عزم شهرداری کاشان در تقویت دیپلماسی شهری

شهردار کاشان از اعلام آمادگی شهر کازانلاک بلغارستان برای انعقاد قرارداد همکاری با کاشان خبر داد و آن را زمینه‌ساز توسعه مبادلات فرهنگی و اقتصادی و امضای قرارداد خواهرخواندگی دانست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «دیپلماسی شهری» راهکاری برای توسعه پایدار شهرها و استفاده از تجربیات مشترک است و خواهرخواندگی، نقش مؤثری در ارتقای آن دارد. شهرداری کاشان این سیاست را در دوره جدید مدیریت شهری دنبال می‌کند و تا به حال با شهرهای نجف‌اشرف عراق، شینینگ چین، استاری‌گراد سارایوو و طوبی سنگال قراردادهای مختلفی در قالب همکاری و خواهرخواندگی منعقد کرده و درحال‌حاضر برای انعقاد قرارداد با شهر کازانلاک بلغارستان اعلام آمادگی کرده است.

«حسن بخشنده‌امنیه» اظهار کرد: براساس اعلام سفارت جمهوری بلغارستان مبنی بر آمادگی و تمایل شهر کازانلاک برای انعقاد قرارداد با دیار سیلک، شهرداری کاشان با این پیشنهاد موافقت کرده است.

وی کاشت گل و صنایع وابسته را تشابه دو شهر کاشان و کازانلاک عنوان کرد و افزود: این وجه مشترک علاوه بر توسعه اقتصادی و صنعتی، می‌تواند عامل رونق گردشگری باشد و رونق و توسعه این بخش با هم‌افزایی و انتقال دانش و تجربه ممکن می‌شود.

شهردار کاشان به انعقاد قراردادهای همکاری و خواهرخواندگی با سایر شهرها اشاره و خاطرنشان کرد: مدیریت شهری بر این باور است که یکی از الزامات توسعه، ایجاد مناسبات بین‌المللی با شهرها در نقاط مختلف جهان است.

کد خبر 573307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.