عصرانه خبری علم‌وفناوری در ۱۷ اردیبهشت

در این بسته خبری در مورد نسخه 4G گلکسی A32 آپدیت اندروید ۱۲ را دریافت کرد، لنوو نسل هفتم لپ تاپ‌های یوگا را عرضه کرد و مایکروسافت سال آینده دستگاه استریمینگ Xbox TV منتشر می‌کند، می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

آپدیت One UI 4.1 برای سامسونگ گلکسی A32 منتشر شد

شرکت سامسونگ در ماه گذشته به‌روزرسانی One UI 4.1 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ۱۲ را برای گلکسی A32 5G منتشر کرد. اکنون نوبت به ورژن 4G این هندست رسیده تا از جدیدترین نسخه رابط کاربری سفارشی شرکت سامسونگ بهره‌مند شود.

آپدیت جدید با شماره ورژن A325FXXU2BVD6 بوده و رابط کاربری جدید و امکانات متفاوتی را برای گلکسی A32 4G به ارمغان می‌آورد. به علاوه این به‌روزرسانی، پچ امنیتی اندروید در این اسمارت‌فون را به تاریخ یک آوریل ۲۰۲۲ ارتقا خواهد داد. کارشناسان امیدوارند که پچ امنیتی ماه مه نیز به‌زودی برای گلکسی A32 منتشر شود؛ چرا که این بسته پیش‌تر برای چندین هندست دیگر سامسونگ نیز ارائه شده است.

آپدیت One UI 4.1 هم‌اکنون در کشور هندوستان منتشر شده است. کاربران گلکسی A32 در صورت عدم دریافت اعلان آپدیت روی هندست خود می‌توانند به مسیر Settings > Software update مراجعه نموده و موضوع را به‌صورت دستی بررسی نمایند.

امکان نمایش ری اکشن به پیام‌ها به واتساپ اضافه شد

پیام رسان واتساپ در بروزرسانی جدید خود، امکان نشان دادن ری اکشن به پیام‌ها (شبیه به تلگرام) را اضافه کرد.

توسعه دهندگان واتساپ امروز اعلام کردند که چند ویژگی دلخواه کاربران که مدت‌ها به دنبال آن بوده‌اند، به تازگی در دسترس‌شان قرار گرفته است که از جمله آن‌ها می‌توان به قابلیت نشان دادن ری اکشن به پیام‌ها، ارسال فایل‌ها با حجم زیاد و امکان تشکیل گروه‌ها با تعداد اعضای بیشتر اشاره کرد.

اگر به خاطر داشته باشید، اپل ابتدا سیستم نمایش ری اکشن به پیام‌ها را به اپلیکیشن Messages خود اضافه کرد و از آن با نام Tapbacks یاد می‌کرد و پس از آن‌، شاهد اضافه شدن این ویژگی به تلگرام بودیم. حالا شاهد اضافه شدن این ویژگی به پیام رسان نسبتا محبوب WhatsApp هستیم.

هدفون سونی WH-1000XM5 هفته آینده رونمایی خواهد شد

جدیدترین هدفون سونی با مشخصات فنی قابل توجه هفته آینده از راه می‌رسد.

اوایل ماه جاری میلادی بود که مشخصات فنی احتمالی و تصاویر لو رفته جدیدترین هدفون سونی موسوم به WH-1000XM5 در دسترس کاربران قرار گرفت. براساس این تصاویر، هدفون جدید سونی از طراحی تخت و صیقلی بهره می‌برد. حالا به اما به نظر می‌رسد این هدفون در هفته بعد رونمایی خواهد شد.

براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، سونی انگلستان با انتشار تیزری در شبکه اجتماعی توئیتر اعلام کرد که اخبار هیجان‌انگیزی در روز ۱۲ مه سال ۲۰۲۲ مصادف با ۲۲ اردیبهشت به گوش کاربران خواهد رسید. نکته قابل توجه این تیزر تصویری است که در پس زمینه آن قرار دارد که شباهت زیادی به تصاویر لو رفته هدفون WH-1000XM5 دارد. در همین راستا، انتظار می‌رود هدفون مورد انتظار سونی در طی همین رویداد رونمایی و معرفی شود.

مشخصات، قیمت و تصاویر وان پلاس Nord 2T در وب‌سایت خرده‌فروشی فهرست شد

وان‌پلاس Nord 2T به‌طور غیر رسمی در خرده‌فروشی آنلاین AliExpress فهرست شده و مشخصات، قیمت و طراحی این گوشی زودتر از رونمایی رسمی فاش شده است.

