آموزش خرید زمین و سرمایه گذاری در متاورس

زمین مجازی قطعه‌ای از املاک مجازی است که به صورت یک توکن منحصر به فرد (NFT) در اختیار کاربران قرار می‌گیرد؛ برای خریداری زمین در متاورس تنها یک کیف پول و مقداری ارز دیجیتال نیاز است.

در سال‌های اخیر با افزایش محبوبیت روز افزون متاورس بسیاری از افراد درصدد سرمایه گذاری در متاورس در این حوزه هستند. از این رو تقاضا برای خرید زمین مجازی در متاورس نیز به مراتب افزایش پیدا کرده است. خرید زمین در متاورس نیز شباهت بسیار زیادی به خرید املاک و مستغلات در دنیای واقعی دارد. در این مقاله سعی ما بر آن است که اطلاعات کاملی درباره آموزش خرید زمین در متاورس در اختیار شما قرار دهیم.

زمین مجازی در متاورس چیست؟

زمین مجازی به صورت قطعه‌ای از املاک مجازی است که به صورت یک توکن منحصر به فرد (NFT) در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. صاحبان این قطعه زمین‌های مجازی می‌توانند آن را برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار دهند. در اغلب موارد یک پروژه متاورسی، زمین خود را به مناطق کوچک‌تری تقسیم بندی می‌کند و آنها را به صورت توکن در چندین مرحله به فروش می‌رساند. هزینه مورد نیاز برای تهیه چنین زمین‌های مجازی با ارز دیجیتال پرداخت می‌شود اما برخی از پروژه‌ها، ارزهای فیات را نیز مورد پذیرش قرار می‌دهند.

کاربرانی که زمین مجازی خریداری کرده‌اند می‌توانند در آن که به صورت یک محیط سه بعدی است به کاوش بپردازند. با توجه به اینکه زمین‌های مجازی به صورت توکن های NFT ارائه می‌شوند از این رو مالکیت و اثبات اصالت آنها بسیار آسان خواهد بود و امکان هر گونه هک و یا سرقت در آنها به میزان زیادی غیرممکن به نظر می‌رسد.

کاربردهای زمین مجازی در متاورس

متاورس دنیای مجازی است که همه کاربران آن می‌توانند هر نوع فعالیتی را انجام دهد. به عبارت دیگر چنین بستری فعالیت ما را در بسیاری از حوزه‌ها آسان‌تر کرده است. به عنوان مثال، شما در محیط متاورس می‌توانید با لباس دلخواه خود در جلسات و ملاقات‌های مجازی شرکت داشته باشید و یا اینکه کسب و کارهای مخصوص خود را راه اندازی کنید. بالاخص در دوران کرونا چنین روندی به یک ضرورت تبدیل شده است.

از دیگر کاربردهای متاورس می‌توان به ایجاد محیط آموزشی مجازی، کسب درآمد از بازی کردن، خرید آنلاین، گردشگری و سفر، مشارکت در کنسرت‌ها و جشن‌ها، مالکیت دیجیتال، تفریح و بسیاری از حوزه‌های دیگر اشاره کرد.

چطور زمین مجازی خریداری کنیم؟

آموزش خرید زمین و سرمایه گذاری در متاورس

برای اینکه در متاورس زمینی خریداری کنید تنها نیاز است که یک کیف پول و مقداری ارز دیجیتال داشته باشید. زمین مجازی را می‌توانید از خود پروژه و یا از بازارهای ثانویه دریافت کنید. مراحل خرید زمین در متاورس به شرح زیر است:

  • یک پلتفرم متاورس انتخاب کنید

برای اینکه در متاورس فعالیت داشته باشید باید پلتفرم مورد نظر خود را انتخاب کنید. در حال حاضر تعداد پروژه‌هایی که در متاورس فعال هستند بسیار زیاد است. اما از محبوب ترین آنها می‌توان به دیسنترالند (Decentraland) و سندباکس (Sandbox) اشاره کرد.

  • انتخاب کیف پول

برای دسترسی به زمین مجازی باید یک کیف پول متناسب با آن پلتفرم استفاده کنید. در حال حاضر بهترین کیف پول برای فعالیت در متاورس که از بسیاری از رمزارزها پشتیبانی می‌کند کیف پول متامسک (MetaMask) است. زیرا از بلاک چین‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند.

توجه داشته باشید که در هنگام نصب کیف پول، یک رشته کلمات بازیابی (Seed Phrase یا Mnemonic Phrase) در اختیار شما قرار می‌گیرد که باید آن را در جای امن نگهداری کنید تا در صورت از دست دادن کیف پول، بتوانید به راحتی آن را بازیابی کنید.

حال وقت آن رسیده است که کیف پول خود را به پلتفرم مورد نظر خود متصل کنید.

