آرد نانوایی‌ها بدون مشکل تامین می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در فرایند هوشمندسازی یارانه‌ها، وزارت جهاد کشاورزی طبق روال گذشته با همان فرایند شفاف، ساده و روان، آرد نانوایی‌ها را تأمین خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، «محمد قربانی» در ارتباط تلفنی با برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری ۲۱ سیما، اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی همراه این طرح، اقدامات تأمین آرد را برعهده خواهد داشت و به عملیاتی کردن نظام هوشمندسازی توزیع یارانه‌ها کمک خواهد کرد تا چرخه فساد را کاهش دهد و به حداقل مقدار خود برساند.

وی با بیان اینکه براساس ارقام موجود، هم‌اکنون تقریباً ۲۵۰ هزار تن قاچاق آرد انجام می‌شود، گفت: براساس گزارش نیروی انتظامی، قاچاق آرد در سال ۱۴۰۰ نسبت‌به ۱۳۹۹ رشد دویست درصدی داشته است.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی افزود: با اجرای این طرح و ارتقا بهره‌وری در واحدهای نانوایی، جلوی ضایعات حدود ۳۰ درصدی نان گرفته می‌شود و نانوایی‌ها هم با توجه به شرایط جدید تلاش می‌کنند که جلب مشتری داشته باشند.

قربانی افزود: روال همان روال سابق است، چون اختلالی در تأمین وجود ندارد و فرایند تخصیص آرد کاملاً روان و مورد رضایت نانوایان است.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ‌گونه نارضایتی از تأمین نشدن آرد ثبت نشده است، گفت: هر گونه نارضایتی، از طریق اتحادیه‌ها و واحدهای استانی بلافاصله به ما انتقال داده می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: تغییر بزرگی است؛ اما چون زیرساخت‌های اطلاعاتی آن فراهم شده و اغناسازی اطلاعاتی مردم نیز توسط دست‌اندرکاران به‌ویژه وزارت امور اقتصادی و دارایی انجام پذیرفته و پیوست اجتماعی تدبیر شده و مباحث فنی و توجیه نانواها و اتحادیه‌ها صورت گرفته است، عملاً با اجرای طرح و آسیب‌شناسی که از نقاط قوت و ضعف انجام خواهد شد، امید به موفقیت صددرصدی طرح داریم.

قربانی، درباره اجرای این طرح در استان زنجان گفت: استانداری زنجان، مجری این طرح در استان است و کل مدیریت و توجیه و اطلاع‌رسانی‌ها بر عهده استانداری است؛ ولی با توجه به زمانی که در اختیار بوده، به نظرم توجیه کامل انجام شده است. امیدواریم با اتفاقی که رقم خواهد خورد، بتوانیم هدفمندسازی یا هوشمندسازی نظام توزیع یارانه را در نقطه یا حلقه آخر اجرا کنیم که تغییری به نفع مردم باشد.

کد خبر 573210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.