وان‌پلاس نورد دو تی (OnePlus Nord 2T) اخیراً گواهی NBTC را دریافت کرده که نشان می‌دهد به رونمایی رسمی گوشی مذکور نزدیک شده‌ایم. بااینکه هنوز وان‌پلاس هیچ خبری درباره‌ی Nord 2T دردسترس قرار نداده، خرده‌فروش آنلاین AliExpress مشخصات، تصاویر و قیمت این گوشی هوشمند را در وب‌سایت فرانسوی خود فهرست کرده است.

تصاویر جدید وان‌پلاس ۲T، طراحی قبلی فاش‌شده را تأیید می‌کند و زوایای مختلف و رنگ‌بندی‌های جدیدش را نشان می‌دهد. این وب‌سایت همچنین مشخصات فاش‌شده قبلی از جمله صفحه‌نمایش ۶٫۴۳ اینچی ۹۰ هرتزی AMOLED با وضوح +FullHD، تراشه‌ی Dimensity 1300 مدیاتک، ۸گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی و باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ ۸۰ واتی را تأیید می‌کند.

نسخه 4G گلکسی A32 آپدیت اندروید ۱۲ را دریافت کرد

سامسونگ ماه گذشته آپدیت One UI 4.1 مبتنی بر اندروید ۱۲ را برای گلکسی A32 5G منتشر کرد و اکنون این مدل 4G است که طعم جدیدترین پوسته سفارشی اندروید این شرکت را می‌چشد.

به روز رسانی جدید دارای نسخه سیستم عامل A325FXXU2BVD6 است و رابط کاربری تازه شده و ویژگی‌های جدیدی را برای گلکسی A32 به ارمغان می‌آورد. همچنین سطح وصله امنیتی اندروید روی گوشی هوشمند را تا اول آوریل ۲۰۲۲ افزایش می‌دهد.

به‌روزرسانی One UI 4.1 در حال حاضر در هند در حال انتشار است و اگر هنوز آن را دریافت نکرده‌اید، می‌توانید با رفتن به Settings > Software update گلکسی A32، آن را به صورت دستی بررسی کنید.

مایکروسافت سال آینده دستگاه استریمینگ Xbox TV منتشر می کند

با پلتفرم‌های بازی مبتنی بر کلاود، شرکت‌هایی مانند مایکروسافت اکنون می‌توانند استراتژی خود را به روش‌های جدیدی تغییر دهند که قبلاً ممکن نبود. نزدیک به یک سال و نیم پیش، فیل اسپنسر، مدیر عامل مایکروسافت گیمینگ، فاش کرد که امکان استریم بازی های ایکس باکس در تلویزیون شما «در ۱۲ ماه آینده» وجود دارد. در ژوئن ۲۰۲۱، زمانی که مایکروسافت تأیید کرد که یک اپلیکیشن اسمارت تی وی و استیک استریم ایکس باکس را در همان مدت زمان ارائه خواهد کرد، دوباره همین موضوع گفته شد.

“مایکروسافت قصد دارد یک دستگاه استریم بازی ابری Xbox را منتشر کند” که قرار است در ۱۲ ماه آینده منتشر شود. این به گفته “افراد آشنا به موضوع”. تاخیرها احتمالاً به دلیل محدودیت‌های زنجیره تامین ناشی از اختلالات عمده در اوکراین به دلیل تهاجم و در چین به دلیل قرنطینه است. فرض بر این است که چنین دستگاهی شبیه یک آمازون Fire TV Stick یا یک فرم فاکتور پوک مانند Roku باشد. این دستگاه به شما امکان می‌دهد از برنامه‌های فیلم و تلویزیون استریم داشته باشید، اما دسترسی به Xbox Game Pass Ultimate را نیز فعال می‌کند.

همچنین گزارش شده است که مایکروسافت و سامسونگ در حال همکاری نزدیک برای توسعه این برنامه استریم هستند تا دارندگان تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ حتی نیازی به خرید دستگاه اختصاصی برای این منظور نداشته باشند. این نیز در ۱۲ ماه آینده راه اندازی خواهد شد.

لنوو نسل هفتم لپ تاپ‌های یوگا را عرضه کرد

با فروکش کردن اثرات ویروس کرونا، شرکت‌های فناوری در حال عرضه محصولات تازه خود هستند و لنوو هم نسل هفتم لپ تاپ‌های یوگا را روانه بازار کرده است.

از جمله ویژگی‌های این لپ تاپ می‌توان به یک موتور هوش مصنوعی برای تنظیم میزان مصرف باتری و انرژی بر اساس عادات کاربری، استفاده از نمایشگرهای PureSight با مصرف نور کم و بهینه و بسته‌بندی سازگار با محیط زیست اشاره کرد.

این لپ تاپ که یوگا اسلیم ۹ آی نام دارد دارای نمایشگر او ال ای دی با وضوح ۳۸۴۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و با نسبت تصویری ۱۶ به ۱۰ است. نرخ تازه سازی صفحه این نمایشگر نیز ۹۰ هرتز است.

کد خبر 573336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.