خیران اصفهانی ۳۰۷زندانی مالی را در ماه رمضان آزاد کردند/افزایش ۳۰درصدی آزادی زندانیان

مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان اصفهان از آزادی ۳۰۷زندانی جرایم مالی در ماه رمضان امسال خبر داد و گفت: از نظر میزان کمک‌های جمع‌آوری شده، تعهدات خیران و آمار زندانیان آزاد شده، اصفهان در جایگاه نخست آزادی زندانیان در کشور قرار دارد.

«اسدالله گرجی‌زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در ماه رمضان با کمک خیران اصفهانی ۳۰۷ نفر زندانی آزاد شدند که در مقایسه با سال گذشته ۳۰ درصد رشد یافته است.

وی از افزایش صددرصدی مشارکت خیران در آزادسازی زندانیان جرایم مالی خبر داد و افزود: در این ماه مبارک، خیران بیش از ۵۲ میلیارد تومان به شماره حساب‌های ستاد دیه استان واریز کردند که برای آزادی ۳۰۷ زندانی هزینه شد که آمار آزادی زندانیان نیز نسبت به سال گذشته بیش از ۱۲۵ درصد رشد نشان می‌دهد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه در اصفهان با اشاره به جمعیت ۷۰۰ نفری زندانیان جرایم مالی در زندان‌های استان، گفت: مشکلات اقتصادی و اجتماعی باعث افزایش آمار زندانیان جرایم مالی می‌شود؛ تاجایی‌که ظرف مدت کمی از آزادی زندانیان، افراد جدیدی جایگزین آن‌ها می‌شوند و این چرخه همچنان ادامه دارد.

وی جایگاه اصفهان را هم از نظر میزان کمک‌های جمع‌آوری شده، تعهدات خیران و آمار زندانیان آزاد شده در کشور برتر دانست و خاطرنشان کرد: این موضوعی است که از سوی رئیس ستاد دیه کشور اعلام شد و با وجود پایان ماه رمضان، واریز کمک‌های مردمی به شماره حساب‌های ستاد دیه ادامه دارد، علما و مراجع تقلید نیز اجازه داده‌اند که مبالغ زکات و فطریه برای آزادی زندانیان جرایم مالی نیز جمع‌آوری شود.

گرجی‌زاده با قدردانی از اعتماد شهروندان نیکوکار به ستاد دیه، خاطرنشان کرد: درصورتی‌که افراد جامعه با مسائل حقوقی آشنایی بیشتری داشته باشند، قوانین و مقررات را رعایت و در مسائل اجتماعی و خانوادگی مانند نزاع و درگیری‌ها صبر پیشه کنند، تعهدات غیرقابل انجام درباره مهریه یا مسائل مالی دیگر را نپذیرند، می‌توان از افزایش آمار جرایم مالی جلوگیری کرد.

کد خبر 573225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.