۶۰درصد شهر شیراز زیر بار حمل‌ونقل ریلی می‌رود

شهردار شیراز گفت: در بخش حمل‌ونقل عمومی با ایجاد بزرگ‌ترین تحول در خط دو مترو، شبکه ۲۴کیلومتری شرقی‌غربی مترو تکمیل می‌شود و ۶۰درصد از پهنه شهر با این ترکیب زیر بار خدمات حمل‌ونقل ریلی می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیداحسان اصنافی با اشاره ایجاد تحول در شهرداری‌ها به برکت حضور شوراها، اظهار کرد: شروع کار شوراها، آغاز تحول و رشد و نمو شهرداری‌ها در کل کشور بوده و در هر دوره تکامل یافته است؛ اگر امروز شهرداری‌ها با بودجه دولتی اداره می‌شد، شاید شهرداری‌ها هم سرنوشتی مانند سایر دستگاه‌ها داشت، اما امروز با شکل‌گیری شوراها و اعمال نقش مستقیم مردم در اداره شهر ابعاد مختلفی از مشارکت مردم قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: این مشارکت در پرداخت عوارض، سرمایه‌گذاری و تحولات فرهنگی و اجتماعی شهر دیده می‌شود؛ امیدواریم که روزبه‌روز این حرکت رشد و نمو بیشتری داشته باشد.

شهردار شیراز با تاکید بر آینده روشن شهرداری با پشتوانه شورا، گفت: برنامه‌ریزی هدفمند توسط شورا و شهرداری انجام گرفته و در شورا به تصویب رسیده و برای خدمت به مردم در حوزه‌های عمرانی و مدیریت حمل‌ونقل عمومی اقدامات خوبی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: هم مسیر شرقی‌غربی بزرگراه شهید سلیمانی و هم مسیر جنوبی شمالی سردار شهید استوار را در برنامه داریم و درباره حمل‌ونقل عمومی نیز بزرگ‌ترین تحول در خط دوی مترو را انجام می‌دهیم که شبکه ۲۴ کیلومتری شرقی‌غربی مترو، با این هشت کیلومتر تکمیل می‌شود.

اصنافی با بیان اینکه ۶۰ درصد از پهنه شهر با این ترکیب زیر بار خدمات حمل‌ونقل ریلی می‌رود، افزود: بازبینی باید در شبکه اتوبوسرانی و حمل‌ونقل عمومی‌صورت پذیرد و یک شبکه ترکیبی را ایجاد کنیم.

شهردار شیراز درخصوص فعالیت‌های اجتماعی اظهار کرد: تحولات خوبی در احیای هویت محلات با محوریت مساجد پیش رو داریم؛ همچنین برای کمک به ارتقای وضعیت شهروندی مردم و فرهنگ شهروندی، در تمام ابعاد اقداماتی انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: خدمات ورزشی چرخ به گردش درمی‌آید و با همتی که در شهرداری است و ریل‌گذاری که در شورای شهر انجام شده است، به نظر می‌رسد که در تمام حوزه‌ها تحولات خوبی رخ دهد.

کد خبر 572954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.