دستگیری ۶ مرد که خانه‌های خالی را می‌فروختند

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری جاعلان اسنادی خبر داد که اقدام به فروش خانه‌های خالی از سکنه در شمال شهر تهران می‌کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ جهانگیر تقی‌پور با اشاره به بررسی پرونده جعل اسناد اظهار کرد: این پرونده در پایگاه ۱۳ آگاهی مورد بررسی قرار گرفت و متهمان این پرونده با شناسایی املاک خالی از سکنه یا خانه‌هایی که مالکان آن‌ها خارج از کشور بودند، در شمال شهر تهران با جعل اسناد اقدام به فروش این خانه‌های مسکونی می‌کردند.

وی افزود: این افراد املاک ارزشمند و دارای قیمت را در این مناطق شناسایی و در مقابل این خانه بلوک یا زنجیر قرار داده و از حضور نداشتن مالک خانه اطمینان حاصل می‌کردند؛ سپس با تصرف خانه اقدام به بازسازی اولیه در این منازل کرده و با جعل سند به بهانه‌های مختلف از جمله خروج از کشور، این منازل را با قیمت کمتر از قیمت منطقه به فروش می‌رساندند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران با بیان اینکه این افراد تاکنون به فروش پنج خانه اعتراف کرده‌اند و این پرونده پنج شاکی دارد، خاطرنشان کرد: در این رابطه شش نفر دستگیر شدند و روند بررسی پرونده همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایمنا، جعل سند یکی از خلاف‌های جامعه محسوب می‌شود و استفاده غیرقانونی از اسناد هویتی یا دولتی را در پی دارد. مجرمان از این اسناد برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند و ملک یا هر مورد تملیکی دیگر را به صورت غیرقانونی ضبط می‌کنند.

کد خبر 572705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.