسیج بیان کرد و افزود: اطلاع رسانی این فعالیت‌ها باعث می‌شود مردم بدانند با وجود مشکلات کنونی، مجموعه‌هایی وجود دارند که تلاش می‌کنند ظرفیت‌های مردمی را کنار هم جمع کنند تا حرکت بزرگی را در اقتصاد مقاومتی و گروه‌های جهادی انجام دهند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان از ۱۷ تا ۲۶ اردیبهشت‌ماه را دهه بسیج سازندگی اعلام کرد و یادآور شد: این نخستین سالی است که بزرگداشت بسیج سازندگی از هفته به دهه تبدیل شده است و با محوریت بسیج و هماهنگی نواحی مقاومت همچنین اقشار مستقر در سپاه، پایگاه‌های بسیج و گروه‌های جهادی برنامه‌هایی در سطح استان پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در همه ۲۸ ناحیه مقاومت بسیج اصفهان، تصریح کرد: امسال ۱۰۰ میلیارد تسهیلات در اختیار مجموعه‌های مردمی قرار گرفته است و با هدایت مدیریت اقتصاد مقاومتی تلاش می‌کنیم پروژه‌های مشاغل خرد خانگی در دهه بسیج سازندگی افتتاح شود.

عجمی افتتاح طرح‌های محرومیت زدایی مسکن محرومان، استخر ذخیره آب و حرکت‌های بسیج در توزیع ۹۳ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان را از دیگر برنامه‌های دهه بسیج سازندگی اعلام کرد و گفت: با توجه به شعار امسال، همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی با حضور شرکت‌های دانش بنیان هم در دستور کار است که اجرا می‌شود.

وی گل سرسبد برنامه‌های این دهه را برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی در همه شهرستان‌ها دانست و خاطرنشان کرد: چهار قرارگاه بسیج در شهرستان‌های سمیرم، چادگان، برخوار و آران و بیدگل در نظر گرفته شده است تا نقاط محروم را شناسایی کنند همچنین در مجموع ۳۰۰ گروه جهادی در مراسم رزمایش جهادگران فاطمی شرکت خواهند کرد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان مشارکت در مبارزه با سالک، تأمین آب و مسکن محرومان، میز خدمت، افتتاح کارگاه اقتصاد مقاومتی، ویزیت و خدمات رایگان دندان‌پزشکی، آموزش سبک زندگی اسلامی را از دیگر برنامه‌های این دهه اعلام کرد و گفت: کارگروه بسیج سازندگی فردا با محوریت استانداری برگزار می‌شود؛ تشکیل مجمع جهادی استان نیز با هدف استفاده از ظرفیت‌های استان برای خدمت‌رسانی در دهه بسیج سازندگی صورت گرفت.

وی از برگزاری نمایشگاه کار آفرینی صنایع دستی و هنرهای دستی توسط بسیج هنرمندان در ۲۴ ناحیه مقاومت خبر داد و اظهار کرد: تاکنون ۲۶۸ زندانی با کمک بسیج سازندگی آزاد شده است و در ماه رمضان یک میلیارد و ۳۰۹ میلیون تومان در بسیج جمع‌آوری و به حساب ستاد دیه واریز شد.

عجمی با اشاره به آغاز رزمایش بسیج سازندگی از ۱۷ اردیبهشت‌ماه، افزود: در سطح نواحی نیز برنامه‌های این دهه در دو روز آینده و در چهار محور اجرا می‌شود.

وی با اشاره به پرداخت ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در سال گذشته، تصریح کرد: سقف این تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان است و پس از تأیید به بانک معرفی می‌شوند؛ در زمان اجرای طرح نیز بازرسی‌هایی از محل صورت می‌گیرد تا منابع در محل مشخص هزینه شود؛ صفر تا صد این فعالیت‌ها در بسیج سازندگی ناحیه و استان انجام می‌شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان، فصل تابستان را بهترین فرصت برای خدمت‌رسانی گروه‌های جهادی دانست و گفت: تلاش می‌کنیم از ظرفیت استانداری برای کمک به گروه‌های جهادی استفاده کنیم همچنین در فصل تابستان می‌توان از مشارکت قشرهای دانش‌آموزی، دانشجویی و زنان نیز برای خدمت به محرومان استفاده کرد.

کد خبر 573392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.