ماجرای سگ‌های ولگرد در آستارا چه بود؟/ تشکیل دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود

پر بازدیدترین اخبار شوراهای اسلامی شهرهای ایران در هفته گذشته را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، " شوراها حلقه اتصال شهروندان و مدیریت شهری"، " تلاش شورای شهر بریستول برای دستیابی شهر به هوای پاک"، " ماجرای سگ‌های ولگرد در آستارا"، " ضرورت مطرح شدن ظرفیت‌ها در برگزاری هفته فرهنگی اصفهان"، " اجرایی شدن تقاطع غیرهم‌سطح نواب صفوی شیراز"، " آئین اختتامیه مسابقه‌ها و برنامه‌های ماه مبارک رمضان در منطقه ۱۵"، " رسیدگی به چالش‌های ۲۰ سال محله وکیل آباد مشهد"، " تشکیل دبیرخانه فرهنگی زاینده رود"، "لزوم استفاده از نخبگان فرزندان شهید در هیئت مدیره‌های صنایع"، " از تکمیل فاز اول جلوخان پایانه مسافری تا حذف اعتبارات پروژه‌های کم اولویت" از عناوین اخباری است که هفته گذشته در صدر پر بازدیدهای سرویس پارلمان شهری ایمنا قرار گرفت و در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

شوراها؛ حلقه اتصال شهروندان و مدیریت شهری

سوده نجفی، عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شوراها به عنوان پارلمان محلی با توجه به ارتباط تنگاتنگ با شهروندان از برخی از مشکلات و مسائل آگاهی بهتری دارند؛ از این رو می‌توانند نظرات مشورتی خوبی به نمایندگان مجلس برای وضع قوانین و تعیین سیاست‌های کلان‌تر ارائه دهند.

تلاش شورای شهر بریستول برای دستیابی شهر به هوای پاک

" تلاش شورای شهر بریستول برای دستیابی شهر به هوای پاک" از اخباری بود که مخاطبان زیادی را در هفته گذشته به خود جلب کرد و جزو پربازدید پارلمان شهری خبرگزاری ایمنا قرار گرفت.

شورای شهر «بریستول» ضمن انعقاد قراردادی با ارائه‌دهنده سیستم ایمنی و اجرای ترافیک بریتانیا (Sea) در راستای شناسایی وسایل‌نقلیه آلاینده، در تلاش است تا شهر را به منطقه‌ای با هوای پاک تبدیل کند. این قرارداد شامل نصب ۴۹ دوربین کنترل ترافیک جاده‌ای و ارائه راهکارهای هوشمند اجرای ترافیک توسط Sea در مکان‌های کلیدی شهر می‌شود.

ماجرای سگ‌های ولگرد در آستارا چه بود؟

" ماجرای سگ‌های ولگرد در آستارا" از عناوین پربازدید خبری پارلمان شهری خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود.

حضور سگ‌های بدون صاحب در محیط شهری، باعث سلب آسایش شهروندان شده است. شهرداری آستارا برای جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب از معابر شهری، باید کارگروه ویژه‌ای تشکیل دهد و این معضل را برای همیشه رفع کند.

اواخر دی ماه سال قبل بود که عضو شورای اسلامی شهر آستارا گفته بود بر اساس قانون، جمع‌آوری احشام و سگ‌های بدون صاحب از محیط شهری و ایجاد آرامش برای شهروندان از وظایف ذاتی شهرداری‌ها است و این نهاد باید برای رفع این معضل اقدامات مناسبی انجام دهند. تعداد سگ‌های بدون صاحب در معابر شهری آستارا افزایش یافته و طی ماه‌ها و هفته‌های اخیر، حمله این حیوانات به چندین نفر از شهروندان گزارش شده و شب‌ها باعث وحشت و سلب آرامش مردم به ویژه کودکان و زنان شده است.

ضرورت مطرح شدن ظرفیت‌ها در برگزاری هفته فرهنگی اصفهان

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: لازم است ظرفیت‌های اصفهان در برگزاری هفته فرهنگی مطرح شود؛ بنابراین افراد برخوردار از ظرفیت را که ناشناخته هستند، می‌توان با کمک‌کردن، رشد و بالندگی داد؛ همچنین افرادی که نیازمند کمک هستند و می‌توانند به صورت مستقل فعال باشند، باید دامنه فعالیت‌شان توسعه یابد.

تقاطع غیرهم‌سطح نواب صفوی شیراز اجرایی می‌شود

علی‌اکبر سلطانی، سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با پیگیری کمیسیون عمران شورای ششم، در حال عقد قرارداد جدید برای اجرای تقاطع غیرهم‌سطح نواب صفوی در کمربندی جنوب شیراز هستیم.

آئین اختتامیه مسابقه‌ها و برنامه‌های ماه مبارک رمضان در منطقه ۱۵

احمد شریعتی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: خوراسگان الگوی فرهنگی بسیار خوبی در برنامه‌ها و مراسم‌های فرهنگی از دیرباز تا کنون بوده است و به جرئت می‌توان گفت بسیاری از این برنامه‌ها در دیگر نقاط شهر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رسیدگی به چالش‌های ۲۰ سال محله وکیل آباد مشهد

مجید طهوریان‌عسکری، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی مشهد گفت: تلاش مدیریت شهری برای رفع مشکلات محله وکیل‌آباد در اولویت است؛ امیدواریم با اراده بین‌دستگاهی و مشارکت شهروندان، این برنامه مهم و رسیدگی به چالش‌های ۲۰ ساله این محله محقق شود.

تشکیل دبیرخانه فرهنگی زاینده رود

علی صالحی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هفته فرهنگی اصفهان بهانه‌ای است تا آغاز به کار دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود را رقم بزنیم.

لزوم استفاده از نخبگان فرزندان شهید در هیئت مدیره‌های صنایع

فریده عامری، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: خواستار استفاده از نخبگان فرزند شهید در هیئت مدیره‌های صنایع هستیم چرا که این افراد با اعتقاد خاص، خالصانه و صادقانه برای نظام کار می‌کنند.

از تکمیل فاز اول جلوخان پایانه مسافری تا حذف اعتبارات پروژه‌های کم اولویت

" تکمیل فاز اول جلوخان پایانه مسافری امام رضا (ع) " هم نظر مخاطبان ایمنا را به خود جلب کرد.

احداث فاز اول پروژه جلوخان پایانه مسافربری امام‌رضا (ع)، فضای مناسب شهری را در مقابل پایانه ایجاد کرده است، این طرح با هدف بهبود و افزایش کارایی ساختار و ارتقای کیفیت خدمات برای رفع نیازهای گوناگون بهره‌برداران در حوزه‌های مختلف که منجر به تولید فضای شهری در چهارچوب هویت شهری مشهد نیز شده است و تکمیل آن در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد، فاز اول پروژه احداث جلوخان پایانه مسافربری امام رضا (ع) که شامل ایجاد فضای مناسب شهری در مقابل پایانه است، پیش از آغاز سال نو و همزمان با میلاد امام زمان (عج) به بهره‌برداری می‌رسد و فاز دوم نیز در سال آینده تکمیل خواهد شد.

کد خبر 573034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.