استمرار آموزش‌های تلویزیونی با تشکیل قرارگاه فضای مجازی

وزیر آموزش‌وپرورش در ویژه‌برنامه «مدرسه تلویزیونی ایران» شبکه آموزش، از تشکیل قرارگاه فضای مجازی در آموزش‌وپرورش با هدف ساماندهی آموزش‌های ترکیبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «یوسف نوری» در ویژه‌برنامه «مدرسه تلویزیونی ایران» شبکه آموزش که به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم برگزار شد، از تشکیل قرارگاه فضای مجازی در آموزش و پرورش با هدف ساماندهی آموزش‌های ترکیبی خبر داد.

وی با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم و عید سعید فطر، اظهار کرد: یاد و خاطره چهار هزار معلم شهید و ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز را گرامی می‌داریم. با شروع ویروس کرونا، مدرسه تلویزیون ایران تأسیس شد و در این مدت ۲۴ هزار کلاس درس، بدون تجربه قبلی برگزار شد و با اینکه تجربیاتی در حوزه آموزش تلویزیونی در سایر کشورهای دنیا وجود داشت، اما به وسعت آموزش تلویزیونی مدرسه تلویزیونی ایران تاکنون در دنیا بی‌سابقه بوده است.

وی درمورد استمرار آموزش‌های تلویزیونی اظهار کرد: قرارگاهی به نام قرارگاه فضای مجازی در آموزش و پرورش با هدف ساماندهی آموزش‌های ترکیبی تشکیل شده است. در دوره شیوع کرونا، آموزش‌های تلویزیونی به همراه شبکه شاد توانستند تا استمرار فعالیت‌های آموزشی دانش آموزان را داشته باشند و در آینده نقش آموزش‌های ترکیبی مانند آموزش‌های تلویزیونی و شبکه شاد در قرارگاه فضای مجازی تعیین خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به‌طورمیانگین شبکه شاد ۱۱ میلیون دانش‌آموز را به مقدار ۵۷ دقیقه در هر روز تحت پوشش قرار داده است، گفت: برنامه‌ریزی‌هایی در این قرارگاه در حال انجام است و باید نقش هرکدام از عوامل که یار و یاور ما بودند را تعیین کنیم.

وی ادامه داد: چهار رکن خانواده، حکومت، رسانه و نهادهای غیر دولتی در حوزه تربیت کودکان عمل می‌کنند. خیران در حوزه نهادهای غیر دولتی هستند که در تربیت کودکان اثرگذار هستند، به طوری که خیرین مدرسه ساز از سال ۱۳۷۷ تا کنون ۵۰ درصد کلاس‌های درس ما را ساخته‌اند؛ بنابراین نیاز داریم تا مدرسه تلویزیونی ایران را به سمت یک مدرسه تعاملی سوق دهیم.

نوری با ابراز تشکر از معلمانی که در دوره کرونا در شبکه تلویزیونی ایران حضور پیدا کردند و به تدریس پرداختند، گفت: از همه معلمان که در دوران کرونا به ایثارگری پرداختند و در منازل خود ویدئو و فایل‌های آموزشی ساختند و به استمرار فعالیت‌های آموزشی دانش آموزان پرداختند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

به گزارش ایمنا، با شیوع بیماری کووید -۱۹، وزارت آموزش‌وپرورش برای تداوم آموزش‌های رسمی، معلمان و دانش‌آموزان را به استفاده از تدریس تلویزیونی و سامانه شاد ملزم ساخت. اکثر دانش‌آموزان و بیشتر معلمان از سرعت پایین سامانه شاد را برای بارگذاری (آپلود) محتوای درسی گلایه داشتند و اکثر دانش‌آموزان دوره ابتدایی زمان برنامه‌های تلویزیونی را کم دانستند و اظهار کردند که معلمِ خودشان بهتر از معلم تلویزیونی، تدریس می‌کند.

کد خبر 572901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.