  • نحوه اتصال کیف پول به پلتفرم سندباکس

قطعه زمین‌های مجازی سندباکس در نقشه آن به طور واضح نمایش داده شده‌اند. شما می‌توانید برای هر کدام از قطعه زمین‌ها پیشنهاد خرید ارائه دهید و یا اینکه زمین را از مارکت پلیس (MarketPlace) سندباکس و یا برخی از صرافی‌های دیگر که از این پلتفرم میزبانی می‌کنند تهیه کنید.

قبل از ارائه هر گونه پیشنهادی برای خرید زمین، ابتدا باید کیف پول خود را متصل کنید. برای این کار در نقشه سندباکس روی گزینه Sign In که در گوشه بالای سمت راست واقع شده، کلیک کنید. از تنظیم کیف پول خود روی بلاک چین صحیح پروژه اطمینان یابید. لازم به ذکر است که سند باکس روی بلاک چین اتریوم توسعه داده شده است.

  • گزینه متامسک را انتخاب نمائید
  • در متامسک یک پاپ‌آپ به نمایش در می‌آید که از شما درخواست می‌کند متصل شوید. Next را انتخاب کنید.
  • گزینه Connect را برای طی مراحل ادامه اتصال کیف پول انتخاب کنید
  • در این مرحله از شما خواسته می‌شود تا یک آدرس ایمیل اضافه کنید و یک نام مستعار ایجاد نمائید. برای اتمام ساخت حساب خود، گزینه Continue را انتخاب کنید. اگر تمایل به استفاده از ویرایشگر SandBox دارید، رمز عبور خود را وارد کنید.
  • به منظور تکمیل حساب خود در متامسک، روی گزینه Sign کلیک نمائید
  • پس از اینکه اتصال با موفقیت انجام شد، تصویر پروفایل شما به همراه موجودی حسابتان در بالای سمت راست وب سایت به نمایش در خواهد آمد.
  • در این مرحله بایستی توکن SAND یا ETH را از یک صرافی رمز ارز خریداری کرده و آن را به کیف پول خود انتقال دهید.

آموزش خرید زمین و سرمایه گذاری در متاورس

شما برای خرید زمین در متاورس و ارائه پیشنهاد خرید، بایستی در کیف خود SAND یا ETH داشته باشید. به این دلیل که اکثریت قریب به اتفاق زمین‌ها در Sandbox تنها بواسطه اتریوم قابل خرید هستند، بهتر است توکن ETH را برای خرید انتخاب کنید.

بعد از خرید رمزارز مورد نظر، آن را به کیف پول خود انتقال دهید. از آدرس کیف پول خود کپی تهیه کنید تا بتوانید آن را به عنوان آدرس برداشت در صرافی استفاده نمائید.

  • یک قطعه زمین را برای خرید انتخاب نمائید

با استفاده از نقشه سندباکس می‌توانید پیشنهاد خرید زمین را ارائه کنید. بهترین راهکار برای دریافت تاییدیه خرید یک زمین NFT به شکل قانونی، استفاده از نقشه سندباکس است.

پس از پیدا کردن زمین برای خرید، گزینه Bid را به منظور ارائه پیشنهاد خرید خود انتخاب کنید. همچنین می‌توانید با کلیک روی مقدار ETH، زمین انتخاب شده را با قیمتی معین خریداری نمائید.

حال در پاپ‌آپ ظاهر شده، می‌توانید پیشنهاد خرید خود را ارائه دهید. پیش از اینکه اقدام به تأیید تراکنش در کیف پول خود کنید، مبلغ پیشنهاد را وارد نموده و گزینه Place را انتخاب کنید. در صورت رد پیشنهاد یا پایان زمان مزایده، رمز ارز به کیف پول شما برگردانده خواهد شد.

در صورت کلیک روی قیمت ثابت، به منظور تکمیل تراکنش به OpenSea هدایت خواهید شد.

جمع بندی

با توجه به محبوبیت روز افزون خرید زمین در متاورس، در برخی موارد شاهد قیمت‌های نجومی در این محیط هستیم که حتی از سرمایه گذاری در املاک واقعی گران‌تر تمام می‌شوند. با این حال، همانگونه که در این مطلب به نحوه خرید زمین در متاورس و مراحل آن پرداختیم، این کار به آسانی امکان پذیر است. اما اگر قصد خرید زمین در متاورس را دارید، بهتر است با آگاهی به ریسک‌های موجود در این حوزه گام بردارید و از دستورالعمل‌های امنیتی فعالیت در این فضا و دنیای کریپتو غافل نشوید. همچنین می‌توانید جهت مشاوره سرمایه گذاری ارز دیجیتال، متاورس و بورس می‌توانید به سایت مهد سرمایه مراجعه نمائید.

کد خبر 573012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.